Skip to content

Fobii

Februarie 3, 2010

Fobiile sunt unele dintre cele mai răspândite tulburări de anxietate şi se manifestă sub tot felul de forme: respiraţie sacadată, greaţă, ameţeală, accelerarea bătăilor inimii. Un gen de fobie (mă gândesc c-ar putea fi vorba despre claustrofobie) am trăit-o în Salina Praid, unde oamenii normali îşi tratează afecţiunile respiratorii,  sălile din subteran sunt dotate cu  terenuri de joacă pentru copii, o capelă ecumenică, bufet, bibliotecă, mese de biliard (toate acestea având menirea de a oferi o recreere pentru bolnavii, care în mod obligatoriu trebuie sa petreacă acolo zilnic 4 ore).  Ei, de unde? Pe mine m-a apucat o spaimă groaznică, mi s-a părut totul de un sumbru absolut şi nici nu ştiu când am ieşit afară, oricum totul s-a petrecut în mai puţin de 5 minute! Nu ştiu alţii cum sunt, nu ştiu dacă-i de bine sau de rău însă am auzit şi de alte tipuri de fobii, cel puţin ciudate şi parcă mă simt mândră de claustrofobia mea. Şi ca să mă fac înţeleasă am să vă dau câteva exemple, cum ar fi: ablutofobia este teama unei persoane de tot ceea ce este legat  de baie, săpun, detergenţi şi cam tot ce te duce cu gândul la spălat; logizomecanofobia reprezintă teama unui individ de calculator; eufobia este frica de a auzi veşti bune; ergasiofobia este teama de muncă; plutofobia reprezintă frica de bogăţie; gamofobia se referă la teama patologică de căsătorie; venustrafobia este frica care se manifestă la văzul unei femei frumoase. Uite de aia sunt eu mulţumită cu ce am, se poate şi mai rău…  Unii psihologi sunt de părere că ânfruntarea fobiilor este o cale către vindecare, dar celebra actriţă Uma Thurman nu este de acord. Deşi a fost îngropată de vie pentru filmările la Kill Bill: Vol. 2, Uma nu s-a vindecat de claustrofobie. “Nici nu a fost nevoie să joc. Ţipetele erau reale. A fost groaznic. Nu cred că cineva şi-ar dori să treacă printr-o asemenea experienţă”, a mărturisit Uma şi nu putem decât să-i dam dreptate. Voi ce fobii aveţi?

3 comentarii leave one →
  1. Februarie 3, 2010 11:20

    Chronofobie!

  2. Februarie 3, 2010 18:42

    Fobii nu am. Dacă nițică ipohondrie poate fii numită fobie….bine… dacă nu…nu. Iar ca o paranteză la ceea ce spui despre Salina Praid… păcat că nu ai și poze…am căutat pe net și am văzut că este f. mișto, în schimb dacă ai ocazia încearcă Salina din Slănic Prahova…… e superbă.

    http://www.romanianmonasteries.org/ro/romania/salina-slanic-prahova

    cred că am să caut printre pozele mele și am să scriu ceva despre ea.

  3. Februarie 3, 2010 18:45

    cristiane, nu am fotografii, am ieşit foarte repede de acolo! :)) brrrr….

Lasă un răspuns

