Skip to content

Am o tulburare tempo-cognitivă de mă doare!

Februarie 17, 2010

Dragii mei, simt nevoia imperioasă de a-mi deschide sufletul. A venit în sfârşit momentul să pun capăt tăcerii, pentru că, aceasta din urmă a devenit prea apăsătoare, şi-am să vă fac în premieră o dezvăluire. M-am născut bolnavă…sufăr de-o afecţiune incurabilă, din păcate… Manifestările acestei afecţiuni îşi fac simţite prezenţa în cele mai importante momente din viaţa-mi. În copilărie, chiar şi în adolescenţă, boala se acutiza mai ales înaintea tezelor şi a examenelor. Boala nu-mi dă pace nici în prezent, ba chiar odată cu trecerea timpului s-a cronicizat, ea devenind acerbă mai ales dimineţile dinaintea plecării mele la serviciu şi după-amiezele la văzul oalelor şi-a tigăilor goale ce aşteaptă liniştite să fie puse la treabă. Cel mai rău şi mai rău însă, mă simt în timpul vacanţelor, practic atunci se produc cele mai dureroase crize! Dar eu rezist, sunt puternică, deşi am renunţat de mult la lupta cu cumplita-mi tulburare tempo-cognitivă, m-am învăţat cu ea ba chiar am ajuns să  coabităm cu succes. Problema cea mai mare o am cu ai mei, suferă săracii cumplit şi se văd neputincioşi deşi, boala e foarte răspândită pe tot globul. Dar ei nu şi nu! Se încăpăţânează să-mi găsească un remediu! Da! V-aţi dat seama! Sunt o leneşă fără margini! Fac ceva numai când consider eu că-i momentul, nu suport constrângerile, nu înţeleg de ce e musai să scuturi covoarele şi să speli geamurile înainte de Paşte şi de Crăciun, de ce e de musai să dai cu aspiratorul în week-end şi lista ar putea continua până dimineaţă. La aflarea veştii că cercetătorii americani le-au găsit o scuză medicală persoanelor mai leneşe din fire, înscriindu-le „afecţiunea” în Manualul de Diagnostic şi Statistici al Tulburărilor Mentale (Biblia psihiatrilor), sub denumirea de tulburare tempo-cognitivă, am răsuflat uşurată căci practic eu n-am nicio vină! Voi sunteţi hărnicuţi?

7 comentarii leave one →
  1. Februarie 18, 2010 8:52

    Nevasta-mea imi spune mereu ca sunt instabil din punct de vedere estetic. La mine in casa predomina o ordine peculiara… Nu pot fi banuit ca sunt puturos. Nuuu!!! 🙂

  2. cristiangheorghe permalink
    Februarie 18, 2010 9:24

    Mă oftic. Păi dacă se descoperea afecțiunea asta cât eram eu în școală, puteam să-mi iau scutire de la examene, teze, etc. ”Bă, e bolnav omu, e tulburat tempo-cognitiv, hai să-l lăsăm…” sau mai târziu în câmpia muncii: ”Șefu, îmi iau medical vreo lună că iar m-a apucat tulburarea tempo-…”

    • Februarie 18, 2010 9:29

      Iti dai seama ca si eu ma mananc interior… in liceu totusi am fost baftoasa. Aveam in clasa un coleg a carui mama era doftoreasa si contra unei sume de bani, ne aducea scutiri in alb. Ce diagnostic crezi ca puneam toti? Ai ghicit. Viroza respiratorie! Daca stiam de tulburarea asta..ii bagam pe toti in ceata :))

  3. Mishu permalink
    Februarie 18, 2010 11:30

    Dupa cum se stie: da-i o problema spre rezolvare unui om lenes si va gasi cea mai simpla/usoara metoda de a o rezolva.

    Ar trebui sa umble firmele dupa noi cu limba scoasa pentru a beneficia de serviciile noastre. Cand spun „noastre” ma refer la persoanele „comode” (ca lenes sau puturos suna urat).

  4. Februarie 19, 2010 10:03

    Cu un bilant in teze 9 Rom 9 Engl 6 Bio 5 Mate 5 Info realizezi ce inseamna globalizare.Sa nu vorbesc de minunata senzatie inaintea plecarii la scoala(adica peste 10 minute) care ma sufoca !

    • Februarie 19, 2010 10:22

      foarte tare! sunt de parere ca de matematica ai nevoie doar atunci cand primesti restul la alimentara! si eu am fost tare la capitolul”mate”, ce să zic….:) hehe..ce vremuri…din pacate apuse! succesuri iti doresc!

Lasă un răspuns

