Skip to content

De nervii capului

Februarie 11, 2011

Sunt împotriva violenţei, dar uneori eşti nevoit să răspunzi tot cu violenţă deşi, mă ştiţi – eu sunt adepta zicalei că „vorba dulce, mult aduce”.
Ceea ce vă voi povesti probabil vă va şoca puţin, dar mă risc. Într-una din zile, pe când ne întorceam de la serviciu, din vorbă-n vorbă realizăm că nu dispunem de bani gheaţă, aşa că parcăm maşina undeva în spatele unei bănci, amplasate la un parter de bloc -eu rămân în maşină şi soţul coboară cu cardu-n dinţi fuguţa la bancă să scoată nişte bani-. Nu trec două minute, c-apare în aria mea vizuală un boschetar bun de muncă, la vreo 40 de ani, cam aşa, c-o cărămidă-n mână pe care într-o fracţiune de secundă o aruncă cu putere într-un căţel făcut colac, pripăşit pe acolo. Fraţilor, nu vreau să descriu cu lux de amânunte cam cum schelălăia câinele ăla de durere, ci vreau să vă spun, că eu -Georgiana- am coborât din maşină şi-am început să-i cărăbănesc dârlanului de boschetar genţi pe spinare de se făcuse ăla mic şi cred că nici n-apucase să realizeze ce i se întâmplă. Dădeam fără să mă uit, în neştire, pur şi simplu; a fost un moment în care mi-am pierdut controlul. Normal că toată scena a fost urmărită cu maxim interes de locatarii apăruţi la geam, dornici de senzaţional, ca urmare a zgmotelor disperate pe care le scotea căţelul ăla schilodit între timp. Şi tot în sfera normalului de pe la noi, a fost că nimeni n-a zis nimic, toţi au stat şi-au privit spectacolul de la distanţă la fel ca şi atunci când într-o alimentară fiind, nişte „domni” ca nişte brazi priveau şi se minunau cum un ţigan hoţ fura o bătrână din geantă, oprită la o tonetă să cumpere ceva. Se uitau, constatau- „ia uite cum o fură ăla pe bătrâna aia, săraca”!- şi atât. Nimeni n-a avut curajul să iasă din alimentară şi să-l apuce pe borchinosul de ţigan de guler. Ăştia suntem noi.
De aia zic, câteodată la violenţă e de musai să răspunzi tot cu violenţă. Mila mea se revarsă doar pe cei neputincioşi.

 

34 comentarii leave one →
  1. m3bis permalink
    Februarie 11, 2011 14:34

    Aoleu, mi-e frică să-i mai zic lui Maxi să treacă la coş, că iar mă-nghionteşti pe facebook.

  2. Februarie 11, 2011 15:25

    Excelenta atitudinea ta si foarte adevarata observatia referitoare la reactia oamenilor in general la astfel de evenimente.

  3. Februarie 11, 2011 15:30

    jorji, ultima oară când cineva a încercat să ia atitudine în braşov a fost când cu jaful armat de la casa de schimb valutar. nu ştiu dacă îţi mai aminteşti, a fost mediatizată povestea aceea când în plină stradă, la o oră de trafic intens a fost jefuită o casă de schimb valutar şi din zecile de trecători, din zecile de maşini ce treceau pe acolo în acele minute, un singur om a încercat să-i oprească pe jefuitori. omul acela a murit împuşcat. jefuitorii nu au fost prinşi nici astăzi.
    dar scoc pentru moartea acelui om a fost găsit de mulţi tot el… „cine l-a pus să se bage?”…
    da, aici am ajuns.😦 nu mai este nimic de spus…
    mă doare ca şi cum eu aş fi fost căţeluşul… :(((

  4. Februarie 11, 2011 16:14

    o fi iesit si boschetarul ala la vinatoare pt masa de seara! …

    da, acu serios, vad ca si tu si psi aveti subiecte cam cenusii pentru azi!🙂 V-ati vorbit? Oare asta o fi realitatea sau e vorba numai de o viziune de moment?

  5. Februarie 11, 2011 16:29

    Pe mine m-ai convins ca poti. Trimite CV-ul ca sa te recomand pentru o cariera potrivita cu aptitudinile. Mai ales ca am inteles ca si coafura…. rezista!

  6. Februarie 11, 2011 18:28

    Ce pot sa-ti spun e ca acum citeva zile intr-o insula din Caraibe, un tinar canadian a fost omorit in bataie de niste…unii, pentru ca sarise sa apere o femeie necunoscuta, care era agresata.
    Asa ca, din altercatia de care vorbesti, te puteai alege cu un cutit in burta. Merita? Poate, dar nu sunt eu in masura sa judec.

  7. Februarie 11, 2011 18:34

    si eu tot la asta m-am gandit…daca boschetarul se enerva cu nervii :)) si scotea un cutit ,geo?
    offf!!!

  8. Traian permalink
    Februarie 11, 2011 19:25

    De ce cu janta, daca se rupea ? Trebea cu shut la oo, tzac, pac !

  9. Februarie 11, 2011 20:25

    Imi pare rau pentru tine ca ai fost acolo, dar poate daca nu erai, acel catel si-ar fi gasit sfarsitul in mainile nemernicului care nu merita nici cat are!
    Din pacate cunosc senzatia de rau si de neputinta pe care o incerci in astfel de cazuri. Sunt „oameni” care – daca ar putea – ar ucide tot ce este in jurul lor, si mai sunt oameni care pot sa asiste ca la o scena dintr-un film la orice rautati. Omul este – cred – singurul animal care ucide din placere sau din rautate.
    Ca li se intampla si oamenilor sa fie loviti cu pietre sau ucisi de catre semenii lor, asta nu are de-a face cu celelalte animalele, doar cu instinctele primare care predomina la unii. Probabil ca si in alte tari se intampla tot felul de dementii, ceea ce este si mai grav, inseamna ca este o „boala” globala.
    Am fost muscata de un caine fara stapan acum 3 ani, am suportat consecintele, dar nu se punea problema sa ma razbun pe el. Nu trebuia sa fac un gest si-atunci n-ar fi avut treaba cu mine.
    Nu voi putea considera prieten un om care nu tolereaza animalele, indiferent care ar fi acestea. Imi place sa cred ca vor fi tot mai putini.

  10. Februarie 11, 2011 20:30

    Fato, eu luam caramida si dadeam. Nu cu poseta.

  11. Strigo permalink
    Februarie 11, 2011 20:33

    test

  12. Laura permalink
    Februarie 11, 2011 20:36

    test😀

  13. Februarie 11, 2011 21:56

    Se descurca ea si dac avea ala sis..Ii aplica un Ura Mawashi sau Mika Tsuki Geri si se lasa pacea.

  14. Traian permalink
    Februarie 11, 2011 22:48

    …Sa nu uitam de capu’ in gura !

  15. Februarie 11, 2011 23:02

    Nesimţirea şi răutatea din jur, te fac să reacţionezi mai… „în forţă”, uneori. Când vezi atâta nepăsare, poţi doar să stai şi să priveşti?
    Ai făcut bine, Georgiana! Chiar dacă ai şi riscat. Cu proştii şi tâmpiţii întotdeauna rişti! Pentru că sunt imprevizibili. Dar nici să-i laşi să-şi bată joc!
    Zilele trecute, vedeam la Pro tv o bătrânică din Londra care i-a bătut cu geanta în cap pe nişte hoţi, nişte borfaşi ordinari. Şi a făcut-o tare bine, pt că i-a pus pe fugă! Ca şi pe alte meleaguri, unii stăteau şi priveau! Nesimţire fără frontiere…
    Ne trebuie multă atitudine faţă de toate aceste situaţii anormale!

  16. Februarie 11, 2011 23:09

    brava Jorjico, da-i futu-i pe ma-sa.
    acu 2 zile mergeam intre unirii 1 si 2 la metrou, imbulzeala mare, ca la miting. daca scapai acolo o grenada se imputina populatia Romaniei eu 10%. in imbulzeala aia, unul de venea din fata vad ca se opreste pt o fractiune de secunda in fata unei tipe apoi o rupe la fuga. ma uit dupa el, tipa era nedumirita cum ala ii furase telefonul din mana.
    in spate, unul de vazuse faza i-a pus piedica aluia si i-a dat cateva suturi in gura. a fugit ala lasand pe jos telefonul furat si vreo 2 dinti intr-o baltuca de sange. pai ori suntem golani ori nu mai suntem? eu m-am dumirit abia cand a scapat ala plin de sange de ceea ce se intamplase.
    o alta patanie, am vazut-o acum 4 ani in tramvai.
    intr-o statie, seara pe la 8, niti tipenie in jur, 2 tiganusi de 20-25 de ani bateau pe unu’ saracu’ cred ca era de liceu.
    il pusesera jos si-l rupeau in bataie.
    tramvaiul n-a plecat din statie, ramasese vatmanul sa se uite ca natangul.
    lumea in tramvai comenta: „vai saracu’, dar ce le-o fi facut?”
    s-au dat jos 2 tipi, un pletos si un chelios, nu stiu daca se cunosteau sau nu… si i-au prins pe tigani… nasuri sparte, arcada sparta, o mana rupta unuia dintre ei, si facuti de comanda amandoi tiganii.
    lasati lati pe asfalt.
    l-am ridicat pe tipul ala, i-au dat ghiozdanul, si l-au ajutat sa se duca acasa, la 10 metri mai incolo era blocul lui. nimeni altcineva n-a coborat din tramvai.
    nu, nici eu.
    de aia, acum nu mai ies neinarmat din casa.
    singura fapta de vitejie a fost cand am fugit dupa hotii de covor.
    in rest… sa ne ajute Dumnezeu sa ne mai dea cativa eroi d-astia, ca e tara plina de nenorociti…

  17. Februarie 11, 2011 23:46

    Nu,Georgiana,tu nu ai riscat nimic in momentul acela.Sa fi fost cinci boschetari si ar fi luat-o la fuga din fata ta.
    Dar sint aproape convins ca boschetarul a fost „platit”,trimis de unul din cei de la geamuri sa alunge catelul sau sa-l omoare.Unul din cei care la „Buimacii”vor sa stringa semnaturi impotriva celor care hranesc ciinii singuri.
    Noi,oamenii sintem pe strazi,din cauza proprie.Ciinii sint pe strazi din cauza noastra.Pai,hai sa-i omorim.Da,hai sa omorim si boschetarii,si pensionarii,si somerii si minerii,si actorii…

  18. Strigo permalink
    Februarie 12, 2011 0:15

    In Germania unul om a fost omorat in bataie in statia de tramvai ca luase apararea unor copii pe care ii agasau niste golani. A mers prin mass-media si incurajau curajul civic, dar…

    Eu m-am luat odata de unii in tren (in jermanica) si apoi m-o palit frica si o trebuit sa sun un prieten sa ma astepte la gara la tren ca imi era frica sa n-o iau pe cocoasa. Nici eu nu ma pot abtine sa vad chestii din astea. E greu… mai ales sa iei pe moment o decizie. Dar nici sa stam si sa ne uitam nu mi se pare corect.

  19. miki permalink
    Februarie 12, 2011 9:43

    Bravo fată! Recunosc ca și eu îmi cam pierd controlul când văd faze din astea și aș cam fi încercat să-i rup capul baragladinei. Am oarecum avantajul staturii (1.77) și daca mai am și-o haină groasă pe mine, îs cam cât o combină frigorifică. Până-și dă ăla seama ce-l atacă, apuc să-i dau vreo două. Și dacă-i cazul, să și fug😀 O singură dată am acționat pe drumul ăla care vine de la pasarela de la gară spre bulevard. Era biserica în construcție, beznă. Mă întorceam de la gară unde condusesem pe cineva si în fața mea mergeau două fete cu valize. Am fost depășită de doi golăneți care erau chitiți să le atace pe la spate. N-am făcut decât sî-i dau un șut în fund unuia, dar așa, cu toată forța ciocatelor pe care le purtam. A căzut pe burtă. Alalalt s-a îndepărtat, deci i-am mai dat ăluia căzut vreo două șuturi în coaste. Ș-o fi dat seama că-s hotărîtă să-l toc și sprinteior s-o ridicat și-o rupt-o la fugă. Bineînțeles ca de la distanță m-o porcăit de numa. Pe mine m-o interesat pe unde o iau ca sa evit să-i întîlnesc printre blocuri😀

  20. miki permalink
    Februarie 12, 2011 9:47

    Uitam: ți-am cerut prietenia pe „cartea meclei”. Am vrut să mă identific printr-un mesaj, dar nu-ș de ce nu mi-a apărut opțiunea. Deci eu îs C.D. Dacă nu vrei, spune-mi să revoc „ordinul”.

  21. Februarie 12, 2011 14:04

    Copilaşi, am să vă răspund la toţi grămadă şi-am să vă spun că ştiu că în demersurile astea există şi un risc dar nici nu putem sta cu braţele încrucişate şi să privim la toate nemerniciile şi ororile pe care le comit „confraţii” noştri şi sunt de părere că merită să ţi-l asumi!
    Virtuale, Xena e minciună pe lângă mine!😀
    Viruse, la ce-ai spus tu am râs😆
    Miki, suntem de-o statură şi suntem curajoase! moldovence adevărate!😉 cât despre invitaţie, la ce adresă mi-ai trimis-o? că nu găsesc nimic?😕
    ZWK, ştiu faza cu covorul şi mai ştiu sigur că nu te dai în lături în faţa duşmanului! mi te imaginez, mă crezi?😀
    Strigo, acuma ce să zic? nu tre să fim nici kamikaze, dar la faze din astea mai există şi apelul ăla de urgenţă 112.
    Psi, îţi dai seama cam cum mi-a fost mie când am văzut toata faza…😦
    Cafeauamea, subscriu la tot ce-ai spus!!
    Traiane, nu-mi murdăresc eu căpuşorul….
    Tetrise, n-am priceput ce-ai zis dar ai dreptate!:mrgreen:
    Unuplusnoua, păi până când o viaţă amară?
    Alex, ca un taur ce eşti, probabil la fel ai fi reacţionat!😉 mai puţin faza cu geanta!😛
    Scorpio, eeee, când să mai scoată cuţitul? habar n-avea ce i se întîmplă!:mrgreen:
    Papa, ce cuţit bre? mă crezi aşa de palidă? păi nu degeaba fac parte din trupele speciale!😆

  22. Februarie 12, 2011 16:36

    Georgiano, dar tu vroiai sa sara domnii si sa-i dea si ei? Il lasau lesinat.. Poate ca nici catelul nu era vreun sfant, i-o fi mancat coaja de paine pe care si el pusese ochii cand a vazut ca nenorocita de cioara e pe cale sa o scape din plisc. Eh, violentooo!!! :))

  23. Februarie 12, 2011 17:26

    Păi nu, Georgiana? Dădeam cu cornu’ imediat!😀 La vremurile astea… nu-i de stat deoparte!

  24. Februarie 12, 2011 20:10

    Georgi, e greu să ne abținem. Știu și te înțeleg. Am reușit să mutăm familia pisicuței Caramel, o superbă pisică maidaneză (s-a pierdut, a avut stăpân) albă, cu coada și o pată caramel, care , cu o demnitate, grijă și perseverență pe potriva frumuseții ei, a crescut două rânduri de pui în cele mai mizere condiții. Era în beciurile imobilului în care locuim, la scara vecină…Dar, un profesor de matematică bețiv (odată poate îl nominalizez, cretinul) a ucis doi dintre puii ei (nu îți spun cum), apoi a amenințat că omoară tot ce-i animal! L-am amenințat și noi, împreună cu o vecină, care e medic veterinar, o tânără suedeză, căsătorită aici. Știam că, alcoolul și răutatea profesorașului vor acționa, așa că, după ce mai ucis câteva pisici de pe lângă parc, am mutat familia Caramel la un bloc vecin, unde avem o pivniță (cu chirie). Faptul că, la câteva zile ne-am găsit mașina zgâriată, să fie o coincidență? Nu! Dar nici faptul că profesorașul e pe ducă, nu cred să fie o simplă coincidență. Și nu, nu îmi pare rău, dimpotrivă.
    Georgiana, mare grijă față de infractorii străzii (refuz să le spun ”oameni”). Bietele animăluțe…Hai să avem un weekend frumos!

    • Februarie 12, 2011 23:02

      Mirela, multi tampiti mai sunt pe lumea asta, dar nu’i bai… le da Dumnezeu la toti dupa suflet!
      Te pup! sa ai un uikend frumos si tu! :*

  25. Februarie 12, 2011 22:28

    Bravo fetelor, fiti „barbate”, ca daca filfizonii astia de „dorobanti” is fatalai si nu se baga, atunci aparati-va sngure. Adevaru’ e ca n-ar strica sa aveti in posetuta un spray pentru autoaparare, mic, dragut si eficient.

  26. Februarie 12, 2011 22:35

    Scuze, am dat „enter”! Si sa vedeti cum parca v-ati inaltat cu 10 cm. Ideea e sa nu stati ca o leguma, in liniste, ci sa faceti cat mai multa galagie, ca tot s-or mai gasi ceva barbati adevarati in Romanica noastra(io asa cred). Si da… daca-l vedeti pe vre-unu cu mitraliera la casa de schimb sau la alimentara, atunci sunati musai la 112, ca sigur gloantele fug mai repede decat voi si intra ca-n branza chiar daca aveti geaca de blana si 1,99 in picioare.

    • Februarie 12, 2011 23:04

      Gabi, bine’ai venit la mine si ma bucur ca esti la fel de hotarata ca mai toate fetele de pe aici😀
      Pe ei, pe ei, pe mama lor!😀

  27. crip 71 permalink
    Mai 8, 2011 1:10

    da pe catelus l-ai dus la medic sa-i vindece rana?

Trackbacks

  1. Dexign. Ilustrație de carte « Mirela Pete. Blog
  2. Dexign: noul site, la inaugurare. Design de brand « Mirela Pete. Blog

Lasă un răspuns

