Skip to content

Geniu sublim

Iunie 15, 2010

Într-o zi de 15 iunie  în anul 1889, la numai 39 de ani, s-a stins din viaţă cea mai importantă voce poetică din literatura română, Mihai Eminescu.

„Era o frumuseţe! O figură clasică încadrată de nişte plete mari negre; o frunte înaltă şi senină; nişte ochi mari – la aceste ferestre ale sufletului se vedea că cineva este înăuntru; un zâmbet blând şi adânc melancolic. Avea aerul unui sfânt tânăr coborât dintr-o veche icoană, un copil predestinat durerii, pe chipul căruia se vedea scrisul unor chinuri viitoare.” (I.L. Caragiale)


Când amintirile-n trecut
Încearcă să mă cheme,
Pe drumul lung şi cunoscut
Mai trec din vreme-n vreme.

Deasupra casei tale ies
Şi azi aceleaşi stele,
Ce-au luminat atât de des
Înduioşării mele.

Şi peste arbori răsfiraţi
Răsare blânda lună,
Ce ne găsea îmbrăţişaţi
Şoptindu-ne-mpreună.

A noastre inimi îşi jurau
Credinţă pe toţi vecii,
Când pe cărări se scuturau
De floare liliecii.

Putut-au oare-atâta dor
În noapte să se stângă,
Când valurile de izvor
N-au încetat să plângă,

Când luna trece prin stejari
Urmând mereu în cale-şi,
Când ochii tăi, tot încă mari,
Se uită dulci şi galeşi?

12 comentarii leave one →
  1. mishulake permalink
    Iunie 15, 2010 2:03

    O tempora !

  2. Iunie 15, 2010 7:07

    multumesc Georgiana ca mi-ai amintit. Mi-a fost dor de poeziile lui Eminescu. In adolescenta stiam pe dinafara zeci de poezii. Pacat ca viata aceasta tumultoasa a noastra ne distrage de la lucrurile frumoase si mai uitam de romantism, intr-o lume in care conteaza totul este calculat in bani. Unul dintre prietenii mei imi spunea ca ii place cum si ce scriu, dar „ies ceva bani din asta”?
    🙂

  3. Iunie 15, 2010 8:42

    duca-se dracu’ de poponar sifilitic.

  4. Iunie 15, 2010 10:31

    Aici este omagiat marele Poet?Buna Georgiana…

  5. cristiangheorghe permalink
    Iunie 15, 2010 12:09

    @zwk: puțin respect față de opera lui. Sunt miliarde de oameni care nu sunt nici poponari nici sifilitici dar care trec prin viață fără să lase nimic de genul ăsta în urma lor.

  6. Iunie 15, 2010 12:16

    aoleo, azi e 15 iunie? da stiu ca trece timpul asta…
    eu cand imi aduc aminte de eminescu , implicit imi aduc aminte si de barbatu-meu cand mi-a scris poezia aia pe care s-a dat mare ca a compus-o el. profita de faptul ca nu citisem toate poeziile lui eminescu. barbatii astia… ;))

  7. Iunie 15, 2010 12:23

    Dmnezeu să îl ierte! Sunt mândru când zic că sunt născut în ianuarie. Uneori îmi spun că aşa îs capricornii din ianuarie…mai romantic ca Eminesc sau Elvis 😀

  8. Iunie 15, 2010 12:41

    @all: mie’mi place Eminescu!!

  9. Iunie 15, 2010 13:27

    jorjico, normal ca-ti place, moldoveanco 🙂

  10. Iunie 15, 2010 14:14

    Spun şi eu la fel – O, tempora!

  11. klausen1976 permalink
    Iunie 15, 2010 23:56

    auzi, Caragiale nu era ala de o vizita cam des pe madam Micle ? hi hi hi

Lasă un răspuns

