Skip to content

Ceapa mă’sii!

Februarie 22, 2011
tags: ,

Azi sunt revoltată. Revolta a început din momentul în care m-am apucat de tăiat o ceapă pe care ulterior aveam s-o pun într-o banală mâncărică de cartofi. Băi fraţilor, eu nu ştiu voi cum vă descurcaţi, dar mie ceapa asta din comerţ îmi scoate nu numai lacrimi, că asta-i normal, ci şi păr alb. Dai s-o tai aşa cum te-a învăţat mama acasă şi-ţi scapă printre degete, alunecă ceva de speriat, astfel că pe lângă faptul că-ţi ies în urma tăierii nişte bucătoaie de zici c-au fost tăiate cu bărdiţa, rişti să-ţi tai deştele. Şi uite aşa, cu lacrimile ajunse până sub barbă şi cu nervii întinşi la maximum,  te apuci de tăiat bucăţile alea mari, că nu le poţi pune aşa-n mâncare. Şi asta din ce cauză? Vă spun eu din ce cauză! E ceapă made în Turcia, Polonia, Grecia sau de unde draci o mai fi, că nici ceapă nu se mai face în ţara asta! Toate-s importate. Gata. M-am răcorit!

58 comentarii leave one →
  1. Februarie 22, 2011 13:32

    ia un fund de lemn mare, un cutitoi si mai mare, pune ceapa pe fund si incepe sa dai in ea. Dupa vreo 2 minute aduna bucatile la un loc si repeta operatiunea. Statistic se va marunti (necontrolat ce-i drept …) dupa vreo 3-4 runde din astea. Aaa, si fa curent ca sa nu te mai usture ochii!

  2. mishulake permalink
    Februarie 22, 2011 13:34

    Mei ! Da’ turcii, polonii, grecii cum taie ceapa made la ei , a ? Sau eshtia n-o taie ! Ceapa. (!)

  3. Februarie 22, 2011 14:15

    jorji, sfatul meu e mai simplu: găteşte numai când îi soţu acasă. eu aşa fac. pentru că el nu lăcrimează never ever de la ceapă, îi revine onoarea ciopârţirii mărunţică ori mai mărişoară, după cum necesită moi… altfel orice i-ai spune cepei ăleia tot într-o vale a plângerii te va duce, de ceapă ce e!

  4. Februarie 22, 2011 14:20

    Si eu patesc la fel ,ultima oara cand am fost in Ikea am vazut un aparat pentru taiat ceapa ,era cam 30 de lei ,dar nu mai aveam buget si pentru ea ,dar cu prima ocazie a mea e ,ca m-am saturat de tocat ceapa

    • Februarie 22, 2011 14:22

      Anysor, în sfârşit cineva care mă înţelege!! Îţi mulţumesc!!😀
      şi te mai aştept pe la mine.
      P.S. iaca am să mă uit şi eu după aparatul ăla de care vorbeşti!!

  5. Februarie 22, 2011 14:20

    cool, mishulake, psi, haidi măi, vouă nu vi se pare că ceapa care-o apărut la noi pe piaţă nu mai e ca aia dinainte???? Aia dinainte o tăiai cu uşurinţă, era docilă. Asta de acum, să dea dracii-n ea! se mişcă, alunecă, parcă-i unsă cu ulei!!

    • mishulake permalink
      Februarie 22, 2011 15:25

      Eh ! Io tai ceapa asa cum zisa Blue ca vazu p’in Maramu’ !
      Da’ hai sa’tz zic ca de ce nu prea minca bulgarii ceapa, cu mniez, cica nici bulgaroaica n-o taie , ceapa, o sfarama strinsa’ntre genunchi si-i iesa mniezu’ cepii si se ducee….! Mniezu’.
      Bai , io nu fusei de fatza da’ asa auzii, si spusei , ca de n-am auzit binie, sa fie pacatu’ meu ! (!!!)

  6. Februarie 22, 2011 14:24

    Da, absolut de acord. Străinii ie duşmanii omului…😀
    Aş vrea să te văd ce ai face dacă ai încerca să faci ca mine cân fac spaghete. Mie îmi place să pun şi ceapă. Toate le dau prin răzătoarea cu ochiuri mici. Evident că ceapa o rad ca orbeţii sau sensibiloşii care plâng când văd „Titanicul” sau „Love story”, şi deşi e din grădina proprie e de o nesimţire de n-ai văzut aşaceva. Le rad pentru că iese un sos mai fin şi fierbe mai repede…

    Am văzut o chestie la cineva din maramureş. Punea capa pe masă, o taie în aşa fel încât bucăţile să rămână legate după care presară sare şi le înveleşte într-un ştergar de vase, după care dă cu ea de masă, îi mai dă şi mişte pumni. La final, pune totul pe o farfurioară. (Bine, e ceapa folosită când mănâncă ciorba de fasole cu ciolan afumat sau alte delicateţuri de gen)

    Am mai auzit şi că dacă pui un vas larg, cu apă lângă locul unde tai ceapa, nu mai ustură la ochi … ce-i drept nam încercat

    • Februarie 22, 2011 14:36

      Blue, vii tu acuma să-mi faci poftă de mâncarea aia absolut bestială din Maramureş! unde dai şi unde crapă! ceapa!
      Băi, eu n-am probleme cu usturatul ochilor, aşa-i ceapa, n-ai ce-i face, dar să stea naibii adunată pe lângă mine!😀
      Antiusturime am auzit că-i bine să ţii în gură o guriţă de apă. Nici eu n-am încercat. faza asta am auzit-o la Vârlan, bucătarul ăla de la „cireaşa de pe tort”, deci tind să-l cred.

  7. Februarie 22, 2011 15:16

    jorji, nu vreau să fiu nostradamusul legumelor, dar curând nici cartofii nu vor fi ce-au fost cândva. nu numai ceapa ne minte cu împrăştierea ei, dacă mergem mai în miez, vom vedea că nici roşiile nu mai au gustul, ba nici culoarea de altă dată, că merele au chipul rumen dar gust de apă, ba chiar am fiert la o fasole dolofană iar în final am prins o împrăştiere inestetică de boabe…😦

  8. miki permalink
    Februarie 22, 2011 15:37

    Reteta mea de taiat ceapa (din comert) fara lacrimi: o curat (repede, da…), o tai in doua si o las umpic intr-un castronel cu apa calda. Pentru „alunecus” n-am reteta, insa mie-mi iese cu un cutit f.ascutit.

  9. Februarie 22, 2011 15:56

    Acum e iarna, dar cand s-o face ceapa o sa-ti trimit de la mine din gradina(care de fapt e opera bunicii) dintr-aia adevarata, nu din Turcia, Grecia, Honolulu s.a.Mie una imi place sa tai ceapa, dar urasc sa zdrobesc usturoi. Sa vezi acolo „alunecus”!

  10. Traian permalink
    Februarie 22, 2011 16:02

    Giana, pentru alunecus o freci cu sare (ceapa, bre !) ca sa-i scoti pielita, iar pt. usturime (de ochi) moi cutitul in otet .

  11. Februarie 22, 2011 16:24

    Eu te-nţeleg. Şi cea mai naşpa treabă e că în timp ce tu încerci să mărunţeşti ceea ce deja ai încercat să tai, ei bine, în timpul ăsta îţi curg ochii şiroaie, şiroaie. Şi cu cît ţi-a alunecat ceapa mai mult şi ţi-a ieşit mai mare, cu atît ai de mărunţit mai mult la ea. Deci şi plîngi după iubit de sare cămeşa de pe tine😉

    Iar bulgarii, turcii şi alţi vecini binevoitori cred ca taie ceapă românească şi se plîng şi ei că ceapa nu alunecă, a dracu, deloc, iote ce ţapănă stă. Şi nici nu curg ochii de la ea… Îşi spun sigur: „N-ar trebui să mai cupărăm ceapă de la români, că nu ştiu ce soi să cultive!”

    Decît să ţii apă în gură, mai bine ţii puţin vin alb demi-sec, an de producţie 2005🙂 Şi pui ceapa curăţată şi tăiată în două într-un vas cu apă vreo juma de oră. O să alunece şi mai tare, dar nu-ţi mai curg ochii. Şi te faci şi cu o gură de vin😉

  12. Februarie 22, 2011 16:33

    Băi Giana, după ce o cureţi de coji, pune ceapa tăiată în două, intr-un castron cu apă rece şi lasă-o vreo 5-10 minute. Nu o sa mai dai apă la şoareci după aia.

  13. Februarie 22, 2011 16:53

    deci oameni buni, sa fim intelesi – nu ma deranjeaza ca ma ustura ochii ci ca alunecaaaaaaaa!😀
    Remi, ai descris perfect tot sirul actiunii😀
    Partea cu vinul mi-a placut cel mai mult!😆

    Blue,😀😀 multumesc frumos! iote cine se gandeste la mine! :)))

    Miki, oare cutitele mele vesnic neascutite sa contribuie la aceasta stare de impotenta (ca sa zic asa)?😕

    Gia, apoi sa stii ca tin minte!! frumos ar fi sa-mi trimiti cu Posta romana un colet cu ceapa :)))

    Traian, am s’o frec si cu care, daca zici tu…

    Alice, tu spune’mi cum sa fac sa nu mai alunece, nu ma deranjeaza usturatul asa de tare..

    • Februarie 22, 2011 17:16

      Aşa sunt eu, suflet caritabil😀
      Ştii că devii o enigmă pentru mine?

      • Februarie 22, 2011 17:35

        Blue, enigmă? dezvoltă, te rooog! dar vezi să zici numai de bine, da??😀

      • Februarie 22, 2011 19:40

        Să dezvolt? OK… tu ai vrut-o😀

        Zici: „deci oameni buni, sa fim intelesi – nu ma deranjeaza ca ma ustura ochii ci ca alunecaaaaaaaa! ” Apoi faci referire la ce am zis de ţiglele lipsă , deci neexistând ţiglele rişti să te ude ploaie.

        Păi eu ştiam că femeilor le plac chestiile care, te citez: „alunecaaaaaaaa” … pe de altă parte, nu prea am auzit de doamne cărora să nu le placă să fie … ude… :O

      • Februarie 23, 2011 14:48

        Te-ai supărat?

  14. Februarie 22, 2011 17:49

    Eu propun sa mergi la specializare in „Turcia, Polonia, Grecia sau de unde draci o mai fi” ceapa de importat, iar in pauze sa ne trimiti si noua cate „un carton umblator”.
    Hai, gata! Sterge-ti lacrimile si mucii si intreaba-l pe Bucin daca nu iti cumpara jurnalul de calatorie si de bucatarie…
    Iar te-ai scos!
    Bucataria salveaza Roamania!

  15. Februarie 22, 2011 18:29

    E si-o injuratura:tui ceapa muma-si..Na, ca ma racorii si io! Am luat niste ceapa rosie din piata, c-am zis ca-i buna cu slaninuta sau branza..Cand am decopertat-o ,m-au cuprins telenovelele muma-si..Plangeam ,de parca mi-as fi adus aminte de muica.Ei mi-au zis ca-i romaneasca si nu-i iute..De unde… Si mai lasa si bale, ca un caine turbat..

  16. Februarie 22, 2011 18:45

    Stiu sigur ca usturoiul e made in China, iar ardeiul iute made in Iran😀 Nici ceapa nu mai vrea sa creasca mai aici, la naiba!

  17. Februarie 22, 2011 19:10

    eu cred ca sunt cam sadica si deci, anormala, pentru ca imi place sa tai ceapa. in general ma relaxeaza gatitul, mai ales faza transatului sau a feliatului. nu reusesc sa trec de usturimea ochilor, si atunci, ies bocind,pe prag, afara, si cainii se uita lung la mine, inclinand din cap

  18. Februarie 22, 2011 19:31

    Viruse, in cazul ăsta chiar că tui ceapa mă-sii!😀 să mi te supere!! mama ei de ceapă roşie!!…

    Teo, daaaa, şi cu usturoiul am o istorie, dar asta într-un post viitor😀

    Dr. Lecter, câinii de ce înclină capul? au senzaţia că plângi şi sunt profund înduioşaţi?😀
    Cât despre plăcerea ta de-a tăia ceapa, ce să zic… dacă-ţi mai place să şi calci, atunci chiar mă pui pe gânduri :))) (rufe, nu altceva, ca să fim înţeleşi).

  19. Februarie 22, 2011 19:41

    Stiu eu, stiu eu! Se desface meticulos foaie cu foaie si se taie cu orice cutit din dotare, ascutit sau tocit :)) Sau se prinde pe blatul de lucru in dibluri de 8! Sau scoti de sub masa robotul de bucatarie. E drept ca tre sa-l speli apoi numai din cauza unei cepe :)) Ma mai gindesc si daca gasesc ceva mai bun decit diblurile de 8, revin si-ti spun😉

  20. Februarie 22, 2011 19:44

    da, exact, au senzatia ca plang, pentru ca ei, mai stiu de niste momente din astea, cand ies in livada si ma descarc.
    dar urasc sa calc rufe!!!! si de ce urasc mai tare, sunt si mai pretentioasa, ca am avut si ajutor la calcat, dar nu am fost multumita. si le iau singura la calcat, vara, la patruj de grade noaptea, si sunt lac de apa, ca o tractorista de la ceapeu….

  21. miki permalink
    Februarie 22, 2011 19:53

    Georgie, eu am bărbat shoppaholic. Fără exagerare. În fiecare zi îi la Kaufland, carrefour… Mai ales când aude că-i rost de ceva treabă prin casă. Așa că, îs mândra posesoare a unui set de cuțite ultra/super ascuțite (pe lângă multe alte lucruri mai mult sau mai puțin folositoare, dar nah, are și omu o pasiune). Măi, taie ceapa aia ațoasă de numa! În același registru aș mai menționa și un super fier de călcat (că tot ai adus vorba). Ei bine, cu toată super-oșenia lui nu reușesc sa trec de pragul psihologic de 2 cămași pt. el și o bluză pt.mine per sesiune de călcat. Așa mi-i de drag să calc!😀

  22. Februarie 22, 2011 21:18

    Fato ia-ti o scula din aia speciala de taiat ceapa, de zicea cineva pe aici, de la Ikea, sau daca nu , treci si fa sandvichuri. Ca la alea nu te ustura si nici nu aluneca. Sara buna de la
    http://armoniasimturilor.blogspot.com/

    • Februarie 22, 2011 22:56

      Minoki, :))))))))))) ai dreptate si tu, fata! Esti o inteleapta! manca’te’ar mama de moldoveanca disteapta! :*

  23. Februarie 22, 2011 21:29

    Pai da-o prin razatoare si-ai rezolvat-o😉

  24. Februarie 22, 2011 21:31

    Georgiana, eu când mai fac pe bucătarul (mă lăudam mai zilele trecute aici, la tine😀 ), ca să scap mai repede, dau ceapa prin răzătoarea mare şi iese toată frumos, uniform tăiată!
    Am păţit-o şi eu cu ceapă d-asta străineză, de-am bocit cu…ochi închişi, de era să rămân fără unghii, când dădeam pe răzătoare.😀
    Ceapa mă-sii! Vorba ta!

  25. Februarie 22, 2011 21:50

    remi, de ce musai dibluri de 8?😆

    dr. Lecter, huh! am avut emotii! m’am mai linistit acum🙂 Aceeasi ura fara margini vis a vis de calcatul rufelor o simtesc si eu cu toata fiinta. Hai sa facem un club anti. Ce zici?

    Miki, esti mortala :))))))))) am zis!!

    Papa, aaaa, cu razatoarea am alta problema😀 de fiecare data cand dau ceva prin ea imi un deget inainte, pana la sange, nu asa, oricum! :))

    Alex, cum ziceam si lui papa, razatoarele mi-s dusmance mari!😀 Dar uite, de dragul vostru promit c’am sa incerc!

    • Februarie 23, 2011 9:59

      să stea ţapănă, diblurile de 6 îs prea mici! Dacă îţi permite bugetul, poţi încerca de 10, iar dacă ai chiar bani gîrlă, alea de 12 sînt ideale…

  26. Strigo permalink
    Februarie 22, 2011 22:00

    Stai bre, ca astea-s inca aproape!
    Ceapa din Chile! De asta a trebuit sa cumpar, ca altceva nu era! iti dai seama? Aia taie padurile sa palnteze ceapa!!!!

    Io nu pot intra nici la sefa, nici pe buimaci.

    • Februarie 22, 2011 22:04

      Laura, aia din Chile cum e? tot asa alunecoasa’i?😀

      Eu pot intra… hm… e de la tine o problema…..

  27. Strigo permalink
    Februarie 22, 2011 22:13

    Alunecoase sunt daca nu le dai pielita aia subtire la o parte. apoi nu mai aluneca😉

    No, de la mine?

    Apoi la Arici intra si si la tine.

    • Februarie 22, 2011 22:18

      Laura, stii ce fac femeile cand au o problema din asta? Restarteaza calculatorul😀

  28. Februarie 22, 2011 22:25

    Georgiana, dacă îţi pui ochelari de protecţie ca în poză, merge să dai ceapa la răzătoare!
    Nu vreau să fac pe interesantul, dar mie chiar îmi place tare mult să calc rufe… Îmi pun masa în faţa televizorului şi ascult ştiri sau muzică. Mă relaxează tare mult!
    Eram prin clasa a 3-a când m-a pus mama să calc un cearşaf, până termina o altă treabă. Era un fier de călcat greu, fără termostat. Am vrut să calc şi cravata de pionier (!) şi nu am ştiut să pun deasupra o pânză, ca să o protejez. I-am făcut o gaură cât fierul!😀

    • Februarie 22, 2011 22:54

      Alex, nu ma surprinde!! taica’miu asa indragea indeletnicirea asta c’ajunsese sa calce si nu trebuia calcat! Calca la o batista juma de ora😀 Venea cate’o factura la energie electrica de’ti puneai mainile in cap!😀
      Cravata de pionier sa stii ca si eu am ars’o cu fierul!

  29. Strigo permalink
    Februarie 22, 2011 22:45

    Giana😀

    In fine, la mine nu vrea in seara asta😦
    Am scris ceva „test” dar la mine nu apare. Ata ete.

    • Februarie 22, 2011 22:51

      cum nu apare?? hm, ce ciudat!! deci pe blog la Melania apare comentariul. Nu inteleg?😕

  30. Februarie 22, 2011 22:55

    Blue, vai tata, dar tu le-ai luat pe toate si le-ai pus cap la cap! mama, ce conexiuni ai facut!!😀

  31. Strigo permalink
    Februarie 22, 2011 23:04

    Giana, nu pricep nici io ce are😦

    Dar nu m-am plictisit, ca am fost la Venetia cu ariciul😉 Cat de frumos e…

  32. Traian permalink
    Februarie 23, 2011 0:03

    @Strigo
    Cine ?

  33. Februarie 23, 2011 10:33

    nici mie nu mi-a mers blogul aseara, o fi fost ceva in aer strigo, sigur de la noi,nu!😀

  34. Zazuza permalink
    Februarie 23, 2011 14:30

    am patit-o si eu in RO cu niste ceapa (nu cu toata, e drept), si am ras mereu ca pe la mine la tara se zice ca daca e ceapa foarte iute, ala de a plantat-o s-a… partzait (pardon) intens pe cand planta😀. astia in Austria au o ceapa mai blanda, mai dulce, dar tot nu mai e ceapa cum era pe vremuri…

  35. Februarie 23, 2011 14:52

    Blue, după răspunsul meu de la orele 22.55 ţi se pare că m-am supărat?😉

    Zazuza, deci mă înţelegi! dacă te-ai face o muscă să vezi cam ce-i la gura mea când tai ceapa…
    Ştiu… mi-ai făcut un dor nebun de Austria… cred că pot spun cu mâna pe inima că-i ţara unde-aş vrea să trăiesc. Am avut ocazia în ultimii doi ani s-o vizitez destul de sus. Frumos tare!! Mi-am propus să ajung vara asta la Wien, sper să-mi ajute Dumnezeu! Te pup şi mulţumesc de vizită!

  36. Februarie 23, 2011 23:36

    Hai ca ti-am taiat noi ceapa si ti-am trimis-o prin posta!
    Sa ne chemi la prajeala!

  37. Februarie 23, 2011 23:38

    Hai ca dormim pe noi!

    Revenim cu erata:

    Sa ne chemi la prajeala!

  38. Februarie 25, 2011 11:10

    bai, stiu cum e.
    de aia o fac la blender, ce ma-sa.
    da’ nevasta-mea o taie manual. si fin, de zici ce e aia.
    hai sa te invat cum:
    se taie ceapa in jumate
    se taie motu’ – numa ala de jos (cum sta ceapa in pamant)
    motul de sus, e foarte important.
    ala NU SE TAIE.
    se pune jumatea de ceapa cu burta pe tocator, si se taie felii de-a lungul, de la polul de jos, unde i-ai taiat motul, pana APROAPE de polul de sus, unde e inca motul, pe care-l tii cu mana, cand incepi sa le tai feliute.
    fiindca toate feliile sunt legate intre ele cu motul de sus, ele nu vor mai aluneca intre ele.
    daca nu am fost destul de explicit, o sa fac un filmulet cand taie nevasta-mea o ceapa, si il urc sus🙂

  39. Februarie 26, 2011 8:19

    Da, aparat de taiat ceapa la 30 lei am vazut si eu intr-un pliant, nu mai stiu de la ce firma, ceva gen teleshopping. M-ar tenta…
    Dar conteaza mult si ce cutite folosim, cred.
    Daca pateam ca tine, ma incapatanam si taiam fiecare feliuta pe rand… chit ca imi lua de doua sau trei ori mai mult timp!…🙂

Lasă un răspuns

