Skip to content

Cu trenul

Iulie 23, 2010
tags: , ,

Am fost plecată din oraş pentru două zile, a fost un gen de evadare din cotidianul ăsta nebun, cu alte cuvinte  m-am săturat de linii drepte. Şi cum n-a fost nimic programat, într-o secundă am decis că plec iar în următoarea secundă îmi cumpăram bilet. Am ales ca mijloc de locomoţie – trenul. Puţin mai târziu aveam să regret şi-am să vă spun şi de ce. Începutul a fost „promiţător”, ce să zic? Stăteam cuminte în dreptul liniei de unde urma să iau trenul şi aşteptam. Şi-am aşteptat aşa cam până la ora de plecare, moment în care recunosc că m-am panicat. Mi-am zis că-i clar, am greşit linia deci am pierdut trenul! Descumpănită, mă adresez doamnei de la biroul de informaţii şi-i cer lămuriri. Le primesc. Trenul are întârziere 45 de minute! Pe de-o parte m-am bucurat pentru că n-am ratat plecarea, pe de alta mi-am făcut cruce cu limba! păi înţeleg un 5, 10 minute acolo, dar 45??? Asta n-ar fi nimic pentru că pe traseu, undeva pe la jumătatea drumului  a survenit o defecţiune dracu ştie unde, cert este c-am stat pe loc o oră jumătate, pe ceas! Ca să vă faceţi o idee, în loc s-ajung la destinaţie la orele 17.30, am ajuns la orele 20.00.  În fine,  trăim în România şi nimic n-ar trebui să ne mai mire… Însă cel mai tare şi mai tare m-a frapat mizeria! Slinul ăla care-ţi dă senzaţia de piele cleioasă, lipicioasă. Starea asta lipicioasă îmi aduce aminte de copilărie, când plecam cu ai mei la mare. Spre deosebire  de atunci, lucrurile au mai „evoluat” în sensul că măcar acum ai parte de un loc. Ţin minte de parcă s-ar fi întâmplat ieri, cum stăteam cu ai mei pe culoar, în picioare, printre bagaje, oameni, miasme de tot felul… Ca să nu mai lungesc vorba, tot drumul m-am simţit umilită, a fost de ca şi cum mi s-a făcut o favoare  şi nu m-ar fi costat biletul aproape 100 lei! Sincer, nu credeam că mai există aşa tren care-şi  spune cu îndrăzneală: RAPID! Dragă CFR, să-ţi fie ruşine! Te întreb, nu ţi-e jenă să faci greve şi să ceri măriri de salariu? Mi-e silă!

În compartiment n-am putut să fac fotografii în schimb am făcut la toaletă. Ia priviţi aicea:

Savoniera:

Din fericire, mirosul nu se poate fotografia!

29 comentarii leave one →
  1. cristiangheorghe permalink
    Iulie 23, 2010 15:50

    Acu ce să zic, au și ei dreptate! Dacă n-ai bani să-ți cumperi trenu tău, mulțumește-te cu ăsta al lor, da??? Eeee, comedie…

    • Iulie 23, 2010 15:56

      Nu ies mai ieftin cu un avion? ha? nu prea le am cu shopping-ul, de aia întreb…

  2. cristiangheorghe permalink
    Iulie 23, 2010 15:57

    Cică un student arab îi scrie lu taxu, mare șeic: ”Dragă tată, frumos aicea la Berlin, dar sunt cam stânjenit: eu vin la Facultate cu Ferrari-ul meu placat cu aur iar restul lumii vine cu trenul…”

    Șeicul îi răspunde: ”Fiule, tocmai ți-am transferat 20 de milioane de dolari în cont. Cumpără-ți repede un tren să nu ne mai faci de rușine pe acolo!”

  3. Iulie 23, 2010 16:41

    Sila? Poate vrei sa vezi unde mi-am petrecut eu in luna mai o saptamana incheiata! http://gradinavisata.wordpress.com/2010/05/30/peripetii-in-turcia/

    • Iulie 23, 2010 20:15

      o sa trimit link-ul unei prietene care chiar acolo vrea sa mearga luna viitoare. vai de ea daca mai pleaca…

  4. Iulie 23, 2010 18:35

    Georgiana,imi aduci aminte de naveta ,o seara minunata🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  5. Iulie 23, 2010 20:02

    bleah… 100 de lei? rushine sa le fie… si cand te gandesti ca mi-era dor sa merg cu trenul. chiar ieri ma vaitam ca al meu barbat nu mai vrea sa puna piciorul in tren si uite ca au trecut vreo 15 ani de atunci…

    • Iulie 23, 2010 23:37

      Mai bine ca nu te apropii de trenuri, la ce jeg e pe acolo. Biacs! Eu fac alergie instant cand urc in tren.

  6. Iulie 23, 2010 20:31

    Georgiana, trenul a ramas mijlocul de locomotie al saracului. De cand s-a inventat autostopul, lumea buna nu mai circula cu trenul.🙂 Imi amintesc si eu din mizeria din compartimente, de mirosurile grele, geamurile intepenite, caldura sau frigul in anotimpurile in care nu era nevoie de ele. Nu mai circul cu trenul. La noi, cei de la CFR nu inteleg sa ofere conditii.

  7. Iulie 23, 2010 20:50

    Anca, spune-i prietenei tale sa schimbe hotelul,neaparat,altfel isi rateaza concediul!

  8. Iulie 23, 2010 22:34

    Ce e drept Giorgi dragă condițiile sunt mizere, uneori chiar infecte. Mai ales în cunoscutul tren foamea. Dar am să obiectez în ce privește grevele. Nu SNCFR face greve, o companie ce are directori cu salarii mult peste ale miniștrilor…ci angajații SNCFR, care săracii nici nu ştiu cui să se adreseze. Când e de bine e de stat, când e de rău e privat. Fratele meu e ceferist şi tatăl meu a fost deasemenea, dar în legătură cu mizeria şi disconfortul, ei săracii nu avea nici o vină. Nu poate el să repare acele căi ferate care sunt de pre vremea austriecilor…

  9. Iulie 23, 2010 23:10

    E drept că condiţiile din trenurile din România sunt mai mult decât mizere şi nu îşi merită banii. În legătură cu cei care fac grevă, ei sunt nişte simpli salariaţi, şi nu cei care ar putea face o schimbare. Tren ul întârzie pentru că liniile sunt din vremea austriecilor şi directorii cu salarii de trei ori mai mari decât ale unui ministru nu fac nimic să schimbe situaţia. Dar, totuşi nu e vina acarului…

  10. klausen1976 permalink
    Iulie 24, 2010 13:10

    destul de curat, totusi … Am intalnit unele chiar mai mizerabile … dar cred ca mizeria vine proportional cu pretul, in cazul CFR … Si au tupeu sa faca greve ! … bine zis …

  11. Iulie 24, 2010 21:10

    Ia zi tu drept… În timp ce făceai poze, n-ai tras o ţigară pe ascuns? M?😀

    • Iulie 24, 2010 21:14

      ba daaaaaaaaa😀 esti buna!!! doar nu-ti imaginezi c’as fi putut face pipi acolo!😆

  12. Iulie 24, 2010 21:17

    De-acu’ să-mi zici „mama Omida”😀

  13. Iulie 24, 2010 21:20

    Ceea ce mă duce cu găndul la un banc: Bulă şi cu soră-sa se închid în baie. Vine tatăl lor la uşă şi întreabă:
    Bă, ce faceţi acolo?
    Bulă răspunde gîfîind: Ne futem!
    Tatăl, dă din cap uşurat şi zice: Aaaaaaaa bine, credeam că fumaţi!

    Aşa şi cu CFR-ul nostru: e voie să cerşeşti, să violezi, să furi în tren, da’ ferească Dumnezeu să fumezi o ţigară!

  14. Iulie 24, 2010 21:29

    scorpio rules!😀

  15. Iulie 24, 2010 21:30

    hmmm, io cred că ai făcut tu ceva să nu apară cuvinte „neortodoxe” la comentarii, pentru că tocmai am repetat unul cu un banc haios şi văd că nu apare.

  16. Iulie 24, 2010 21:36

    e şi la obiect, zic io :D:D

  17. Iulie 25, 2010 17:26

    Super! Ca la mine acasa!

Trackbacks

  1. Ardeu – 2 « Cristian Dima
  2. CONCEDIU CU MIREASMĂ DE PĂDURE « Carmen Negoiţă PHOTOGRAPHY BLOG

Lasă un răspuns

