Skip to content

Spumă de căpşuni

Iunie 18, 2010

OK, hai ca daca cu ardeii umpluti nu v’am facut pofta, am sa incerc cu spuma de capsuni. O banalitate de reteta pe care mi-a adus-o aminte Lia  (care’a gatit la cantina lui Tanti Jeni). Mama mea o facea cand eram eu copil, am fost si eu copil?…ufff. In fine. Hai sa va zic pe scurt cum se face treaba asta. Avem nevoie de 1 kg de capsuni, 4 albusuri, 4 linguri de zahar. (Lia mai  foloseste si frunzulite de menta, as fi folosit si eu dar n’am gasit la piata). Asadar se spala capsunile, se pun intr-un castron, iar  peste ele se presara zahar.   Se dau la frigider pentru aproximativ jumatate de ora.

Intre timp, din 4 albusuri si 4 linguri de zahar, cu mixerul, se face o spuma tare.

Poza cu spuma tare n’am mai facut. Da’ stiti voi cum tre’ sa fie, ca pentru bezele, de fapt ca’n poza de mai jos, numai ca alba 😀

Dupa ce zaharul a patruns bine in capsunile alea de le-ati pus la rece,  se adauga treptat in spuma noastra tare si se mixeaza acolo cu „toatele”. 🙂

La final arata cam asa:

Daca aveti ceva visini in curte (eu n’am, nici curte si nici visini, dar am piata), puteti pune rapid si de un compot de visine, care mie personal imi place mult, ma dau in vant dupa gustul ala dulce-acrisor.

Am fost „gospo” azi, este?

25 comentarii leave one →
  1. Iunie 18, 2010 23:45

    Mai lipseste copilu de la pagina 5.

    • Iunie 18, 2010 23:48

      spune mai bine ca ti-am facut pofta! si-am sa pun si copilul de la pagina 5, ca-i blogul meu si fac ce vreau! 😛

  2. Iunie 18, 2010 23:53

    Sper că ne serveşti şi pe noi cu minunăţia asta, n-o ţii numai pentru tine şi nefast! 🙂

  3. Iunie 19, 2010 0:04

    Merci pentru idee. Chiar am niste capsuni in frigider si nu stiam ce sa fac cu ele, inafara de faptul sa le mananc.:))

    • Iunie 19, 2010 0:06

      Delia, cu multa placere! e banala reteta si merita! daca nu+ti place foarte dulce, poţi să pui doar 3 linguri. Te pup! Spor!

  4. Iunie 19, 2010 0:31

    Este că ai fost! Dar sincer nici nu mă interesează modul în care ai făcut. Da dă-mi puțin să gust. Te roooooooooooooooooooooooooog!!!!!!!!!!!!!

    • Iunie 19, 2010 0:37

      Cristinel, hai pune-o pe mami sa-ti faca, ca-i simplu de tot! Zau ca ti-as da daca as avea cum….

  5. mishulake permalink
    Iunie 19, 2010 1:03

    Ai fo foarte ”gospo” , patru postari ! multumesc, multumim !

  6. Iunie 19, 2010 9:00

    bravo Georgiana. Apetisant si delicios desert. Chiar ieri ma gandeam la spuma de capsuni. 🙂

  7. klausen1976 permalink
    Iunie 19, 2010 9:48

    n-am facut niciodata, dar o sa discut cu sotia astazi 🙂
    sa vedem ce iese …

  8. Iunie 19, 2010 11:21

    Mishulake, cu multa placere, mi-ar fi placut sa va pot servi pe bune cu papa bun, nu asa virtual..
    Gabitza, tare’mi mai place sa fiu laudata! merci!
    Klausen, iese bun tare, crede-ma pe cuvant!

  9. Carmen Negoita permalink
    Iunie 19, 2010 13:27

    După ce mi-ai vânturat fotografia aia cu ardei prin faţa ochilor, că de câteva minute bune numai miros de mâncare de ardei umpluţi simt, acum vii şi cu spuma de căpşuni. Tu chiar ne-ai pus gând rău din câte văd. 😀 Ce să mai zic? Nu mai zic nimic. Înghit în sec şi atât.

  10. Iunie 19, 2010 14:47

    Carmen avantaj tu! nu te ingrasi! 😀

    • Carmen Negoita permalink
      Iunie 19, 2010 15:00

      Aici ai dreptate. 😀 N-am ţinut în viaţa mea cură de slăbire. Şi am mâncat la ardei şi sărmăluţe. Mamă, mamă… Şi cu smântână. Dacă eşti cumva la cură, să ştii că mă sacrific pentru ardeii aştia. Acuş vin la Iaşi. 😀

  11. Iunie 19, 2010 15:00

    Mai, Georgiana! Castronelul ala rosu e multifunctional sau doar seamana cu palaria de mai deunazi?

  12. Iunie 19, 2010 15:14

    Lora, da mai, il folosesc si noaptea, mai ales dupa ce slobozesc cainele 😀

  13. Iunie 21, 2010 16:10

    Vai de mine:am ratat bunătate de spuma…

  14. Maryanne permalink
    Iunie 23, 2010 14:02

    Oare cu fragi merge?capsunile s-au cam terminat la mine ,in schimb am fragi la greu.Numai ce am cules un lighean.A venit ploaia ca aveam de cules si visine.

    • Iunie 23, 2010 14:04

      Maryanne, în primul rând, mulţumesc de vizită! În al doilea rând, ţin să te anunţ că merge foarte bine si cu fragi si că brusc mi s-a făcut o poftă nebună! Să-mi zici cum ţi-a ieşit, da?

      • Maryanne permalink
        Iunie 23, 2010 14:07

        Cu multa placere!!!Acum pun zahar peste fragi si le dau la rece pt o jum de ora si iti voi spune cum a iesit.

      • Maryanne permalink
        Iunie 23, 2010 14:59

        Gata am facut-o.I-am facut si poza ,ca tare bine arata.De fapt,arata ca a ta,doar ca in motz i-am pus vreo 5 fragi.Acum trec la devorat,fiica-mea deja a inceput.

  15. Iunie 23, 2010 15:01

    Eheee! Pofta mare! Iaca ca ploua si la mine’n gura, nu numa’ afara!!! 😀

Trackbacks

  1. PA în duet… « Cristian Dima
  2. MAGIE « Carmen Negoita PHOTOGRAPHY BLOG

Lasă un răspuns

