Skip to content

Încredere

Martie 17, 2010

„Înclinăm în a avea încredere în cei pe care nu-i cunoaştem pentru că ei nu ne-au decepţionat niciodată” (Samuel Johnson)

Hai să fim ariciţi şi tâfnoşi. La ce-i bună atâta drăgălăşenie? Am observat că în cele din urmă  te bucuri fix de cinstea negrului de sub unghii.   Atitudinea glacială face să-ţi crească şansele de supravieţuire… Ce atâta încredere în oameni?

Încrederea în oameni: iată un capitol la care eu sunt zero absolut, respectiv: am încredere în cine nu trebuie şi n-am în cine ar trebui să am. După fiecare „bobârnac” luat îmi promit c-o dată viitoare n-o să mai existe…până la următoarea. Aşadar, sunt două variante: ori eu sunt prea credulă, ori oamenii nu mai sunt ce-au fost! Gândesc cu mintea asta din dotare (probabil prea îngustă) că toţi  sunt asemenea mie. Ghidată de aparenţe, am senzaţia că oamenii se simt bine în prezenţa mea ba chiar parcă uneori şi-o doresc… Şi totuşi într-un final – întotdeauna există unul – mă trezesc lovită. Destul de dur.

Nu ştiu dacă acest subiect mai are nevoie de vreo epistolă din partea mea, dar toţi am avut la un moment dat probleme la acest capitol. Mai există încredere în jurul nostru?  Putem avea încredere fără teste?

4 comentarii leave one →
  1. Martie 17, 2010 17:10

    Trebuie să riscăm, chiar dacă această atitudine implică riscuri. În ceea ce priveşte testele, Geanina mă supune permanent la astfel de încercări. Iar eu trec cu brio peste ele şi ea spune „Te iubesc, minunea mea testată şi răs-testată!”

    O seară bună îţi dorim!

  2. Martie 17, 2010 18:52

    Cred că încrederea trebuie acordată necondiţionat abia după ce respectiva persoană a trecut unul sau două teste. Altfel, risipim orzul pe gâşte.
    Eu am încredere în cei care-mi seamănă, pentru că acolo nu prea pot apărea surprize.
    Dar mai cred că problema se poate pune şi altfel: noi suntem de încredere, din perspectiva celorlalţi?

  3. Martie 17, 2010 19:27

    Melami, ce intrebare-i asta? Doar stii ca suntem perfecte! 🙂

Lasă un răspuns

