Skip to content

Prin Cluj cu Delia

August 23, 2010

Şi cum Power Flower ar fi fost numele care mi s-ar fi potrivit cel mai bine, am plecat de nebună prin ţară fără să-mi pese că la un moment dat, exceptând vizita la Melania, va trebui să şi dorm pe undeva! Şi uite aşa intră în scenă o altă minunată de fată, pe numele ei Delia, pe care am cunoscut-o pe blogul Simonăi Tache, un alt cuibuşor de nebunii. Nici nu ştiu dacă am schimbat prea multe vorbe de-a lungul timpului, dar se vede treaba că cine se aseamănă se adună şi uite aşa, oameni din colţurile cele mai îndepărtate îţi devin mai prieteni decât cei pe care-i aveai deja, acasă. Şi nu, nu exagerez cu nimic! Da’ hai să vă povestesc cam cum a stat treaba. Am plecat de la Melania (cu greu) în direcţia –  Cluj. Ajunsă pe undeva prin Apahida, o sun pe draga de Delia s-o anunţ că-s pe vine şi printre altele, mă-ntreabă: „Şi? La ce hotel ai făcută rezervarea?”. Bună întrebare… chiar … Unde? Fraţilor, abia atunci am realizat că fiind zi cu „greutate”, respectiv concertul celor de la Iron Maiden, n-ar fi fost de mirare să nu găsesc niciun loc de cazare! Dar cine să se gândească la asta? poate doar prietenii de la Ibăneşti care mi-au propus ca după concert să mă întorc la ei! Brusc trezită la realitate, îmi iau la revedere de la Delia şi încep în sfârşit să analizez situaţia. Dar n-a cântat de trei ori cocoşul că mă sună iarăşi Delia, care-mi zice că mi-a făcut o rezervare (circa 5 minute a durat) la un hotel, pe numele meu. Gata. Am rezolvat!😀 Ajunsă la hotelul cu pricina, recepţionera îmi comunică suav că avem o mică problemă. Nu mai avem locuri. Daaaar, „o să trebuiască să mergeţi o străduţă mai încolo la un hotel partener unde veţi beneificia de aceleaşi condiţii financiare”. De fapt ce însemna asta? Însemna că Delia făcuse rezervare la un hotel de două stele (care arăta super bine) şi cei de la recepţie m-au trimis la un hotel de patru stele. Fără cheltuieli suplimentare, ci doar aşa, ca să plec c-o amintire plăcută de la Cluj. Treaba asta fiind rezolvată, în stil propriu mie, am mers de m-am întâlnit cu Delia. Că după atâta efort se cuvinte şi puţină relaxare, chestie de care s-a ocupat (tot) Delia!😀
Terasă, perspectivă a Clujului, linişte, inedit şi o prietenă. Asta am găsit acolo. Mulţumesc Delia!

Întrebare – ‘ntrebătoare: cine credeţi voi c-a fost promotorul ansamblului arhitectonic „crucea lui Funar” de la Cluj?😀

Fotografia de mai jos o va enerva pe Delia, ştiu sigur! Ghici de ce?🙂

Ca o concluzie, mi-a plăcut mult de tot Clujul! Mult, mult. Şi tare-i adevărată vorba aia care zice că „omul sfinţeşte locul”! Mishulake,  Gabriela, Cristian, Corina vreau să vă mărturisesc că odată ajunsă acolo m-am gândit la voi. Cu drag.
Atât pe azi. Despre concert, mâine!

P.S. Mâine mă întâlnesc cu un ieşean tare drag mie: Pataphyl. Fiţi fără grijă c-o să scriu şi despre asta!

36 comentarii leave one →
  1. cristiangheorghe permalink
    August 23, 2010 22:35

    Fată bună, Delia, o prietenă de nădejde!
    Niște varză a la Cluj n-ai servit?
    😛

    • August 23, 2010 22:39

      Cristiane, varza a la Cluj n’am servit, dar iti pot spune cu certitudine cum e varza a la Iasi: vezi blonda din a patra fotografie!😀
      Si da, Delia este o prietena!

  2. August 23, 2010 23:17

    Sunt geloasă! Abia aştept s-ajungi la partea cu Oradea😀

    • August 23, 2010 23:25

      Angelique, Oradea va fi cu întindereeeee! Prietenii ştiu de ce!😉 Nu fi geloasă, locul tău nu-l ia nimeni!

  3. August 23, 2010 23:29

    Mă alintam şi eu… preventiv :D:D

  4. August 23, 2010 23:39

    Georgiana, imi plac vederile panoramice ale Clujului. Pune-ti talentul la treaba.

  5. August 23, 2010 23:53

    Te-ai molipsit de Ardeal :*

  6. August 24, 2010 2:01

    Eii, dar ce frumoase is fotografiile din Cluj. Sa tot locuiesti acolo.
    Pe Delia sa nu o recunosc fara sapca rosie intoarsa, noroc de ochelari ;))

  7. delia permalink
    August 24, 2010 9:04

    Fata, sa cresti mare, tucu-te-as. Si eu m-am bucurat ca v-am cunoscut. Pacat numai ca n-am avut timp sa va arat mai multe din Cluj.
    Fotografia aia ma enerveaza din cauza cladirii noi din spate. O varza arhitectonica a la Cluj, care strica tot ansamblul. Da mai bine ca n-ai ajuns sa-l vezi si pe Avramutu lu Funar. Ioi, ioi…

  8. August 24, 2010 10:54

    Avem si noi orase frumoase, curate. Anul asta am fost si eu in Cluj, Targu Mures, Sighisoara.Cand m-am intors acasa, Bucurestiul mi s-a parut si mai trist…

  9. August 24, 2010 15:52

    Sunt puţin gelos.Eu am bunici din Oradea şi nu am avut ocazia să văd clujul decât în treacăt.Aş vrea să fac o comparaţie între cele două,să mă laud că Oradea e mai frumoasa binenţeles😀

    • August 24, 2010 15:55

      Copile de suflet, greu de spus care-i mai frumoasă! F. greu! Îs foarte frumoase amândouă! Oradea, are parcă un avantaj, e mai liniştită. Părerea mea🙂
      Btw, bine-ai revenit!

      • August 24, 2010 15:59

        Aşa e , aş face camping în centrul istoric ,dar cu ce să plătesc amenda,capace de cola? :)) Nu pot să spun că am revenit,ci că încerc să îmi revin ,greu domne,greu.

  10. August 24, 2010 15:56

    Delia, promit să revin cât de curând! Te ţuc şi eu, dulce fată! Mulţumesc încă o dată pentru tot!

  11. August 24, 2010 15:58

    Alexo, da, aşa-i! Acelaşi sentiment l-am avut şi eu odată ajunsă acasă, la Iaşi! Îmi pare rău, sunt ieşeancă sută la sută, dar nu se compară Moldova cu Ardealul! Sad but true.

  12. August 24, 2010 16:01

    Copile, greu e puţin spus! Pe mine parcă mă ţine cineva legată de mâini şi de picioare! Lasă că vine toamna şi ne-om aduna toţi pe la căşile noastre, de nevoie! Ceapa mă-sii, c-a trecut şi vara asta!😦

  13. August 24, 2010 17:19

    @savull
    Hai să facem schimb!😀

  14. Carmen Negoita permalink
    August 24, 2010 18:59

    N-am ajuns prin Cluj, însă fotografiile tale mi-au demonstrat că ar fi cazul să-l iau în consideraţie când voi mai avea drum prin zonă.🙂 Foarte reuşite fotografiile cu panorama Clujului, iar la celelalte încearcă să eviţi cablurile (strică tot aspectul) şi mai ales să ţii aparatul drept (la ultima fotografie)😀 Pupicei de la malul Dunării!

    • August 24, 2010 22:50

      Carmen, din pacate n’am apucat sa fac fotografii decat din taxi, in drum spre concert!😀 De plimbat prin Cluj, m-am plimbat doar seara… Am fost cam pe fuga. Poza aia inclinata mi s-a parut smecheroasa (si aia tot din taxi am facut-o) 😛 Dar, eu zic ca e putin altfel!😛
      te pup şi eu de pe malul Bahluiului!😀

  15. corina permalink
    August 25, 2010 11:51

    pai asa prietena imi esti? vii la Cluj si nu imi dai un tzir?

  16. kekee permalink
    August 25, 2010 12:45

    Oradea e mai liniştită decât Clujul – şi ar fi bine să rămână aşa.

  17. August 25, 2010 15:17

    Cum să eviți cablurile, Carmencita, când peste tot dai de ele? Fac parte din peisaj deja.😀

  18. August 25, 2010 16:49

    daa, clujul e pe locul 1 la cabluri!
    si tg.mures e un oras foarte frumos, am fost anul trecut citeva zile la o sgdemures, bai sarate, o piscina imensa, minunat.

  19. August 25, 2010 20:13

    Georgiana, ma bucur ca ti-a placut Clujul. E un oras frumos. Iar daca ti-a placut e musai sa revii. Locurile frumoase trebuie revazute.

  20. Alexandru permalink
    August 26, 2010 11:18

    Saru’mina.
    Cetatuia-locul din care ai facut pozele panoramice-a fost construita prin 1700.Prin 1848 a fost folosita ca inchisoare.
    In locul crucii actuale a fost o cruce ridicata pentru cei care au murit acolo,dar a fost distrusa de comunisti in anii ’40.
    Zic eu ca ar fi aratat mai bine,si i-ar fi reprezentat mai bine pe cei pentru care a fost ridicata daca ar fi fost facuta din piatra scoasa de la Cheile Baciului sau de la Vistea,piatra cu ajutorul careia a fost ridicat,pavat tot Clujul.
    Din pacata ai circulat pe strazile care leaga estul de vest si nordul de sud si care sint aglomerate.La o singura strada mai in spate ai fi vazut Clujul asa cu e,asa cum a fost de cind e el.Linistit,calm,cald,mici terase intime cu muzica distreta…,anticari sau pictori,muzicieni sau alti cu produsul muncii lor manuale-mestesugari,confectioneri de instrumente,slefuitori etc.
    Mai hai la Cluj!

    • August 26, 2010 12:37

      Alexandru, bine-ai venit la mine „acasa”! Apoi să ştii c-am să mai vin la Cluj, mai ales acum, că mi-am găsit şi un ghid aşa bine documentat!🙂 Mie nu tre să-mi zici de două ori!😀

  21. Alexandru permalink
    August 26, 2010 13:03

    Multumesc ca mi-ai primit ca pe un musafir asteptat,chiar daca eram un nepoftit.
    Poate sa-ti placa sa afli cite ceva despre locurile in care e posibil sa ajungi citind sau de prin alte cai,dar cind esti la fata locului (cred ca)preferi sa te bucuri de ceea ce vezi,sa simti,sa traiesti ce-ti spun simturile tale,nu sa asculti pe cineva cu turuie diverse chestii pe care nici nu-i sigur ca le auzi…
    Toate orasele care sint mai vechi de 50 de ani sint frumoase.Dar trebuie sa le parcurgi la pas,sa le simti in intimitate-ca o legatura a ta cu el-,sa incerci sa-i simti si sa-i vezi pe toti cei care au trecut pe acolo,care i-au facut istoria,farmecul.Sa-l vezi cu ochii copilului care sare intr-un picior pe strada,cu ochii adolescentilor care tremura sub impresia primului sarut,a cuplurilor fericiti de mina cu semnul”berzei”in ochii iluminati,a celor care-si plimba nepoteii sau cateii cu caldura a ceea ce a fost,a ceea ce va veni si cu linistea ca n-au trecut de pomana prin viata.
    Specificul fiecarui oras poate fi dat numai de modul in care manifesta prietenii cind se intilnesc,luati de prin toate virstele.In functie de asta stii unde esti.
    Mult bine,
    Saru’mina.

    • August 26, 2010 14:00

      Alexandru, scrii foarte bine! Nu te-ai gândit niciodată să-ţi faci un blog?
      Şi de unde ştii tu că erai nepoftit? Ba chiar te-am poftit, dar ai uitat tu! na! dacă eşti bătrânel, e scuzabil!😀 (glumesc, desigur).

  22. Alexandru permalink
    August 26, 2010 16:27

    Multumesc!
    Deocamdata domiciliul meu stabil este pe hicinci.Pe-aici m-au cam adus cu ele Rodica si Laura,dar sint un calator…

    Mult bine,

Trackbacks

  1. Drum spre devenire… (18) « Cristian Dima
  2. I love to radio « Blogul lui Teo Negură

Lasă un răspuns

