Skip to content

Spital în Austria

Mai 16, 2010

Şi cum vă spuneam acum două zile, am ajuns cu bine în Bad Durrenberg. În primă fază am purces pe terasă unde-am fumat două ţigări una după alta, ţigări la care visam de vreo patru ore (pentru că nici la ei nu se fumează în tren), după care am făcut un duş şi ţuşti în pat. Pe lângă faptul că am probleme cu dormitul în deplasare (din motiv de pat schimbat), m-a apucat mâncărimea de piele, care de altfel nu-mi dă dădea pace nici acasă de vreo două săptămâni, probabil o alergie, nu ştiu de la ce pentru că până acum n-am mai avut parte de aşa ceva! Fraţilor, n-am închis un ochi toată noaptea, m-am scărpinat cu patimă până mi-am luat vreo trei straturi de piele de peste tot: spate, picioare, burtă, mâini! Abia aşteptam să se crape de ziuă, să ies odată din starea aia de scărpinătură continuă pentru că nu v-am spus, dar ziua n-aveam nici pe dracu’! Fac o mică paranteză necesară şi trebuie să vă spun că trebile cu care m-am dus în Austria sunt legate de-o clinică privată. Ajunsă în clinică (care-i amplasată peste drum de pensiunea la care am fost cazată), am fost întâmpinată de salutul lor clasic: Grüß Gott! (care se traduce ceva de genul: îl salut pe Dumnezeu!), după care elegant am fost întrebată ce-i cu mine? nu mă simt bine? – vă daţi seama cam ce figură aveam după o zi de călătorit cu avion, tren, taxiuri şi-o noapte nedormită… În fine, le-am povestit cam cum mi-am petrecut noaptea, şi amabili cum sunt, s-au oferit să facă ceva pentru mine şi anume o perfuzie cu NaCl care avea să mă calmeze şi să mă lase să dorm. Aşa a şi fost. La orele 22.00 m-am dus cuminţică la clinică unde, un doctor tinerel mi-a administrat intravenos în perfuzie acea soluţie pe cât de banală pe atât de benefică! După o oră în care aproape am numărat picăturile ce aveau să-mi facă bine, m-am dus acasă unde-am dormit buştean. End of story!

Despre clinica de care v-am vorbit ar fi foarte multe de spus. Nu se compară cu nicio clinică de la noi, îmi pare nespus de rău, dar asta e realitatea! Camerele de spital arată mai mult a camere de hotel, personalul este de-o amabilitate dusă la extrem, zâmbetul este mereu pe chipul lor, doctorii sunt buni din cale afară, profesional vorbind! Am văzut oameni (pacienţi) care-au ajuns acolo aproape morţi şi-au plecat acasă pe picioarele lor… pacienţi chiar cu vârste cuprinse între 80 şi 90 de ani! Hai că nu mai insist pe subiectul ăsta pentru că din păcate prea puţini români îşi pot permite un tratament în Austria. Să ne rugăm să fim sănătoşi şi să nu ajungem în situaţia în care să fim nevoiţi să apelăm la serviciile medicale din România.

Şi ca să vă convingeţi că nu vorbesc de pe pereţi, am să vă arăt ceva fotografii cu clinica:

Vedere din faţă:

Vedere din spate:

Eu ruptă de oboseală după seara cu pricina, fotografie făcută la orele 22.00:

Fotografie din salonul unde-am fost eu perfuzată:

Un alt salon, la întâmplare:

Baia din salon (a se observa uscător de păr şi oglindă care măreşte –  ataşată la oglinda normală:

Vedere din faţa spitalului către exterior:

Vedere din spatele spitalului către exterior:

Fotografie făcută în barul spitalului unde pacientul poate servi o bere, un şpriţ sau poate fuma în linişte o ţigară. Medicii austrieci nu sunt deloc restrictivi, ei considerând că dacă omul care chef de băut şi de fumat înseamnă că are chef de trăit!

Asistentă medicală cu zâmbetul de care vă vorbeam…

Un fel de mâncare din cele patru disponibile (pentru felul doi). Din păcate mi-a venit ideea de-a face o poză cam spre final. De obicei acolo-i plin de papa bun. Primul fel constă într-o supă cremă sau limpede cu crutoane, verdeaţă, la alegere.

Un fel de desert. Pe lângă toate felurile de mâncare,  undeva  alături pe-o măsuţă  se găseşte o cană cu suc de fructe natural, care-i de fapt  nectar. Bonus – fructe proaspete de tot felul. Ideea este că mănânci cât vrei, deci n-ai raţie. Sala de mese arată cam ca la restaurant, iar doctorii mânâncă aceeaşi mâncare pe care-o mănâncă şi pacienţii, împreună cu pacienţii, deci în aceeaşi încăpere.  Acum v-am vorbit despre masa de prânz, dar acelaşi lucru se întâmplă şi dimineaţa şi seara. Între mese, pacienţilor le sunt aduse la pat fructe, iaurturi, cafele…

Cam atât. Concluziile le puteţi trage singuri.

Pentru cei interesati si pentru mai multe detalii, intrati aici: http://www.emco-klinik.ro/

38 comentarii leave one →
  1. Mai 16, 2010 10:16

    Spital??? WOw…mai degrabă hotel !

    • Mai 16, 2010 19:08

      Da, dar mai bine totusi sa nu fie nevoie sa ajungi in asa hotel…🙂

  2. Mai 16, 2010 11:40

    doar Kaiserul si tigarile aduc aminte de Romanika…

  3. mishulake permalink
    Mai 16, 2010 13:23

    Excelent de normal !
    ( Da’ mai bine stau in Ro in padure decat sa merg bolnav p-acolo ! )

  4. Mai 16, 2010 14:18

    Pozele sint graitoare…asa ar trebui si la noi sa fie!
    Sanatate !!!
    Te pup!

    • Mai 16, 2010 19:07

      Da Mariana, asa ar trebui sa fie… ma apuca jalea cand vad ca nu se misca nimic in tara asta….
      Te pup dulce si eu!

  5. Bad Robot permalink
    Mai 16, 2010 14:32

    Nu cred asa ceva!FACATURA pe fata!Se vede CLAR pixelul albastru!!!!!!Sa-ti fie rushine Kaizer Szoze!!!!Rusine!

  6. Carmen Negoita permalink
    Mai 16, 2010 15:26

    Nu ma mai mira de ce medicii buni au plecat din tara si multi altii vor mai pleca in viitorul apropiat. Orice alt comentariu la fotografiile tale este de prisos… spun totul.

  7. Mai 16, 2010 16:40

    mda, nu vreau sa dezumflu pe nimeni dar noi avem in constanta o clinica din asta cu specialitatea maternitate-ginecologie. arata ca la hotel , toata lumea e cu zambetul pe buze, mancare si tv cat cuprinde. partea proasta este ca e pe bani grei sederea acolo. 4 zile a stat acolo cumnata-mea cand a nascut cu cezariana si a costat-o 5000 lei. la sfarsit i-au dat un cd cu nasterea si poze de acolo (pozele sunt pentru reclama, fireste). din cate am inteles este si subventionata de la stat o parte din sederea asta. cu exceptia peisajului de afara, in interior arata chiar mai bine ca in pozele tale. o nastere normala acolo costa 4500 lei. bani sa ai…

    • Mai 16, 2010 19:04

      Anco, stii care-i diferenta? la ei asa arata si spitalele de stat!😉

  8. Mai 16, 2010 16:45

    apropo, am aceeasi problema ca si tine. tot asa ma apuca doar noaptea. poate esti tu o draguta si te duci la doctor si-mi spui si mie ce ai si ce tratament ti-a dat. NaCl ala nu se gasete si sub forma de pastile ca sa inghitim seara?

    • Mai 16, 2010 19:02

      Ancutza, mi-a dat de acolo doua tipuri de medicamente pe care tre’ sa le iau 30 zile, seara. Unul se cheama Zyrtec (Cetirizindihidrochlorid) si celalalt Zantac (ranitidina). Iau de 3 zile si deja nu ma mai am nimic, dar e de musai sa continui tratamentul, adica o luna.

  9. Mai 16, 2010 20:13

    te pup, mersi. zyrtec este un fel de ketof. zic asta pentru ca la noi nu prea cred ca se gaseste. acum 13 ani am cautat nebuna asa ceva. sper sa gasesc acuma… multumesc mult…

    • Mai 16, 2010 20:17

      Anco, in paranteza ti-am scris substanta activa, intreaba si tu la farmacie, se gaseste sigur! astea-s austriece, au alte denumiri. Sa iei de musai, nu-mi vine sa cred ca nu mai am mancarimi, uitasem cum e sa nu te manance pielea😀

  10. Mai 16, 2010 20:56

    Mda, acum inteleg de ce prietenii cu bani pe care-i am s-au dus, cand au avut probleme, la spital in Austria. Adevarul e ca mai rau ca-n majoritatea spitalelor din Romania greu gasesti…

  11. Bad Robot permalink
    Mai 16, 2010 21:18

    @anca:NaCl gasesti in bucatarie,in solnita!Solutia o faci cu apa.Pentru bagat in vena,este solutie salina pentru perfuzii!:)
    P.S.Mancarimile voastre n-au nimic de-a face cu vreo boala.Totul este de la cerebele,adictilea pe fond psihic!!!!Aveti mare grija fetelor,ca din aceiasi cauza(psihica) se face,Doamne fereste,psoriazisul!Lasati-o mai moale cu emotiile,oboseala si stresul!Grija mare!

  12. raducuf permalink
    Mai 17, 2010 7:12

    Georgi ma bucur ca esti bine. Inca o data se adeverste ca-i mai bine sa bagi in vena decat sa tragi pe nas:)))) Inca o palma data sistemului nostru sanitar. La noi nu vei vedea niciodata astfel de servicii ca acolo. Oare ai nostri nu vad toate astea??

  13. Mai 17, 2010 15:34

    Spun şi eu, ca şi anca, că există şi la noi clinici particulare, unde condiţiile sunt identice cu ce ai prezentat tu. De exemplu, fiica mea s-a operat în una de felul acesta, în Tîrgu Mureş. De mâncare i-au adus absolut tot ce a vrut ea, personalul era extrem de binevoitor, curăţenie ca la mama ei etc. Cu asistenţa publică e jale, ştim cu toţii. Ne-am fi putut face o idee dacă ai fi prezentat o clinică „de stat” de acolo, dacă există aşa ceva.

    • Mai 17, 2010 15:37

      Melami, exista si de stat, e tot cam la fel. Numa’ putintica rabdare ca plec iar pe 5 iulie incolo si fac fotografii…😉
      Si da, este si la Iasi o clinica privata, a lui Fiterman… insa eu nu prea mai am incredere in medicii din Romania (numai in familia mea am avut parte de vreo 4 erori de diagnostic)… cei mai buni au plecat, iar cei buni care totusi n-au plecat, te rup la buzunare desi platesti asigurari medicale!! Sper sa fim cu totii sanatosi, dar daca totusi se intampla ceva, fac credit in banca si fuga la austrieci…

  14. Mai 17, 2010 16:03

    Din păcate ai noștri conducători tot acolo se tratează neglijându-i pe cei de aici. Nici eu nu mă mir că tinerii noștri doctori pleacă, te scârbești de mizeria de la noi.
    Din solidaritate cu cei păgubiți de clasamentul ZeList azi nu dau ping.

    • Mai 17, 2010 16:07

      Nu-i bai Cristiane! Eu’s asa lenesa ca nu dau niciodata!😀 Dar citesc pe toti pe care-i am in blogroll, te asigur🙂

  15. klausen1976 permalink
    Mai 17, 2010 16:09

    cam ca un hotel de patru stele de la noi🙂 …
    si presupun ca nu era o clinica exclusivista🙂 nu ma mira ca multi romani vor sa se trateze in Austria .. Pacat ca nu isi permit decat alde Base😦

    • Mai 17, 2010 16:14

      Klausen, de aia zic ca trebe pus un ban deoparte… nu costa o avere dar nici degeaba nu-i…. Iar daca totusi nu reusesti sa pui banul ala deoparte, cum putem face credite pentru ultimul tip de mobila sau de calculator, putem face un credit si pentru sanatatea noastra! Cum am mai zis, am vazut om aproape mort care-a iesit de acolo viu! la noi nu-l mai baga nimeni in seama, sunt convinsa! Am lucrat intr-un spital si le stiu mentalitatea, e ceva de genul: „cat mai vrea sa traiasca ghiujul asta”?

      • klausen1976 permalink
        Mai 17, 2010 20:50

        uite, o recomandare pe care o sa mi-o amintesc ! .
        din pacate , conceptul de ” a pune deoparte” o sa imi dea ceva dureri de cap de acum inainte … si nu numai mie …
        se anunta vremuri … d’alea nashpa🙂

  16. Mai 17, 2010 20:13

    Pun pariu ca apa dura (de la dus) a fost de vina pentru mancarime. In zona asta, e o problema cunoscuta…😉

    • Mai 17, 2010 20:22

      Leo, merci de vizita, te mai astept pe la mine pe acasa!
      Apa de acolo o fi amplificat-o, ca de mancat ma manca de acasa….

  17. Bad Robot permalink
    Mai 17, 2010 20:34

    Bai pe voi va cam mananca schinarea,nu-i asa?:)

  18. Bad Robot permalink
    Mai 17, 2010 21:15

    Da trebuie!Batzul de urechi,ca-i greu si doare cand palesti cu el!:)))))

    • Mai 17, 2010 21:48

      Asa bataie, tot sa iau!😀 Si crezi tu ca dupa asta o sa treaca mancarimea?? ca acum il pun pe sotz sa ma bata! am bete din astea tati culorile!! M-ar bate el si cu din alea mari, n-am nicio indoiala….

  19. markus permalink
    August 4, 2010 22:31

    poti sa-mi dai mai multe detalii despre clinica asta
    m-ar interesa eventual ce preturi practica , te poti intelege cu ei si in alta limba decat germana ?
    multumesc

  20. mirela permalink
    Octombrie 5, 2010 11:33

    Buna georgiana

    As dori sa-mi dai si mie mai multe detalii despre aceasta clinica.ce servicii ofera(de ex ORL au? sau gineco?). trebuie sa-ti faci o programare la ei. Cam cat sunt costurile acolo(cazare, investigatii…etc).
    Statul plateste ceva

    Astept raspuns cand poti..

    Multumesc mult si sanatate

    Mirela

  21. Maria permalink
    Octombrie 14, 2010 21:43

    Buna Georgiana,

    Am ajuns la tine prin search pentru spitale straine.

    Ai putea sa-mi dai si mie cateva detalii despre aceasta clinica: servicii,costuri, analize, programare ? De cateva luni, imbogatesc asa zisii medici particulari de la noi si nici macar un diagnostic exact nu am. Intre timp boala mea se agraveaza si trebuie sa apelez la spitalele straine de urgenta.

    Iti multumesc mult, anticipat, sper ca ma poti ajuta.

    Maria.

Lasă un răspuns

