Skip to content

Pâine marca Georgiana

Mai 24, 2010

Astăzi, în premieră absolută am făcut pâine! Nu ştiu de unde mi s-a tras imboldul ăsta, ce forţe supranaturale au pus stăpânire pe mine de m-au determinat să fac asta, dar am făcut-o. Am amestecat un kilogram de făină cu: drojdie, sare ulei şi apă, amestecul obţinut l-am lăsat la crescut vreo oră, după care am împărţit totul în două părţi egale pe care mai apoi le-am pus în tăvi şi iarăşi am lăsat la crescut vreo juma de oră! Huh, am obosit numa povestind 😀

Hai să vă prezint toată treaba etapizat:

Aluat proaspăt frământat:

Se aruncă bucăţile în tavă, în niciun caz nu se fac împletituri…

După ce-şi revin din izbitură, se ung cu gălbenuş de ou şi se presară cu mac (aşa ceva n-aveam prin casă, normal)…

Se dau la cuptor si cam aşa arată după:

Dovada cea mai grăitoare c-a ieşit gustoasă este că până şi Gipsy care-i plin de principii alimentare sănătoase (carnea fiind leguma lui preferată), mănâncă! Am trăit ziua în care să-mi văd câinele mâncând pâine! Doamne ajută!

19 comentarii leave one →
  1. Mai 24, 2010 18:21

    „Doamne ajută cui sărută! Şi sporeşte cui iubeşte!”
    Bravo, fată, ai curaj!
    Şi eu fac, dar în maşina de făcut pâine. Şi e cu totul altceva decât cumpărăm de la magazin.

    • Mai 24, 2010 18:43

      Da Melami, să ştii c-am avut nevoie de mult curaj 😀 de 35 ani tot într-o căutare de curaj sunt !! :))

  2. klausen1976 permalink
    Mai 24, 2010 19:25

    … sa vedem !
    G , arata bine de tot ! … presupun ca este bestiala asa aburind 🙂
    POFTA BUNA !

  3. Mai 24, 2010 19:30

    fac paine ed vreo 4 ani. timp de doi ani nu s-a mancar decat paine facuta de mine (imi cumparasem aparat din ala). este cea mai buna paine aia facuta in casa. stii sigur ce ai pus in ea. cred ca a iesit delicioasa, mai ales ca nu prea stiu caini fitzosi care sa manance paine goala 😉

  4. Mai 24, 2010 19:44

    No, eşti numai bună de măritat, cum s-ar spune! 🙂

  5. Mai 24, 2010 20:01

    Ce cozonaci frumosi!

  6. Mai 24, 2010 20:10

    😦

    • Mai 24, 2010 20:13

      Nu te-ntrista.Sa-ti explic

      tu vroiai sa faci paine
      painea nu arata asa
      asta arata ca un cozonac
      imi plac cozonacii
      paine stil cozonac ,daca aveai copii ii pacaleai sa manance paine-n felu’ asta,cel putin cu mine a mers,iar cozonacul la tuci era mamaliga 😀

      • Mai 24, 2010 20:20

        Hai bre ca n’arata a cozonaci, oul ala cu care am uns aluatu’ a capatat culoarea asta… In sectiune e mult alb si nici nuca nu le-am pus! :)) Ma gandeam doar ca in loc de mac poate ar fi mers niste nuca de cocos 😀

      • Mai 24, 2010 20:24

        Asta da originalitate.Hai noapte buna,va urez noapte buna!

        Si asa putini nervi pentru final.Ai imbatranit,ai ajuns sa coci! Maine-poimaine crosetezi!Deci.. 😀 Maine esti in club cu tot cu Gypsy!

  7. Mai 24, 2010 20:25

    Da, da! Maine ma apuc de crosetat un mileu pentru pus pe televizor 😀
    Hai nuapti buna, te pup!

  8. Mai 25, 2010 8:02

    Chiar arată bine şi sincer, privind imaginile mi s-a făcut o foame, încât mă duc la geantă unde am ceva pus de mama pentru drum. Numa să dau clik. O zi frumoasă Georgi!

  9. viatanomada permalink
    Mai 25, 2010 9:15

    bravo,fatah,enjoy the club! maine poimaine faci si prajituri.Stai linistita,ce-i al tau e pus de’o parte,asa ca baiatu’ ala bun vine daca n-a venit inca

    • Mai 25, 2010 9:39

      Multam Nomado! Esti o dulce, ca de obicei. Cand spui baiat te referi la copil? 😀 ca baiat mare am di 10 ani! 😀

  10. Mai 25, 2010 18:56

    Georgiana arata foarte bine!!!Bravo!
    Musai sa manince si pita cu ceva ciinii mei;carnea e asa cu portia!

Trackbacks

  1. Ciorna de poezii « Cristian Dima

Lasă un răspuns

