Skip to content

MOTANES

Iunie 22, 2010

Dragii mei, aşa cum v-am obişnuit deja, de câte ori întâlnesc un OM, vă dau şi vouă de ştire (pentru că nu sunt egoistă şi pentru că ţin la voi). Aşadar, hai să vă fac cunoştinţă: numele său de” scenă” este Motanes şi scrie al naibii de bine! De fapt, vă las pe voi să vă convingeţi şi să vă cunoaşteţi.

Cu sinceritate, despre ipocrizie

„Am fost învăţaţi că adevărul este una dintre cele mai importante valori ale umanităţii şi că minciuna este duşmanul a tot ce-i mai bun. Nici o relaţie dintre doi oameni nu poate fi clădită pe o minciună fără ca la un moment dat adevărul să nu iasă la iveală şi să ucidă ce a fost mai frumos între cele două persoane.
Şi totuşi …Sunt adevăruri care fac mai mult rău decât o minciună şi momente în care lipsa de sinceritate îi ajută pe oameni în loc să-i rănească…

Unui bolnav nu-i vorbi de gravitatea bolii sale ci dă-i speranţe că se va însănătoşi.
Mamelor care-şi aşteptau feciorii de pe front, camarazii de arme le povesteau că au fost luaţi prizonieri şi vor fi eliberaţi degrabă… şi vor ajunge acasă.
Complimentele sunt o formă de minciună nevinovată. Când îi spui unei femei că-i stă bine cu noua tunsoare poate că nu te preocupă prea mult acest lucru, de fapt era nici să nu observi, dar pe ea o va face să se simtă apreciată, băgată în seamă, importantă.

Sunt multe minciuni care fac bine la casa omului…
Apropo de adevăruri care nu folosesc nimănui sau ba chiar dimpotrivă. Explică-i colegei de birou ce aiurea îi stă cu coşul ce tocmai i-a răsărit pe nas. Apoi spune-i că fardul n-a reuşit să-i ascundă cearcănele. Nu uita ca a doua zi să te miri de modul lipsit de gust în care înţelege să-şi asorteze geanta ei verde la pardesiul negru…etc. Mai mult decât probabil îţi vei câştiga un duşman.
Sau după 20 de ani de căsnicie fericită fii tu sincer şi mărturiseşte-i soţiei cum ai înşelat-o când era ea gravidă în 8 luni cu primul copil. Nu întotdeauna un adevăr trebuie preferat minciunii.

Fără teamă de a greşi, minciuna este condamnabilă atunci când este instrument pentru ipocrizie. Atunci când suntem făţarnici, când îi minţim pe cei din jurul nostru că suntem altceva decât vrem să fim în realitate, când ne batem joc de sentimentele celor care s-au apropiat de pieptul nostru crezând că acolo bate o inimă…atunci minciuna îşi arată faţa sa diformă. Şi nici un alt adevăr nu mai poate repara nimic.  Pentru că nu mai contează…”

Dacă aveţi timp şi dispoziţie de lecturat, vă recomand nişte texte scrise cu simţire si aici. Spor!

14 comentarii leave one →
  1. Iunie 22, 2010 17:15

    uneori o minciuna frumoasa e de preferat unui adevar incomod. Nu imi plac mincinosii, numai ca, viata te determina sa nu spui uneori adevarul. E greu de spus cand e rau si cand e bine sa nu spui adevarul.

  2. Zana Eficientei permalink
    Iunie 22, 2010 18:35

    asa s-o fi gandit si Vladescu inainte sa zica ce a zis in parlament … 🙂

  3. Iunie 22, 2010 18:54

    Sa ne traiasca! Si noi pe langa el…

  4. Iunie 22, 2010 19:40

    @all: eu va recomand cu caldura sa’i cititi si celelalte texte catre care v-am dat link. 🙂
    Sa ne traiasca, da!

  5. Iunie 22, 2010 22:44

    Oooo, Motanes trebuie să fie de-al meu! 😀
    Fain!
    Ne-mprietenim şi cu el! 🙂

    • Iunie 22, 2010 22:46

      Mel, da! sa nu crezi ca nu m’am gandit la tine… 😉 Oricum, e pe stilul nostru, fain! o sa’ti placa!

  6. Iunie 22, 2010 22:52

    Numai să reziste la invazia noastră! 😀

  7. Iunie 22, 2010 23:11

    de acord cu tine fata. desi si minciunile ar trebui sa aiba niste reguli si limite. genul de adevar ca „fata iti sta parul groaznic, vino la baie sa te aranjam putin” nu o fac decat cu prietene bune de tot la care tin foarte tare si nu vreau sa rada altii de ele. in rest nu ma complic…
    in ceea ce priveste motanes, buna achizitie :)) si bravo lui daca tine la tavaleala :))

  8. Iunie 23, 2010 18:39

    Buhuhu. Nu sunt mâţă, sunt motan. Seriozitate plus TVA 😛

  9. valeria draghin permalink
    Iunie 24, 2010 14:52

    Cu adevarul si cu minciuna lucrurile stau, dupa parerea mea, putin cam altfel. Eu nu sunt de parere sa spun unui pacient ca se va face bine, atat timp cat nu sunt catusi de putin convinsa de asta. Pacientul va intui minciuna mea, fara indoiala. La fel si cu mama osteanului. Asa ca ori i-am trantit adevarul in fata ori l-am mintit, tot aia-i. Rezolvarea e putin mai dificila, dar aproape garantata. Va trebui sa cred mai intai eu ceea ca spun, dar pentru asta am nevoie de-o inima calda si de iubire. In momentul in care am facut afirmatia si am crezut ca va fi asa cum spun, s-ar putea sa fiu mijlocitorul unui miracol. Cat despre a rosti sau nu minciuna sau adevarul, eu consider ca asta depinde si de persoana care le recepteaza. Fiecare primeste lucrurile astea in functie de structura sufleteasca si nu in ultimul rand, de educatie si de bun simt. Sunt oameni in fata carora nu-ti permiti a utiliza minciuna, oricat de bine intentionat ai fi tu. Zi buna sa ai !

  10. Iunie 24, 2010 15:19

    Valeria, viaţa face diferenţa. Şi faţă de ce am scriu eu cât şi faţă de ce ai sris tu. Dacă ar fi o formulă pentru alegeri fericite, vânzătorii de iluzii ar da faliment. Bună pace!

Lasă un răspuns

