Skip to content

Poveste despre revelion şi nu numai

Decembrie 28, 2010

Fănică şi Petrică erau cei mai buni prieteni, ba mai mult, Fănică l-a şi cununat pe Petrică. Se înţelegeau de minune, rar se întâmpla să nu se întâlnească măcar o dată pe săptămână la o şuetă dansantă de uikend sau pur şi simplu la un pahar de vorbă. Şi cum stăteau ei de vorbă aşa, lui Fănică îi vine-o idee:  ce-ar fi să-şi petreacă revelionul împreună cu familiile lor, undeva la munte, la o pensiune? – pensiune la care Petrică mai fusese şi chiar se împrietenise oarecum cu proprietarul. Petrică n-a achesat la idee din prima, dar Fănică fiind campion în ale insistatului  a reuşit să-l convingă într-un final. Şi uite aşa Petrică al nostru,  pune mâna pe telefon, sună proprietarul pensiunii, face rezervare, ba chiar obţine şi-o reducere pentru copil (deşi copilul depăşise stadiul de copil). În fine, marcă Fănică banul, marcă şi Petrică şi fac plata direct în contul pensiunii.  Pe 30 decembrie, nerăbdători şi voioşi nevoie mare, se suie în maşini şi purced spre pensiunea unde aveau să-şi petreacă patru zile de poveste. Tot drumul a nins, chestie care i-a făcut să se le crească entuziasmul, că vorba aia: ce munte-i ăla fără zăpadă? Şi uite aşa, în trei ore au ajuns la destinaţie. Bucuria însă le-a fost de scurtă durată deoarece tocmai în seara aceea  sistemul de încălzire al pensiunii s-a defectat! Şi cum meşterii aveau şi ei zile libere, că deh! oameni sunt şi ei,  şansele de remediere a defecţiunii erau nule. Cu cozile pe spinare şi cu banii nerecuperaţi, dar cu promisiunea că imediat după ce trece toată tărăşenia cu revelionul, îi vor recupera, au plecat.
Cum noaptea deja se lăsase şi frigul le cam intrase în oase, au purces în căutare de locuri de cazare pentru înnoptat. Toată treaba asta a fost destul de anevoioasă deoarece cam toate cabanele şi pensiunile din zonă erau deja ocupate. După vreo două ore de căutări şi umblat prin frig, când aproape că-şi luaseră speranţa, au găsit o căbănuţă, nu cine ştie ce, dar cum nu mai conta, au decis că-i numai bună de întins şi încălzit ciolanele. De supărare, au băut sticla de jack din dotare, s-au veselit niţel, că doar ştiţi cum e românul – are psihicul tare!
Din vorbă în vorbă, Fănică – mare materialist de felul lui, a început să se gândească cu jale la banii daţi pe revelionul ratat şi să facă scenarii care mai de care mai sumbre, cum că „parcă vede el că nu-i mai recuperăm”, „că vai de mine şi de mine, e vorba de 15 milioane” … etc şamd. Petrică, sensibil la „suferinţa” semenilor (cu atât mai mult a prietenilor), ca să mi-l liniştească pe Fănică îndureratul, i-a promis că-i dă el banii, de la el din buzunar numai să nu-l mai vadă aşa trist şi posomorât. Şi aşa au încheiat prerevelionul. A doua zi, dis de dimineaţă au plecat care-cum pe la căşile lor şi şi-au petrecut revelionul cu familiile. Nu degeaba Petrică al nostru n-a prea fost de acord cu plecatul hai hui de revelion, dar na!, cum ziceam şi mai sus, insistenţele lui Fănică au fost copleşitoare.
Şi nici bine nu se face 3 ianuarie că Fănică îl sună pe Petrică să-i ceară banii!! Petrică săracul, de unde să-i dea banii aşa repede, că doar n-avea conturi în bănci şi nici afaceri de miliarde ci trăia dintr-un amărât de salar. Bietul Petrică a reuşit o amânare de-o zi, în speranţa că va împrumuta de pe undeva şi-i va da a doua zi. Fănică „prietenul şi naşul” mai cu hâr, mai cu mâr a acceptat amânarea. Mare lucru. A doua zi, pe 4 ianuarie, la orele 9.00 ale dimineţii, Petrică primeşte telefon de la Fănică, că na! a expirat termenul! Petrică făcuse rost de bani şi i-a şi dat. De atunci Fănică a rămas fericit cu banii lui, dar fără un bun prieten.

59 comentarii leave one →
  1. Decembrie 28, 2010 16:33

    S-ar putea ca si nevasta lui Fanica sa fi avut o contributie substantiala la chestia asta cu recuperatul banilor mintenas, mai ales daca zici ca ei erau buni prieteni. Omul, ca sa nu se puna rau cu consoarta, a preferat sa ramana fara cel mai bun prieten.

  2. Decembrie 28, 2010 16:36

    Alexa,
    Eu zic ca’s la fel amandoi, ca stii cum e: cine se aseamana, se aduna!!

    • oblio permalink
      Decembrie 28, 2010 22:32

      Subscriu la Georgia.
      Intr-adevar, amandoi is la fel: si Petrica, si Fanica.

      • Decembrie 28, 2010 22:34

        Oblio, singura asemănare dintre cei doi ar fi că amândurora le place jack-ul!😀

  3. Decembrie 28, 2010 16:44

    Si asta!
    Si imi place si mie in sfarsit o poza de-a ta! Hai sa traiesti, gagico!

    • Decembrie 28, 2010 16:47

      Alexo, sa stii ca nici mie nu’mi place cum ies in fotografii. Lumea zice ca’s mai frumoasa in realitate😀 Stii vorba aia: cine-i frumos in realitate iese rau in poze si invers!:mrgreen:

  4. Decembrie 28, 2010 16:52

    Eu n-am de unde sa stiu ca-i asa! Dar te cred pe cuvant.

  5. Decembrie 28, 2010 16:55

    hai ca mai am poze care exprima cat de cat realitatea la sectiunea „verzi mi’s ochii”.

  6. Decembrie 28, 2010 17:40

    Giana, cum faceţi voi să embeduiţi videoclipuri la comentarii?

    • Decembrie 28, 2010 18:23

      Victor, trebe intrebat virtualu’ , ca a el mai facut chestia asta. N’am studiat problema, dar cred ca nici nu’i ceva de nepatruns. Dupa ce’mi pleaca mosafirii, chiar am sa fac cercetari, sa stii🙂

  7. Decembrie 28, 2010 18:12

    Povestea pare putin neverosimila. E clar ca familia Fanica avea „tulburari” mari de moralitate. Dar daca e sa consider ceea ce spuneai ca, cin’ s-aseamana, s-aduna, as concluziona ca si familia Petrica se balacea cam in aceeasi mocirla. Dar in fine, ignorind aceasta ipoteza, consider ca ambele familii au iesit in cistig de pe urma intimplarii. Primii si-au recuperat banii iar de pierdut n-aveau ce pierde pentru ca pe Petrica nu-l considerau prieten. Asa ceva nu faci nici dusmanilor. Iar Petrica si ai lui, au cistigat, scapind, fara sa recurga la mojicii, de niste rebuturi morale.😉

    • Decembrie 28, 2010 18:21

      Papa, dar mai este si vorba aia care zice : „ca mananci langa un om un sac cu sare si tot n’apuci sa’l cunosti”! E buna cate’o treaba de asta, ca vorba ta, scapi de niste rebuturi morale.
      P.S. iti garantez ca Petrica nu’i ca Fanica pentru ca’i cunosc pe ambii.🙂
      Se’ntampla in viata sa te mai pacalesti, asta e…

      • Decembrie 28, 2010 18:35

        Chestia cu sacul cu sare n-o stiam😀 Da’ stai sa te-ntreb. Din relatarea faptelor deduc si ca tu erai in relatii destul de amicale cu cele doua familii. Ce repercusiuni a avut intimplarea de mai sus, asupra relatiei tale cu Fanicii?

  8. andruska permalink
    Decembrie 28, 2010 18:26

    Io mereu spun ca, atunci cand cineva te dezamageste, de fapt, n-ai pierdut nimic. Te ajuta, doar, sa reevaluezi relatia. Asta-i un motiv pentru care nici macar nu port pica. Cum sa pierd ceea ce n-am?!

  9. Decembrie 28, 2010 19:50

    Georgiana, nu știu alții cum sunt, dar eu m-am întâlnit în ”prieteniile” mele și cu Petrică, și cu Fănică, ba chiar și cu rezervatul la cabane, chestie pe care n-o mai fac veci!😉

    Am o amică (hm…fostă) din facultate. M. S. Dacă mi-ar fi spus cineva, n-aș fi crezut…Părea să aibă inimă. Am ajutat-o , că talent n-avea, dar nici harnică nu era. Am ajutat-o, doar îmi era amică! Nu i-am cerut niciodată bani cu împrumut (e bogată), dar în momentul în care afacerile nu i-au mai mers chiar așa de prosper, nici telefon de ziua mea nu mi-a mai dat. I-am dat eu și mi-a spus:”Ce bine c-ai sunat, eu fac economii, așa că profit să-și zic pe banii tăi la mulți ani”! Apoi nu i-am mai dat telefon și prietena asta (hahaha) nu m-a mai căutat. Îmi vine să râd acum. Indivizii ăștia niciodată nu mi-au fost prieteni, făceau doar poză de averea lor. Măcar de m-ar fi impresionat, dar mi-e atât de milă de ei!
    Mai bine fără ei!Ptiu!
    Georgiana, să ai un An Nou fericit și distracție de revelion, așa cum îți dorești!🙂

  10. Decembrie 28, 2010 20:14

    Sarbatori faine in continuare si mai ales un an nou cu sanatate, restul o veni!🙂

  11. Decembrie 28, 2010 20:29

    hm… nu cunoşti un om nici după ce mănânci un sac de sare cu el.
    mai întind şi eu mâna a prietenie şi mă mai ard. dar…. pot eu să renunţ la oameni? nu pot.
    păcat că prieteniile sunt atât de fragile. mă întreb însă dacă dintotdeauna au fost aşa sau e acum mai acut din cauză că… din ce cauză? am uitat să fim prieteni?

  12. Decembrie 28, 2010 22:14

    papa, nu mai sunt nici eu in relatii cu Fănicii.
    Andruska, mare adevăr grăita-i!
    Mirela, e plină lumea de oameni „spoiţi”! Noi să fim sănătoşi, iar tot ce ni se întâmplă ne ajută să acumlăm experienţă. De viaţă.
    La mulţi ani şi ţie şi familiei tale! Pupilici.
    Teo, hai să trăim cu toţii şi să fim sănătoşi!
    Pisi, mulţi vin şi pleacă, dar cei buni într-adevăr, rămân🙂 Părerea mea.

  13. Traian permalink
    Decembrie 28, 2010 22:17

    Giana, am eu o presimtire…
    Oarecum , faci si tu parte din intamplare ??!

  14. mishulake permalink
    Decembrie 28, 2010 22:28

    No! dap’sa vezi cum totu’ s-a intamplat de la defectul sistemului de incalzire! Dom’le , deci bine -am zis io odat’ , nu merge incalzirea, se duce dreaq hepiendu’ !

  15. Laura permalink
    Decembrie 28, 2010 22:34

    Ce sa zic… nu-i bine sa incurci prietenia cu banii. Sunt situatii cand chiar ai nevoie de bani si te bucuri ca e cineva care te poate ajuta. Eu am pierdut prietenii ca am imprumutat bani si cei carora le-am imprumutat in loc sa-mi spuna ca nu pot sa-i dea inapoi au inceput sa ma ocoleasca. Si eu nici nu le-am cerut banii inapoi. Am ramas si fara bani si fara prieteni, dar vorba Andruscai, nu erau prieteni. Dar e totusi nasol… te simti fraierit! In fine, asta e.
    De atunci incerc pe cat posibil sa nu imprumut bani sau sa nu iau cu imprumutul. Clar, cateodata nu merge altfel, dar am o strangere de inima si experientele trecutului imi revin (DAR am avut si experiente bune si astea ma ajuta sa fiu totusi increzatoare)

  16. Traian permalink
    Decembrie 28, 2010 22:38

    @Laura
    Adica ai luat si n-ai dat inapoi…
    Hai ca am glumit !

  17. Laura permalink
    Decembrie 28, 2010 22:40

    Traian,😛
    chestia e nasoala cu banii… mai ales daca comunicarea nu e corespunzatoare. Iar comunicarea poate fi asa usor perturbata! Cat de usor apar neintelegerile!

  18. Decembrie 28, 2010 22:46

    Ma intreb, cum ar fi sunat povestea din gura lui Fanica. Ai aflat vreodata? Cum stii, orce medalie are si un revers.😉

    • Decembrie 28, 2010 22:50

      papa, n-am aflat şi nici n-aş vrea să aflu! Eu sunt în căutare de oameni🙂 Oameni am zis!

  19. Decembrie 28, 2010 22:47

    Traian, egzact!

    Mishulake, înţelept ca de obicei!! :))

    Laura, eu nefiind omul banului ca să zic aşa, n-aş fi făcut în veci ce-a făcut Fănică. Adică dacă e de recuperat bani, îi recuperăm odată! Chiar dacă Petrică s-ar fi oferit, ca în cazul de faţă, eu aş fi refuzat categoric. Am alte valori. Pe mine m-a intrigat mult povestea asta şi mi-a lăsat un gust amar.🙂 Dar uite aşa se „cern” oamenii. Eu-s la fel de încrezătoare ca şi tine… Nici nu ştiu dacă-i bine sau rău. Oricum asta-s eu şi alta mama nu mai face.
    P.S. asta e experienţa cu revelionul despre care ţi-am pomenit aseară.🙂

  20. Laura permalink
    Decembrie 28, 2010 22:51

    Giana, e chiar o problema cu banii imprumutati si nu stii niciodata daca-i bine sau nu ce faci, dar vorba ta:
    Suntem increzatoare,
    Chiar cu buzunarele goale
    In inima veselie
    Noua bine sa ne fie :-*

    • Decembrie 28, 2010 22:54

      Laura, asta cu „In inima veselie, Noua bine sa ne fie” de unde-i?? e vreo melodie, ceva?
      :*

  21. Laura permalink
    Decembrie 28, 2010 23:08

    Nu tu draga, mie amu mi-o venit asa in bibilica😀

    • Decembrie 28, 2010 23:11

      hahahaha! ma gandeam ca’i de prin folcloru’ nostru popular! esti tareeeeeeee!! =))

  22. Laura permalink
    Decembrie 28, 2010 23:15

    Pai folclorul il face poporu’… hihihihi ne mai trebe melodia!

  23. Traian permalink
    Decembrie 28, 2010 23:17

    Sigur ca-i tare ! Va pup de ” noapte, buna ” !

  24. Decembrie 28, 2010 23:19

    Laura, ‘om face si melodia la un paharel de ceva, trebe doar sa ne intalnim😉
    Traienel, noapte buna! pupici!

  25. Laura permalink
    Decembrie 28, 2010 23:22

    Giano, sa stii ca fac tot ce imi sta in putinta sa ne intalnim. si o sa ne intalnim!

  26. Decembrie 29, 2010 14:27

    Georgiana,nu erau prieteni.Erau…amici,cunostinte ,obligatii (nasit) sau orice altceva.
    Daca ar fi fost prieteni s-ar fi distrat cu ce aveau la fata locului si ar fi gasit impreuna modalitatea de a recupera banii.Poate chiar o alta iesire la cabana respectiva,una reparatorie.

  27. Decembrie 29, 2010 15:09

    Don’soara din Dealul Copoului, serviti servici?😀

    • Decembrie 29, 2010 17:01

      papa, nu servesc nica! servesc căsuţă şi căldurică🙂 afară-s 10 grade cu minus!! brrrrrrrrr!
      Tu?

  28. Decembrie 29, 2010 17:12

    Eu ma sparg…in sedinte😉

  29. Decembrie 29, 2010 17:13

    Am bagat post nou la mine si astept intimitati😉

  30. Decembrie 29, 2010 17:32

    Ce faceti mah! Ca eu va cautam pe la Papa!

  31. Decembrie 29, 2010 19:21

    Ah, mai am putin si…tot la serviciu sunt ;(

  32. Traian permalink
    Decembrie 29, 2010 20:02

    Giana, nu mai conteaza , totusi: v-ati recuperat banii de la cabana ?

    • Decembrie 29, 2010 20:04

      Traian, nu… Am fost pe acolo vara, de contravaloarea lor🙂 adica cumva ni i’am recuperat🙂

  33. mishulake permalink
    Decembrie 29, 2010 20:30

    Mah Traiane esti dibaci la dame !

  34. Traian permalink
    Decembrie 29, 2010 20:58

    @Mishulake
    la mai multe , da’ nu stii tu !

  35. Carmen Negoita permalink
    Decembrie 29, 2010 21:35

    Giana, nu te-am uitat, chiar dacă nu prea am mai avut timp să ajung pe la tine.😀 Am trecut să te salut şi să te pupic.

  36. Decembrie 29, 2010 21:57

    si eu banuiam ca faci parte cumva din partea vatamata. mai bine ca s-au cernut ca prieteni, macar stii ca aia pe care ii ai sunt de nadejde, iar restul…cunostinte fara de care se poate trai.

  37. Decembrie 30, 2010 21:48

    Georgiana, LA MULŢI ANI, să ai parte de bucurii şi de tot ceea ce îţi doreşti, alături de oamenii dragi care sunt lângă tine. Gânduri bune din partea noastră, la bună recitire şi un An Nou cu multe împliniri.

    Cristi şi Geanina

Trackbacks

  1. Pretty woman « Gradina visata
  2. Bilanţ pozitiv | Ioan Usca
  3. Năbădăiosu` is MJ « Cristian Dima
  4. De-aş avea « Blogul lui Teo Negură
  5. Colecţionara de coşmaruri – 38 | Caius

Lasă un răspuns

