Skip to content

Cleo şi Ortansa

Aprilie 19, 2010


Nu s-au mai văzut la faţă
De vreo cincisprezece ani,
De pe când umblau la şcoală,
Ambele în Botoşani.
Anii trec pe nesimţite
Şi trec visele şi ele,
Şi s-au întâlnit pe stradă,
Amândouă tinerele.

– Nici nu ştii ce bine-mi pare,
Scumpo, că ne-am revăzut,
Să ne povestim crâmpeie
Şi-amintiri despre trecut!
Au vorbit de film, de Beatles,
De artiştii consacraţi.
Despre modă, despre blănuri
Şi apoi despre bărbaţi.

– Ia să-mi spui, iubită Cleo,
Însă cu sinceritate,
Cum petreceţi, tu şi soţul,
Clipele de voluptate ?
Spune-mi-o cu de-amănuntul,
Pentru că prin jocul firii
Ştim deja ce-nseamnă aia
Care-i baza omenirii.

– Draga mea, Ionel m-adoră,
Mă dezmiardă ca pe-un miel
Şi în ce priveşte-amorul
Nu pot să mă plâng de el.
Mă sărută cu pasiune
Şi să nu spun mai departe,
Dar îşi face datoria
După cum scrie la carte.

Dar tu, scumpa mea Ortansa,
Că te-ai măritat devreme,
Cum te-mpaci cu-al tau în visul
Îndrăgirilor supreme ?
– Drept vorbind – a spus Ortansa –
N-am ce spune despre mine:
Nu o duc rău cu iubirea,
Însă n-o duc nici prea bine.

Şi Vasile-al meu e tandru,
Însă are-o apatie:
Parcă e şi parcă nu e
Cum ar trebui sa fie.
Dar cum nu-s din mămăligă
Ca să rabd şi nopti şi zile,
Eu m-am dus la doctor Staicu
Şi mi-a dat nişte pastile.

Îi pun una în mâncare
Fără nici o emoţiune,
Şi de-atuncea merge treaba
Admirabil, o minune!
Da-ntr-o zi, când stam la masă,
Nu ştiu cum, că lui Vasile,
Ca să-i stimulez dorinţa,
I-am pus două-trei pastile.

A mâncat, şi deodată,
Fără urmă de ruşine,
A sărit în sus, sălbatec,
Şi s-a năpustit la mine.
Mi-a smuls toată-mbrăcămintea,
Ce să-ţi spun, m-a făcut praf:
Nudă, ca pe Sofia Loren
De la cinematograf.

Ma strângea la piept cu sete
De credeam că-mi sparge coasta
Şi mă-mbraţişa naprasnic…
– Ei, si ce vezi rău în asta?
– Nu e rău! Din contră,-mi place! –
A răspuns Ortans senină –
Însa noi, funcţionarii,
Luăm masa la cantină.

(autor necunoscut) Ion Pribeagu

21 comentarii leave one →
  1. loralorelei permalink
    Aprilie 19, 2010 15:50

    A,vaaai!Georgiana,milioane de felicitari pentru postare!E ceva in aerul Botosaniului probabil…Bine ca nu sunt de acolo!

  2. b.d. permalink
    Aprilie 19, 2010 16:53

    Autorul nu este necunoscut. Este Ion Pribeagu.
    Iar poezia, se numeste ”Amintiri”…

    • Aprilie 19, 2010 16:57

      Merci B.D! Ca sa fiu cinstita mi-a trecut prin cap c-ar putea fi el ca prea’i stilul lui numa’ ca lenea e cucoana mare! Puteam sa caut pe net… Pupilici!

  3. b.d. permalink
    Aprilie 19, 2010 17:02

    Ha, ha ! Ce promptitudine ! 🙂 Pup si eu !

  4. parpanghel permalink
    Aprilie 19, 2010 18:28

    Uite aici autor necunoscut:
    A fost odata ca-n povesti
    A fost ca niciodata
    Din rude mari,imparatesti
    O balega de fata.

    Avea un nas de 7 coţi
    Ce zgîrîia pamîntu’
    Şi-o caramida în chiloţi
    Ca sa n-o fure vîntu’.

    De-atîta dor nemingîiat
    Se băşicase-n fiere
    Şi-ntr-un tîrziu n-a mai răbdat
    Şi a-nceput sa zbiere:

    -Cobori in jos,luceafar mic,
    Şi vino’ de ma fura,
    Culcat pe sînul meu pitic
    Sa te sarut pe gura.

    Veni din ceru’ lui înalt
    Mai iute decît gîndu’
    Şi de-te curu’ de asfalt
    De găuri’ pămîntu’.

    Ca un paraşutist drogat
    Ce intra în deruta,
    Cînd afla dupa ce-a picat
    Că n-are paraşută.

    -Iubirea mea,cu ochii verzi
    Amara ca tîmpirea,
    Eu pentru tine am cazut
    De-mi blestem fericirea

    Şi daca nu vrei ca sa vii
    Cu mine printre aştri,
    Mă f…în dinţii tăi zbanghii
    Şi-n ochii tai albaştri.

    Luceafarul,de-atîta plîns,
    I se-nfunda-se nasu’
    Şi cu-n tupeu de ordinar,
    Se du-se întins la ta-su’

    -De-mi iei al nemuririi har,
    Ce inima-mi apasa,
    Îţi dau un kil de murfatlar
    Şi-o litra de spirtoasă,

    De nu,curat aici ma jur
    Sa te răpuie-o boala,
    Ca n-ai sa bei f…te-n cur,
    Nici apa minerala.

    Parintele privea tîmpit,
    Cu limba înnodata,
    Dar vezi ca-n el s-a retrezit
    Instinctul sau de tata.

    -Băiete,ştiu ca eşti bolnav
    Cu mîncarimi sub piele,
    Dar fata asta de-mparat
    Se f…rige pe lovele.

    Sper că ţi-a placut.Mai ştiu…

  5. Aprilie 19, 2010 18:34

    @parpa: Ce mişto-iiiiiiiii!!! de unde-ai scos-o, fratele meu??? Da, mai vreauuu! Una peste alta, chiar ma intrebam azi pe unde umbli ca nu te-am vazut de ceva vreme.. 🙂

  6. parpanghel permalink
    Aprilie 19, 2010 18:58

    cu uichendurile…

  7. Aprilie 19, 2010 19:58

    Nebuni mai sunteţi!
    Mai căutaţi-vă şi voi!
    Dar, în timpul ăsta, lăsaţi-mi cheia de la blog, că am râs cu lacrimi! :))
    Excelent!

  8. mishulake permalink
    Aprilie 19, 2010 21:19

    @ parpangheleee ,tata !
    ,, iubirea mea, cu okii verzi,, !?!? vezi ca nu rimeaza…

  9. Aprilie 19, 2010 21:22

    mishulake, am remarcat’o si io pe aia, mai ales ca verzi mi-s okii… da’ merge, e buna!
    Melami, ti-am zis de ieri ca am ceva probleme la cap, stiu eu fara niciun control! e in gena!

  10. mishulake permalink
    Aprilie 19, 2010 21:22

    Georgia, faine fete-s in Botseni, a ?

  11. Aprilie 19, 2010 21:22

    da, Mishulake, am una si aici la comentarii … faina de tot!

  12. mishulake permalink
    Aprilie 19, 2010 21:24

    Din Pribeagu recita cu drag Florin Piersic.

  13. mishulake permalink
    Aprilie 19, 2010 21:28

    Pan’acolo nu m-o dus trenu pan-acu si nici mintea ! La Bot’seni ! A hi tarziu !

  14. mishulake permalink
    Aprilie 19, 2010 21:29

    ?

  15. Aprilie 19, 2010 21:31

    Niciodata nu-i tarziu! Daca ajungi la Iasi, te duc io cu masina, asta daca ‘oi lua carnetu’…. am luat sala, tre’ sa dau traseul si mi-i fricaaaa si am nisti emotzii…..

  16. mishulake permalink
    Aprilie 20, 2010 6:16

    ! neatza !’

  17. parpanghel permalink
    Aprilie 20, 2010 6:37

    ‘neaţa,mishulake..eşti matinal,pe-aici lumea încă doarme…

  18. Aprilie 20, 2010 12:23

    Neatza’ la amiaza! Oameni buni, azi am avut ceva de trebi de rezolvat de dimineata, deci n-am dormit, da???

Trackbacks

  1. Silavaracald » Ghicitoarea de vise

Lasă un răspuns

