Skip to content

Dănuţ – file din poveste

Septembrie 19, 2010
tags: ,

Tocmai m-am întors de la Oneşti şi sunt tare fericită şi mândră în acelaşi timp! Păi cum de ce? Habar n-aveţi voi ce finuţ frumos şi deştept şi talentat şi cu simţul umorului am! Citeşte de la 3 ani, cântă şi dansează de-ar face-o invidioasă până şi pe  Shirley Temple, e de-o veselie molipsitoare, iar după ce  face vreo năzbâtâie, firească şi pur copilărească, are-un talent aparte demn de Hollywood să te înmoaie pe loc prin orice mijloc: priviri înduioşătoare, vorbe de duh, replici de prin filme, reclame tv, toate puse în contextul potrivit.

„A fost o distracţie pe cinste, era să rămân fără grai de atâta râs”! … referitor la vacanţa lui din Bulgaria.

” Vă invit la casa pe care ne-am făcut-o noi şi pe care am redecolat-o! … este noua casă de vis!” – asta spunea în timp ce urcam scările spre locuinţa lui.😀

„Dănuţ, fetele nu au cuc”!
Dănuţ: „ş-atunci ele pe unde fac pipi? prin aceeaşi găurică pe unde fac şi caca?”😀

Dănuţ după ce tocmai a primit o palmă părintească la fund, venită de niciunde, întoarce capul mirat şi de peste umăr întreabă: „Ce te-o apucat, cucoană?”- cucoana fiind, bineînţeles, maică-sa.😀

Mai nou, de-o vreme, îşi face autocritica. Îl vezi căzut pe gânduri şi-l întrebi: „De ce eşti supărat, Dănuţ?”  „sunt un neisprăvit!”, replică el …  Fireşte că după aşa vorbe, vin cu argumente şi-i zic: „păi cum să fii un neisprăvit? nu vezi ce zid frumos ai construit”? Zâmbetul larg care-i apare pe figurică demonstrează că nici el nu crede ce-a spus, dar e mai bine s-auzi asta din gura unui adult, nu? Un alt prilej de tristeţe  este faptul că „eu nu voi putea fi niciodată cuminte…”, iar unul din motivele care i-au umbrit într-o seară, înainte de culcare, vacanţa la mare a fost faptul că el n-a „mirosit în viaţa lui o lalea”😀
Şi câte şi mai câte! În concluzie, poţi să fii supărat, nervos, amărât, o terapie de zece minte cu Dănuţ te face să priveşti viaţa cu alţi ochi. Cu ochi de copil.

Ăsta este Dănuţ, finuţul şi în acelaşi timp nepoţelul meu.

Ptiu! să nu-i fie de deochi!😀

38 comentarii leave one →
  1. Dănuţ Morrison permalink
    Septembrie 19, 2010 17:17

    de la DĂNUŢ, citez:”numai atîtea poze sunt?”..
    apoi, TE IUBESC NANA!

    • Septembrie 19, 2010 17:19

      Şi eu te iubesc măi Morrisoane!!! Mult de tot!!
      Răspuns la întrebare: mai sunt, pune-o pe mama lu Morrison să ţi le arate!!😀😀

  2. Septembrie 19, 2010 17:25

    Sa-ti traiasca! E scump rau , frumos foc si cine zice ca toti copiii sunt frumosi,manaca bors!Danut al tau cred ca are de toate, o sa moara fetele dupa el!

    • Septembrie 19, 2010 17:29

      Săr-mâna, Alexo!
      Aşa este! Ai mare dreptate! Acum nu că-i al meu, dar chiar e un REUŞIT! Eu de felu-mi sunt o obiectivă.
      P.S. Să-ţi trăiască şi ţie băiatul şi să fie fericit, alături de mămica lui scumpică!

  3. oblio permalink
    Septembrie 19, 2010 19:12

    Nastrushnica figura!
    Cred ca i-ar placea asta:

    Sa-ti traiasca nepotelul!

    • Septembrie 19, 2010 23:23

      Multumesc Oblio!
      Ştiu sigur îi place Mickey Mouse! aşa că l-ai nimerit!😀

  4. Septembrie 19, 2010 22:13

    Ce strumf simpatic! Imi plac: culoarea parului, ochii vii si fata zambitoare.Plus darul copiilor de a spune adevarul care uneori ne incomodeaza. Am si o preferinta mai speciala:fotografia a doua. Sa va fie de bucurie finul!

    • Septembrie 19, 2010 23:19

      Lora, multumim frumos! Sa’ti traiasca si tie strumful si sa va bucurati unul de altul!
      de la poza a doua i se trage pseudonimul de „Morrison”😀 Si mie-mi place!

  5. cristiangheorghe permalink
    Septembrie 20, 2010 0:01

    Să-ți trăiască, e tare scump! Să fie sănătos și norocos în viață!

    • Septembrie 20, 2010 0:03

      Multumesc, Cristiane! Aceleasi urari de bine si celor dragi tie! (mai ales Alinei)😉

  6. Septembrie 20, 2010 10:40

    Bine că puseşi panglica roşie! Auziti domnişoara,la dumneavoastră n-a început şcoala?

  7. kekee permalink
    Septembrie 20, 2010 13:15

    Să vă trăiască , să vă încânte vieţile .

  8. Septembrie 20, 2010 16:08

    Imi face atat de mare placere sa vad ca exista parinti care incearca sa scoata ceva din copiii lor si nu asteapta sa-i educe altii!
    Frumoasa poveste!

  9. Carmen Negoita permalink
    Septembrie 20, 2010 18:35

    Aaaaaa… deci el este ştrengarul. Apoi la câte perle scoate, trebuia musai să fie şi frumos foc, că aşa sunt toţi copiii deştepţi. Or să roiască fetele în jurul lui când va mai creşte… deşi nu m-ar suprinde să aibă deja prietenă.😀 Fizic, nu seamănă cu tine, dar la perle… parcă aţi fi fost făcuţi de aceeaşi mamă.😀 La o aşa năşică, trebuia un finuţ pe măsură. Să îţi trăiască finuţul şi să te bucuri de el!🙂

  10. Septembrie 20, 2010 19:24

    e frumos foc si parca seamna cu nasi-sa din cate vad eu. sa-ti traiasca si sa fie sanatos. te pup fata draga.

  11. coralie permalink
    Septembrie 20, 2010 19:57

    exceptand poza a treia, aia cu pusca, pare un copil grozav de ghidus! sa-ti traiasca, sa creasca mare si sa va bucure si pe voi, nasii, nu doar pe parinti, in toate zilele de-acum inainte!

  12. Septembrie 20, 2010 20:32

    Poze, ceva…

  13. oblio permalink
    Septembrie 20, 2010 22:54

    @coralie
    :)) pai poza aia cu pushcociu are un schepsis. M-am prins!

    Ca un barbat care am „reusit” sa fac armata, am remarcat ca ochiul cu care ar trebui sa tzinteasca e inchis (strins).

    El „ocheste” la pozat :))

  14. Septembrie 20, 2010 23:08

    Savulll, ba da! scoala vietii!😀
    Aricel, multumim mumos! :*
    Virtuale, sa fie sanatos si ala micul al tau ca’i un deosebit si el, am vazut eu…😛
    Carmen, multumesc pentru vorbele frumoase! Ca de obicei, esti o scumpica! Te pupic!
    Anca, bine’ai revenit fetitza! Multumesc frumos! Toate cele bune si frumoase si alor tai! Te pup si eu dulce!
    Coralie, Multumim din suflet!! In poza cu pusca e baiat! da’ sa stii ca nu’i un mare razboinic!😀
    Alexandra, pai mai e timp pana sambata, nu? : P
    Oblio, right!😀

    • Septembrie 21, 2010 23:17

      De ce este deosebit, ca doar il vopsim tot cu smacurile din comertul capitalist……..

  15. Septembrie 21, 2010 0:50

    Super dulci pare după poveştile tale şi imaginile pe care ni le-ai oferit. Când eram mic mă întrebam în fiecare dimineaţa…ce să fac?! Pişucaca sau Cacapişu? :))

  16. Alexandru permalink
    Septembrie 21, 2010 13:02

    Saru’mina.
    Ce vad eu aici?
    Un copilut obraznic (atit cit e nevoie) rizator si frumos de-ti vine sa-l ciupesti.
    Si ce mai vad?
    E,pina acum,primul loc cu oameni normali care se dau cu masina,care merg la concert,unde-o fi,care se bucura de cladiri,strazi,paduri,dealuri,munti…
    Un loc in care te simti ca acasa.Mai vii,mai pleci,mai te deranjeaza politica sau edilii.Mai cauti amintiri,dar nu ca o plingere ci doar ca o constatare-a mai trecut ceva timp si parca vad altfel.
    Un loc in care te bucuri ca-ti vezi finutul sau nepotelul (daca este),te joci cu catelul,sorbi fierturi la ceaun,imbracat in blugi si esti mereu incintat de ochii sotiei.
    Un loc in care poti sa fumezi si sa bei o tuica sau o bere(neagra,ii place sotiei mele),poti povesti,ride,asculta muzici sau recita poezele,normal.
    Un loc in care vrei sa te mai opresti,cum te-ai opri la umbra sub un nuc.Si o faci de cite ori ai ocazia.
    Nu-i vorba,am vazut locuri deosebite in calatoriile mele.Si,mai ales,am vazut ca toti cei pe la care m-am oprit daruiesc cite ceva din ce au ei cel mai frumos,mai bun.
    Am vazut ca se fac daruri de mare sensibilitate si voi mai trece si pe acolo,dar doar aici este ca acasa,ca in viata reala,normala,curenta.

    Oare toti oamenii din Onesti sint asa cum zice numele localitatii?

  17. Alexandru permalink
    Septembrie 21, 2010 13:37

    Sa nu fiu inteles gresit de cei pe la care am fost si care vor trece pe aici.Am gasit sensibilitate si iubire,dar…parca prea mult.
    In viata normala oricit ai iubi si ar fi de roz totul,te mei impiedici,mai tragi o injuratura (care cit stie),mai te lovesti la mina.
    O saruti,te musca si-ti vine s-o bati,cu drag bineinteles………..
    In viata normala te mai si bilbii.
    Stiti-marea majoritate-ce vreau sa spun.

  18. Septembrie 21, 2010 16:28

    Toate ca toate, dar e frumos foc.

  19. coralie permalink
    Septembrie 21, 2010 19:35

    @ oblio
    si io am facut armata da’ nu pot zice c-am „reusit”

  20. maryanne permalink
    Septembrie 21, 2010 20:51

    Are dreptate Alexandra,ca cine zice ca toti copii sunt frumosi,mananca bors.Nu e asa.Daca mergi intr-o gradinita ,vezi diferenta.E frumos foc finutzul tau.Pe deasupra si destept.Sa-ti traiasca si sa-l vedeti mare si sanatos.

  21. Septembrie 22, 2010 1:57

    Să-ți trăiască! E o bomboană de băiețel! Eu am de la frate-meu varianta feminină, nepoată și finuță, Smaranda (Mara pe scurt) tot aceeași vârstă🙂 Să îi adunați perlele, că sunt neprețuite! Uite, să mă laud și eu :)) http://liarebelyell.blogspot.com/2010/04/relaxare-in-lumea-vorbita-unui-copil-de.html Te pupez!

  22. Septembrie 22, 2010 15:18

    Oamenilor buni, vă mulţumesc tuturor pentru vorbele frumoase! Să trăiţi şi să vă bucuraţi şi voi, la rândul vostru, de copiii voştri sau de copiii din voi!🙂
    Vă pupă,
    Georgiana

  23. Septembrie 23, 2010 10:32

    ce finut dragalas si plin de imaginatie ai. Sa-ti traiasca si sa creasca mare! Cu o asa terapie mai mare dragul sa mergi in vizita la fini.🙂

  24. Septembrie 24, 2010 18:12

    Frumos de pică și isteț și mai și!
    Seamănă cu nașă-sa! Pe bune!
    Acum poate mă înțelegi și pe mine, cu Ziurel și Mărgelatu!
    :-* pe el și pe mătușă-sa!

    • Septembrie 24, 2010 18:16

      Dacum să nu te înţeleg?! Îs delicioşi când sunt mici. Tare-i greu! multe sacrificii mai fac părinţii până-şi văd mari copiii…. de parcă dacă-s mari, gata! au scăpat! Eu văd la mine, că şi acu stau cu mâna întinsă la mama!
      Vă pupăm şi noi pe voi! :*

Trackbacks

  1. MUZEUL SATULUI DIN SIBIU (12) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI
  2. MUZEUL SATULUI DIN SIBIU (11) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI
  3. Trafic cu Hituri (runda 34) « Blogul lui Teo Negură
  4. Cristian Dima Revine – Senzaţional! « Cristian Dima
  5. Drum spre devenire… (20) « Cristian Dima
  6. MUZEUL SATULUI DIN SIBIU (13) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

Lasă un răspuns

