Skip to content

Supă cremă de legume

Noiembrie 15, 2010

Săptămâna trecută, nu-mi amintesc în ce zi, făceam zapping la teveu, ocazie cu care l-am văzut la „Cireaşa de pe tort” pe Mihai Constantinescu care gătea supă cremă de legume. Acum, am să recunosc cu mâna pe inimă că n-am făcut niciodată aşa ceva. Mi-a plăcut cum arată, e şi foarte simplu de făcut, nu ia mult timp aşa c-am purces la piaţă, de unde mi-am procurat cele necesare. Ia să vă zic şi vouă cam în ce constă:
– 5 cartofi;

– 2 morcovi;

– o ţelină (mică);

– o rădăcină de păstârnac;

– o rădăcină de pătrunjel;

– două cepe;

– un dovlecel (nu e musai, eu l-am avut tăiat felii în congelator);

– un ardei roşu;

– o legătură de pătrunjel verde;

– sare;

– 3 linguri de smântână.

Se curăţă legumele, se spală şi se pun la fiert în ordinea următoare: mai întâi rădăcinoasele, pentru că fierb mai greu (morcov, ţelină, pătrunjel, păstârnac), mai apoi, după ce rădăcinoasele sunt aproape fierte se adaugă cartofii, ceapa, ardeiul şi dovlecelul. Aproape de final am pus sarea.


După ce legumele au fiert, se scot c-o paletă, se scurg şi se pun într-un vas, unde ulterior le vom pasa (eu am blender, dar se pot pasa şi cu scula aia de se strivesc cartofii pentu pure). La ceapă am reunţat, deci n-am pasat-o pentru c-aşa am cetit eu că se face! Acum, nu ştiu ce să zic? N-are ce strica, dar pentru că oricum a lăsat gustul, am reunţat la ea. Atenţie! Zeama în care au fiert legumele nu se aruncă, da?
După ce-aţi pasat bine legumele, adăugaţi smântâna, mestecati până se încorporează total. La final adăugaţi din zeama în care au fiert legumele până ce supa capătă o consistenţă de supă cremă😀 (nici prea groasă, nici prea subţire)!
Separat am făcut crutoanele din cubuleţe de pâine pe care le-am prăjit în puţin ulei de măsline, aşa, până s-au aurit. Staţi cu ochii pe ele pentru că se prăjesc foarte repede, iar dacă le-aţi scăpat, devin amare. Crutoanele se mai pot face şi în cuptor, fără ulei. De gustibus! În farfurie am pus pătrunjel verde tocat şi crutoane şi-am mâncat! Foarte bunuţ! Vă recomand!

Poftă bună!

22 comentarii leave one →
  1. Noiembrie 15, 2010 17:10

    georgi, dacă io vin cu d-astea la omu meu o să-mi zică: femeie, nu-s bolnav! dacă nu plutește pe-acolo leguma denumită carne, face mutre.
    deci, te-ntreb: ce mă fac?

    • Noiembrie 15, 2010 17:12

      Pisic, fierbe’i doua pulpite si le dai drumu’n farfuria lui! Mare chestie!😀 egsita rezolvare pentru tuati problemili! :))

  2. Noiembrie 15, 2010 17:32

    🙂 foarte bune! si eu am gatit ceva asemanator azi!

  3. Carmen Negoita permalink
    Noiembrie 15, 2010 17:32

    Mamăăăăă… tu nu ştii cum să te răzbuni pe noi?😆 Lasă Giorgi că e bună supa şi fără carne. Eram să zic că şi florile ale fac parte tot din ea.😀 Unde ai pus supa? În frigider? Mâine dimineaţă n-o mai găseşti.😛

    • Noiembrie 15, 2010 17:59

      Carmen, bine ca mi’ai zis! ia s’o duc eu la vecina!😀

      • Carmen Negoita permalink
        Noiembrie 15, 2010 18:59

        Şi crezi că eu nu mă iau după miros? Sigur o să dea şi vecina iama în supa ta… aşa că o prind eu… şi o păpăm amândouă.😀

  4. Noiembrie 15, 2010 19:40

    yummy, astăzi toată lumea a vorbit despre mâncare, parca aveți ceva cu mine, care trebuie musai să dau joc niște kile, vreo 5. Păi supa asta e foarte bună, e absolut delicioasă! La noi, îți JUR că nu se acceptă nici o supă cu carne, se manâncă carne, dar nu în ciorbe/supe! Așa că, vezi de inventează supe de legume! Apropo de supa-cremă, e fenomenală și cea de ciuperci, dar și cea de țelină! Poți să încerci, sunt delicioase și se fac ușor.
    Eu las rețetele, cine știe, poete îți vor folosi:
    http://www.gustos.ro/retete-culinare/supe-de-legume/supa-crema-de-ciuperci-1.html
    și
    http://www.gustos.ro/retete-culinare/supe-de-legume/supa-crema-de-telina.html

    Poftă bună și mulțumim de rețetă!😛

    • Noiembrie 15, 2010 19:49

      Multumesc pentru retete, Mireluşa dragă! Îs pusă pe încercat reţete noi! Eu chiar simt nevoia de iarbă, nu ştiu alţii cum sunt!😀
      Te pup şi-ţi doresc o seară mumoasă!

  5. Noiembrie 15, 2010 19:44

    Georgiana, a intrat la spam comentariul meu!
    Oricum, era vorba că îmi place mult cum arată supă, sună bine și o voi face!
    Îți lăsasem și eu două linkuri către rețete faine.
    La noi numai supe fără carne se manâncă!😉
    Mulțumim și poftă bună! 🙂

  6. mishulake permalink
    Noiembrie 15, 2010 20:12

    Mey fetele ! Trebe avut grije cum procedam, in perioada urmatoare, cu mana, ochiu’ , gandu’, gura, ca vorb’aia, ie un program la toate:
    http://www.credo.ro/postul-nasterii-domnului.php
    Zice acolo cand cu untdelemnu’ , cand cu pestele , si la care zile . Hm .

  7. klausen1976 permalink
    Noiembrie 15, 2010 21:46

    acu’ ceva timp am facut si noi una … am mancat-o eu … nu cred ca se mai repeta figura🙂 … da’ mie mi-a placut !

  8. Noiembrie 15, 2010 22:50

    Georgiana,
    zice fetita mea (e experta) ca spera ca ai pastrat „zama”in care ai fiert legumele.
    Pentru ca,miine cind o scoti din frigider trebuie sa mai pui daca vrei sa o maninci sub forma de supa crema.Daca nu, o tai cu cutitul si folosesti furculita.
    Si asa se procedeaza de fiecare data,pina se termina.
    Daca n-ai pastrat „zama”,mai pui apa calda,cite un pic,amesteci,pina are consistenta pe care o doresti.Complecteaza condimentele.

    Poate vrei sa incerci si supa-crema de mazare?

    Si daca vrei sa asculti niste muzica clasica,hai pe la mine The Sweet.
    Alexandru & Co

    • Georgiana permalink*
      Noiembrie 15, 2010 23:25

      Alex😀 Nu! n’am pastrat’o! Am pus’o pe toata in oala! ha! ha! zici ca merge cu adaos de apa? tot e bun!😀 Multumesc mult pentru sfaturi! Pup fetitza ta! Acu’ vin la ascultat muzici!

  9. Noiembrie 15, 2010 23:58

    Apropo de mancare, ca tot vad ca va ghiftuiti cu legume in zeama lunga, abia astept sa tai purcelul de Craciun si sa ma indop cu toate porcariile alea: carnati, placinta de ficat, sorici, pomana porcului, gratare din muschiulet moama si mai cate se pot face din carnita. De pofta am mancat eu si zilele trecute ceva fripturica de porc, dar parca nu are domle gustul aleia proaspat taiate si aruncate in ceaun si servita apoi cu hrean sau varza murata. O carafa de vin nu trebuie sa lipeasca de pe masa.

  10. Zana Eficientei permalink
    Noiembrie 16, 2010 21:11

    perfecta de sezon, daca ar fi o toamna normala🙂

Trackbacks

  1. Vara lui noiembrie « Mirela Pete. Blog
  2. Trafic cu Hituri (runda 42) « Blogul lui Teo Negură
  3. CETATEA BRAŞOVULUI (2) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI
  4. Iubire vs. Gelozie « Cristian Dima

Lasă un răspuns

