Skip to content

’70 – ’80

Februarie 24, 2010

Născuţi la începutul anilor 70-80, vedem acum, în anul 2009, cum casa părintilor noştri este de 50 de ori mai scumpă  decât atunci cand au cumpărat-o şi realizăm că noi o să plătim pentru casele noastre în jur de 30 de ani.
Nu avem amintiri despre primii paşi pe lună, nici despre războaie sângeroase, dar avem un minim de cultură generală –  pentru că asta însemna ceva odată.
Suntem ultima generaţie ce a jucat „Ascunselea” , „Castel”, „Raţele şi vânătorii”, „Ţară, ţară! Vrem ostaşi”, „Sticluţa cu otravă”,  „Hoţii şi vardiştii”, ultimii care au folosit telefoanele cu fise şi nu putem uita cum închiriam un video şi stăteam închişi în casă câte două zile, împreună cu prietenii şi ne uitam la filme traduse de  Irina Nistor. Noi am văzut primii desene animate color şi am renunţat la casetele audio în favoarea  CD-urilor.

Noi am purtat jeanşi elastici, pantaloni evazaţi, geci de blugi „de la turci”.  Noi nu am dat examene de capacitate şi nici  teste grile la admitere. Noi am fost ultimii „Şoimi ai Patriei” şi ultimii „Pioneri”. La grădiniţă am învăţat poezii in româneşte, nu în engleză…iar la aniversări am cântat MULŢI ANI TRĂIASCĂ nu HAPPY BIRTHDAY.

Am sorbit din ochi Dallas,  Beverly Hills şi Twin Peaks. Noi am ascultat de la Beatles la  Metallica,  de la  Michael Jackson la Ace of Base şi nu ştiu cum am supravieţuit fără manele!…
Am citit „Licurici”, „Pif”, Cireşarii şi am baut Cico, limonadă si zmeurată. Ni s-a părut ceva extraordinar când am băut pentru prima dată Pepsi la mare (cu E-uri cu tot). Stăteam ore-n şir afară cu cheia la gât, nu ne plictiseam niciodată de aceleaşi jocuri, iar când unul dintre noi venea cu sifonul de la umplut puneam toţi gura pe el şi nu ne formalizam de posibilii „viruşi”.
Noi am băut şi prima  Coca-Cola la sticlă şi am descoperit internetul. Noi nu ne dădeam bip-uri, ne fluieram să iesim afară.
Noi suntem cei ce încă au mai „cerut prietenia”, cei ce  roşeam la auzul  cuvîntului „sex”.
Este uimitor că încă mai suntem în viaţă, pentru că noi am mers cu bicicleta fără cască, genunchiere şi cotiere, nu am avut scaune speciale în maşini, nu am  aruncat la gunoi bomboanele care ne cădeau din greşeală pe jos, nu am avut pastile cu capac special care  să nu poată fi  desfăcute de copii, nu ne-am spălat pe mâini după ce ne-am jucat cu toti câinii şi toate pisicile din cartier, nu am ţinut cont de câte lipide şi glucide mâncam, părinţii nostri nu aveau „child proof the house”; ne-au trimis să cumpăram bere şi vin de la alimentara şi un pachet de ţigări de la tutungerie.

Noi am auzit cum s-a tras la Revoluţie, noi am fost martorii a trei schimbări de bancnote si monede, noi am râs la bancuri cu Bulă. Suntem o generaţie de învingători, de visători, de „first-timers” …

Cu siguranţă ar mai fi multe de spus. Mai aveţi voi ceva de adăugat?

Câteva imagini reprezentative:


13 comentarii leave one →
  1. mishulake permalink
    Februarie 24, 2010 16:21

    …Foaie verde lobodă, am o gură slobodă !
    Bine zici Georgia ! Am citit ultimele posturi, şi m-am zăpăcit de multele idei primăvăratice!
    Io am citit, în ton cu vremea, Veronika… şi Do’nşoara Prym , alu Pavel Cuilă, şi azi terminai Doctor Jivago-ul lu Păstârnak ! Am o linie de lectura fărst clas ! Cred că numai neamţu ţiganu mă mai repară ! Bagă-mi d-o liniştire ceva, că io tot dă pă vremea lu Cornel Chiriac sunt ! Poate cu,, Plângând în capelă ,, Elvis ! ( mi-o pui ?)( piesa ! )

  2. mishulake permalink
    Februarie 24, 2010 16:25

    …Bhăi ! io tre să trec pă la fro psihanaliză ! Am făcut o recapitulare că pe la ce bloguri umblu, și mi-a ieșit că umblu pe la dame!

    • Februarie 24, 2010 16:27

      Mi se pare aşa de normal…nu văz de ce te-ai îngrijora? Îţi plac fetele, na! Mai ales că azi e Dragobetele!

  3. mishulake permalink
    Februarie 24, 2010 16:44

    … Thank you very much !
    … Crying in the chapel l-am ascultat prima oară şi întâi-aş dată la Europa liberă, la CORNEL CHIRIAC !
    …asta cu Dragobetele mi-s pare-o kestie forţată, reacţie vs Valentine’s day! Face parte dân curentu ăla de-i zice protocronism .
    …( Io umblu pă la dame mereu şi constant, nu numa dă Dracobete !)

  4. Februarie 24, 2010 17:25

    Mishulake, e adevarat ce spui tu acolo vis a vis de Dragobete, da’i o sarbatoare frumoasa, indiferent de cum a aparut ea… Primesc si eu pupaturi mai multe 🙂

  5. mishulake permalink
    Februarie 24, 2010 17:40

    … Sărbătoarea-i când ţi-o faci !…

    • Februarie 24, 2010 17:41

      este Mishulake, numai ca furati de valtoarea vietii uitam sa sarbatorim dragostea, fireste asta nu inseamna ca ea nu exista…

      • Februarie 24, 2010 17:42

        nu-i rau sa fie cate-o zi din asta care sa-ti aminteasca…Hai dom’le, da’mi si mie dreptate, macar azi 🙂

  6. loralorelei permalink
    Februarie 24, 2010 18:45

    Georgiana,ne-ai trimis in alta epoca.Suntem generatie favorizata, nimic de zis.Multi isi doresc sa fi avut amintiri de atunci.

  7. Februarie 24, 2010 20:06

    Nu te astamperi deloc, umbli la sentiment… Rushine bre, mi-ai adus aminte de bomboanele Cip si-mi crapa sufletul de pofta… La colt, pe nuci!!!

    • Februarie 24, 2010 20:09

      Nenea Pauuuul…dar n-am decât grăunţe de porumb, nucili le-am pus pi tăti-n cozonaci la Crăciun….

  8. lejournaldecorina permalink
    Februarie 25, 2010 6:36

    suuuuper! as da orice pentru trese si o cravata de pionier! o insigna mai am si i-am pus-o copilului pe sapca. Ciocolata era super buuuna si jocul Marocco minunat. Viva la revolucion! Vreau inapoi…

Lasă un răspuns

