Skip to content

De duminică

Februarie 13, 2011

N-am înţeles niciodată la români împrejmuitul ăsta exagerat al casei, de ca şi cum casa ar fi o forăreaţă şi nu mă refer aici la casele cu un gărduţ firesc, uman- ca să zic aşa, ci la viloanţele alea în curtea cărora nu poţi vedea – nu c-ai avea ceva de văzut sau te-ar interesa, ci pur si simplu. În puţinele ţări străine pe care le-am vizitat n-am văzut aşa ziduri garduri. Dar hai să admitem, na! ţine omul la intimitatea lui însă n-am înţeles nici de-o culoare (Doamne iartă-mă) ce caută un astfel de zid în jurul unei biserici?? Astăzi, în drumul meu spre masa de prânz, pe care duminica obişnuiesc s-o iau la mama (mă rog, nu masa propriu-zisă ci bucatele de pe ea) am trecut pe lângă o biserică – biserică ce nu poate fi văzută în întregime- normal- din cauza zidului cu care e împrejmuită… Oare de ce? Biserica, după umila mea parere ar trebui să fi un locaş care să te atragă, să aibă porţile larg deschise, nu? Îs nebună eu? Să-mi spuneţi, vă rog, dacă greşesc.
Ia priviţi şi voi aicea:

Mie noaptea, sinceră să fiu, mi-ar fi frică să trec pe aleea asta!

Aaaaa! şi asa ca chestie: mi-a mai rămas popcorn de ieri, de la film şi l-am adus acasă… nu ştiu de ce, că nu mai mânâncă nici bunica Sabela. De fapt ştiu de ce! ca să-mi fac eu azi de treabă, că şi aşa mă cam plictisesc duminica😀

da! am dat din greseala peste coşul ăla cu popcoarne! le-am măturat şi le-am pus la loc, nu le arunc, că mă gândesc că nici nu ştii cum îţi pică vreun musafir nepoftit😀 Iaca c-am găsit şi al doilea răspuns de la întrebarea de mai sus😀

26 comentarii leave one →
  1. Blue Rose permalink
    Februarie 13, 2011 17:36

    E ceva cu gardul ala😉 Probabil inauntru sunt si caini fiorosi ( ce minte am si eu😛 )…😆 tare faza cu popcornul maturat de jos si pastrat pentru musafiri😆

    • Februarie 13, 2011 17:40

      Nu stiu ce-i cu gradul ala, da’ nu’s normali aia de la l’au gandit!!
      Blue, pai nu-i pacat sa’l arunc (popcornul)? o costat o spinare de bani!😀

  2. Strigo permalink
    Februarie 13, 2011 17:45

    Ma, tu esti sigura ca aia-i biserica… hihihihi…

    Ce zid urat… dar nici macar nu-i plin de grafiti…

  3. Februarie 13, 2011 17:50

    Georgi, eu știu că și nemții au ziduri înalte, așa sunt și în satele săsești de la noi, cu ziduri înalte, de nu se vede-n curte! Își păzesc popișorii avutul, no! 😉

  4. Februarie 13, 2011 18:14

    Gardurile astea sunt bune ca sa nu vada enoriasii cand se dau popii cu „lamborghini gallardo” in pauza dintre sfeştanii, si sa-i protejeze si de poluarea fonica aferenta.

  5. Carmen Negoita permalink
    Februarie 13, 2011 18:36

    Ieri reclama la Coca Cola, azi reclama la cinema pe cutia de popcorn. Macar te-au platit bine? Ca la cat de in voga e blogul… deja au facut o avere pe spinarea ta.😀 Si apoi, trebuie sa-ti iei si tu partea. 😉

  6. Februarie 13, 2011 18:47

    asta cu gardul o fi avand vreo logica. ce e in jurul bisericii? dar totusi, vorba ta puteau sa-l faca din sarma sa se vada prin el, ca doar nu au intimitati de protejat, e un loc public. o fi fost primit betonul din donatii🙂

  7. Februarie 13, 2011 19:45

    lasa bre, ca e bine sa ascunda biserica in spatele gardului! e mai sigur pentru aia de afara!

  8. Februarie 13, 2011 20:21

    jorji eu mă gândesc că asta cu gardu vine de la „capra vecinului” îşi păzesc ei astfel secretele de ochii enoriaşilor curioşi, cine ştie. sau le-or fi rămas betoane de la donaţii?
    oricum, aleea aia e urâtă rău. nici eu nu m-aş simţi în largul meu trecând pe-acolo.

  9. mishulake permalink
    Februarie 13, 2011 21:24

    O fi fost fro fabrica , garaj sau on depozit in curtea ceia inainte de a se construi beserica. Pai tre mers la leturghie si-i afla, si de la tine ne-om dumiri si noi, da’ io asa cred si zic.

  10. Februarie 14, 2011 0:10

    Georgiana, iubim? IUBIM!
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/02/iubim/

  11. Februarie 14, 2011 1:10

    Bine zice Misu,tre vorbit cu dom.parinte!

  12. Februarie 14, 2011 9:02

    Georgiana,au boala imprejmuitului,cu pusul sirmei ghimpate in gardul viu si nu iubestc(ca sa nu zic altfel)animalele,isi arunca mizeria pe fereastra,clontanesc seminte,fac zgomot cit se poate,dar daca suna mai tare la altcineva,fac reclamatii.Sint cei cu gena rurala inca in singe.Si vor fi asa doua trei generatii.Eventual isi iau catel ca asa se poarta,dar daca face pisu sau dupa ce trece moda il lasa in strada fara nici o problema si dupa aia urla ca sint ciini vagabonzi.Ei isi spinzura ciinii,sau ii lasa sa moara de foame daca sint batrini.Nu iubesc animalele, le au doar pentru ca sint utile.Stau cu barba in palma peste gardul tau sa vada tot ce faci,cum faci,de ce faci si dupa aceea te discuta ,cu adaugiri proprii,la tot satul sau judetul.Sint rai.Sint rai si daca pot iti fac rau,te dirijeaza in alte directii,au pretentii,mint.Astia sint „Taranii ” ajunsi domni la oras,sau doar „taranii” din localitatile apropiate de oras.

  13. Februarie 14, 2011 9:17

    Ha, asta-i biserica de linga Scoala 7, cunoscuta in cartier ca Metal Church si asta nu din cauza enoriasilor metalisti :)) Inainte a fost cimp viran acolo. Poate se feresc preotii, sa nu le fure vecinii posterele cu autograf de la Metallica…
    Hai ca asta e o treaba simpla. Cum spune Mirela, sasii nostri au gospodariile in asa fel incit din drum nu vezi ce e la ei in curte. Oameni gospodari🙂 (Ma rog, le aveau, ca intre timp s-au mutat inapoi pe Rin…) De ce sa dai motiv de invidie intre vecini!?
    Iar faptul ca dupa betoane e biserica e iarasi un lucru simplu: preotii astia sint si ei oameni, carora le e frica de furt. Daca le fura cineva materialele de constructii depozitate dincolo de gard? Ei cu ce mai termina constructia bisericii? Iti dai seama ca ar fi nevoiti sa cumpere altele? Si daca nu au bani de altele, iti dai seama cit ar … dura constructia bisericii in cauza? Si daca ar dura asa de mult constructia, ar trebui sa slujeasca in cosmelia aia de tabla la nesfirsit! Si atunci vreunui circotas de enorias i-ar trece prin cap sa inventeze si un nume de alint pentru locasul de cult cu pricina: Metal Church… Iti dai seama de pericol? Asa ca mai bine se feresc ei singurei, cu metode pamintesti, ca sa nu spuna mai tirziu „Doamne fereste!”
    Desi constructia dureaza tot de zeci de ani si biserica tot s-a propasit cu un nume dragut:)) Dar asta e alta poveste…

  14. Februarie 14, 2011 9:23

    Ar mai fi o idee: au vazut la Putna, Voronet, Sucevita, Moldovita si toate celelalte minastiri moldovene (poate s-or fi inspirat si de la bisericile fortificate sasesti… cine stie!?) ca in jurul bisericii trebuie sa fie zid gros, de aparare. Aparare impotriva turcilor, tatarilor, hunilor si mai stiu eu cui… Si se stie foarte bine citi din astia de mai gasesc inca printre noi, pericol mare! E drept ca nu au avut de unde atita piatra sa faca un zid mare, frumos si inalt, sa nu poti arunca nici macar o piatra peste el. Asa ca au facut unu mai mititel, din beton, dar suficent de inalt incit sa nu poata Georgiana sa arunce cu obiectivul peste :)) Obiectivul aparatului foto…

  15. miki permalink
    Februarie 14, 2011 10:19

    Urat zid! Cum e biserica noua, implicit imprejmuirea e noua, ma gandesc ca are aspectul asta de fortareata datorita gandirii fetei bisericesti care slujeste la respectivul lacas: eu is tatic aici! Daca va deschid poarta, intrati. Daca nu, nu. Au popii un simt al proprietatii ceva de speriat. Bine, sa mai zic si de idiotii de la urbanism care i-au dat aviz pentru asa zid?

  16. Februarie 14, 2011 10:39

    pai cum de ce sunt ziduri la biserica? Pai daca navalesc turcii, tatarii? Nu asa facea si Stefan? Ei, au invata toti razesii de la el!

  17. miki permalink
    Februarie 14, 2011 10:40

    Uitai: Happy Ballantines Day !😀

  18. Februarie 14, 2011 11:08

    poate ca sursa „inspirationala” este hagialacul, o impletire de pelerinaj si prostitutie?

    HAGIALÂC, hagialâcuri, s. n. Pelerinaj făcut de un creștin sau de un mahomedan într-unul din locurile sfinte ale bisericii respective. – Din tc. hacilik.
    Sursa: DEX ’98 | Adăugată de gall | Greșeală de tipar | Permalink

    hagialâc, hagialâcuri s. n. (glum.) casă / locuință unde se consumă întâlniri amoroase; locuință frecventată de prostituate.

  19. Februarie 14, 2011 12:59

    Eu cred ca „ingradirea” e absolut fireasca si sugestiva😉😆

  20. Februarie 14, 2011 14:44

    Păi, e biserica lor, nu?
    Și fac ce vor mușchii lor cu ea.
    Și la Ibănești e una pe care de ani de zile n-am văzut-o deschisă decât când e slujba.
    După mine, un lăcaș de cult ar trebuie să fie veșnic deschis, să poți sta de vorbă cu Cel de Sus când simți nevoia, nu doar când îți dă voie popa.

  21. Februarie 14, 2011 16:21

    Oare nu încearcă să separe cele două lumi ?

  22. Februarie 14, 2011 16:24

    Acu ca ai promovat zidul, toate fetili din Iesi si de prin imprejurimi or sa mearga acolo in pelerinaj, o sa se lipeasca de ziduri si-o sa-si faca mii de poze sa le incarce pe haifaiv si feisbuc..

  23. crip 71 permalink
    Mai 8, 2011 1:00

    simpatice raspunsurile , unele m-au amuzat copios , mai ales ultima.
    Bisericile din vechime ( cum ar fi la noi Frumoasa , Barnovski ) , dar si manastirile ( in Iasi sunt destule ), erau imprejmuite cu ziduri inalte si groase penru a putea fi folosite in caz de razboi .
    Probabil ca preotul a dorit sa fie imprejmuita Biserica cu zid pentru a fi in spiritul traditiei. Parerea mea este ca a fost prost inspirat . Din ceea ce se vede in poze arata groaznic.
    Daca nu se vede Biserica nu-i bai , poate intram in curte macar de curiozitate .
    In Transilvania toate casele sunt inconjurate de garduri inalte , nu numai cele care au fost ale nemtilor . Aici oamenii sunt foaaaaaarte discreti . Nimeni nu vrea sa fie vazut in curtea lui de vecinu sau de vreun trecator …. ce sa-i faci , mentalitate de occidental . Daca mergi noaptea prin vreun sat ardelenesc ai impresia ca e pustiu , nu se vede nici o lumina .

Trackbacks

  1. Despre ce contează. Sau nu… « Blogul lui Teo Negură
  2. La mine îndrăgostirea e pe fiecare zi | Teologie pentru azi

Lasă un răspuns

