Skip to content

De la Pasul Prislop la Vatra Dornei

Septembrie 15, 2010

Pasul Prislop este situat la altitudinea de 1413 m, în Munţii Rodnei şi este cea mai înaltă trecătoare din România care leagă Maramureșul cu Moldova şi are lungimea de 50 km. Prea multe nu-s de făcut pe acolo, adică nu-i un loc unde să stai să uiţi de tine deoarece te izbeşte un frig de neimaginat chiar şi în mijlocul verii!😀 Şi drumul până la Pasul Prislop e vai de el, cel puţin din Borşa până la Cârlibaba e plin de gropi. Păcat! Nu vă mai povestesc cam cât de rupt e şi drumul de la Prislop la Vatra Dornei că mă indispun de tot.
Pasul Prislop îţi oferă totuşi o privelişte de vis către Muntii Rodnei, Obcinele Bucovinei, şi izvoarele Bistritei Aurii.

De aici, am plecat spre Vatra Dornei unde n-am făcut prea multe fotografii de data asta pentru că în fiecare an, cam de două ori, ajung acolo şi-am  fotografiat cam tot ce se putea fotografia…

Seara, Vatra Dornei – mă întorceam de la o prietenă care are o pensiune turistică undeva pe acolo şi un vin negru foarte bun!😀

De pe terasa pensiunii:

Iubiţi-vă pe tunuri!

Gata vacanţa mea de 5 zile! Se fini la comedi!

37 comentarii leave one →
  1. Septembrie 15, 2010 16:27

    un turneu pe drumuri de munte foarte frumos. Peisajele sunt impresionante. Drumurile mai putin.

  2. Carmen Negoita permalink
    Septembrie 15, 2010 17:24

    Frumoase imaginile. Pasul Prislop este superb. Am recunoscut şi străduţa din centrul staţiunii Vatra Dornei.🙂 De tun, nu mai zic. Bine că n-ai pus gând rău la nimeni.😀

  3. kekee permalink
    Septembrie 15, 2010 17:45

    da’ ce ?
    În ultima poză te pregăteşti ” să dai un tun ” ?
    :))
    Faine locuri , aşa mai aerisite , fără prea multă populaţie.

  4. coralie permalink
    Septembrie 15, 2010 18:29

    aproape la fel de frumos ca pe valea…frumoasei. unde-am fost ieri. superb! da’ drum praf si pulbere. cand am ajuns la sebes eram pe jumatate moarta de rau, de la atatea sarituri facute pe teren accidentat. pen’ ca da, se lucreaza la drum. in judetul alba, pe trasee montane, lucreaza o firma care are camioane inmatriculate, parca in ialomita, unde-i ses intins cat vezi cu ochii. or fi toti expertii adunati acolo?! se fini la comedi, zici?! pe la noi se fini de mai demult, deja sunt obo si plicti.

  5. Carmen Negoita permalink
    Septembrie 15, 2010 18:44

    Am mai lasat un comentariu… dar vad ca a disparut in neant. Cred că prin norii aceia pufoşi de la tine din fotografii. Faine imaginile. Pasul Prislop este superb. Revăzui şi centrul staţiunii Vatra Dornei, chiar dacă era noapte şi a trebuit să mă uit mai cu atenţie ca să-mi dau seama de unde să te iau.🙂 Iar faza cu tunul… slavă Domnului că ai intenţii paşnice… că-mi stătu un pic inimioara în loc.😀 Pupicei!

  6. Septembrie 15, 2010 20:03

    drumul e foarte rau „doar” din Borsa pana in Iacobeni…;) de acolo pana la Vatra Dornei e f. bun!

    • Septembrie 15, 2010 20:07

      Fixeru, nu stiu pe unde’ai mers tu, dar eu am ajuns cu stomacu’n gat la Vatra Dornei!😀

  7. Septembrie 15, 2010 20:17

    Gabriela, avem o tara superba!
    Carmen, erai la spam… n’am idee de ce? Da, a fost frumos dar din pacate prea scurt!
    Kekee, Arici, as da un tun dar nu mai e unde! au fost altii mai sprinteni!😀
    Coralie, Slava Domnului ca se lucreaza la sosele! Toate soselele din Ardeal erau in plin proces de refacere! Semafoare si utilaje peste tot! Brava de o mie de ori! Acolo chiar se misca ceva, spre deosebire de Moldova! Am spus’o si’o mai repet: moldovenii sut niste putori!!

  8. Septembrie 15, 2010 20:25

    Acelasi drum, plin de gropi, insa din Borsa pana in Iacobeni (aprox 70 km) e plin de gropi ( ocolesti groapa mare prn alta mai mica🙂 ), iar din Iacobeni pana in Vatra Dornei ( cam 14 km) e foarte bun, probabil ca ai fost prea ametita de portiunea anterioara pentru a mai vedea si partea buna!

  9. mishulake permalink
    Septembrie 15, 2010 21:41

    Sara buna ! Bine te’am regasit!
    Im calci pe urme prin Dorna ! Am ,,frunzarit,, un anotimp de primavara/vara p’acolo! Da’ o poza cu veveritele mariana din parc nu pusesi !?

  10. Oblio permalink
    Septembrie 16, 2010 1:56

    Sa fie de bun augur.
    Astept sezonul toamna-iarna🙂

  11. georgiana permalink*
    Septembrie 16, 2010 1:59

    Mishulake, frumos la Vatra Dornei, asa-i? Poza cu veverita n’am facut ca ma grabeam s’ajung s’ajung la amica mea sa-i beau vinucu!😀
    Oblio, mai e putin, mai e un pic! Rabdare si tutun, deci.🙂

  12. Septembrie 16, 2010 11:13

    fain fotoreportajul, cel mai mult imi place imaginea cu manastirea, fiserul prislop5.jpg

    • Septembrie 17, 2010 2:13

      Booggie, eşti foarte amabil… dar, nu mă compar eu cu tine la capitolul ăsta!!!

  13. Septembrie 16, 2010 12:04

    Mamaaa, da’ stiu ca-ti plac peisajele, fotografiile sunt superbe, m-am relaxat putin privindu-le🙂 Foarte fain ca-ti faci timp pentru asa ceva.

  14. Alexandru permalink
    Septembrie 16, 2010 12:51

    Saru’mina.
    Acum,ca am aflat ca ati avut numai cinci zile la dispozitie,tin sa va felicit ca ati reusit sa acoperiti atit de mult si ca,mai ales in zonele montane unde, se pare ,ca sint foarte bine reprezentate…gropile,v-ati oprit sa va mai spalati ochii cu minunatiile di-naintea orizontului.
    Si mai constat cu bucurie ca iti place mult si cerul,mai ales daca prin preajma sint nori…
    Multumesc pentru excursie!

  15. Septembrie 16, 2010 13:11

    Veverițele alea care vin când le strigi ”Mariana”!😀
    Am avut timp să le admir vreo două săptămâni, când mi-am însoțit o prietenă în stațiune.

    • Septembrie 17, 2010 1:44

      😀 Oare care-o fi istoria? Cui i-o fi venit ideea asta, să le numească Mariana?

  16. Alexandru permalink
    Septembrie 16, 2010 14:17

    Prin Baia Mare,Dej,Bistrita,Pasul Tihuta drumul e perfect compus.
    Poate ca e mai lung,dar avind in vedere ca nu sint gropi…
    In plus,la Bistrita daca nu ai timp sa vizitezi poti sa stai la o cafea in zona pietonala si sa te umpli de …frumos,vechi,curat,…altfel.Iesi din burg si incepi urcusul prin padure pe munte.
    Poate ca in preajma Tihutei e un pic mai greut-am auzit ca se largeste-,dar e preferabil decit sa faci exercitii de indeminare.
    Poate data viitoare…

  17. Septembrie 16, 2010 20:29

    nu cu prea multi ani in urma, fotografiile din pasul Tihita ar fi fost mult mai verzi…
    intre timp s-au ieftinit drujbele…

    • Septembrie 17, 2010 1:45

      Să vezi în Vatra Dornei, defrişări! Plânge inima-n tine şi alta nu!😦

  18. Zana Eficientei permalink
    Septembrie 16, 2010 21:49

    uitandu-ma la fotografii, m-a trecut asa un fior: sper sa nu puna astia taxe si pe privit privelisti, vorba-ceea🙂

    • Septembrie 17, 2010 1:47

      Zâno, sincer, nu m-ar mira! De exemplu în curtea Mănăstirii Bârsana, ca să faci fotografii tre să plăteşti! Eu am făcut discret cu telefonul, recunosc şi mă căiesc!😀

  19. Septembrie 18, 2010 20:05

    avem o infrastructura care ne tine prizonieri in case…. trista e tara in care traim

  20. Iulia permalink
    Septembrie 20, 2010 13:47

    Ignorand drumurile, fne putem bucura de frumusetile astea ale noastre! emotionant de frumoase, e o nebunie tarisoara asta a noastra. Avem mare, dunare, munti… avem maramures…🙂

  21. klausen1976 permalink
    Septembrie 20, 2010 23:26

    ma faci sa ma simt trist pentru ca a trecut vara🙂 …
    dar vine ea, alta …

  22. Septembrie 23, 2010 20:04

    Foarte frumos frăţică :X

Trackbacks

  1. Apa si foc « Blogul lui Teo Negură
  2. MUZEUL SATULUI DIN SIBIU (9) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI
  3. SIBIU – MUZEUL SATULUI – DETALII RURALE « Cristian Dima
  4. Zmeul (I) | Gabriela Savitsky
  5. MUZEUL SATULUI DIN SIBIU (10) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

Lasă un răspuns

