Skip to content

Pizza ca la mama soacră

Aprilie 2, 2011

Ieri am făcut o pizza – reţetă de la mama soacră-, chestie care se întâmplă foarte rar deoarece aluatul, de fiecare dată când am făcut, îmi ieşea aşa tare de puteai  liniştit să spargi capul cuiva cu el. (între noi fie vorba, noroc că nu mă enervează nimeni dintre ăştia ai mei, de-s prin preajmă).

Aşadar, pentru că mă simţeam foarte bine, cum v-am şi spus de altfel, şi pentru că trebuia să-mi consum energia în exces, am purces la trebuşoară şi credeţi-mă rezultatul a fost mai mult decât spectaculos (mai exagerez şi eu), iar pizza a dispărut într-o oră juma! Noroc c-am apucat să-i fac o poză la început!

Aluatul, deci. Avem nevoie de juma de cub de drojdie (apx. 30g.), o cutie de margarină tartinabilă, din aia la cutie (250g)! (deci nu Unirea, specială pentru prăjituri si aluaturi, da??!!) şi făină ochiometric. În primă fază se mixează margarina cu drojdia diluată în prealabil în două linguri de apă călduţă, după care în ploaie, punem făina. Câti-un pic, câti-un pic până capătă o consistenţă de aluat, deci nici prea tare, nici prea moale.

După ce-ai terminat cu aluatul, il punem la crescut vreo juma de oră timp în care, nu stăm şi ne scobim în nas ci tăiem ingredientele ce urmează a fi aruncate peste aluat! Asta se cheamă organizarea muncii. Aşaaaa.

Ingrediente am zis? da. Astea îs la alegerea voastră! ce aveţi prin frigider puteţi pune! Caşcaval, salam, şuncă, ciuperci, ceapă, măsline. Eu peste toate astea am pus şi trei ouă bătute bine în care am azvărlit olecuţă de sare, piper şi suc de roşii (merge şi checeap).

După ce-a crescut aluatul, îl întindeţi cu sucitorul pe masa de lucru (ce profi mă exprim!), pentru ca mai apoi să-l puneţi pe tava unsă cu margarină sau ulei peste care aţi pus şi puţină făină (ca să nu se prindă). Odată întins aluatul e momentul să adăugaţi toate alea de le-aţi tăiat mai sus. Se dă la cuptorul preîncălzit şi se lasă acolo până când deasupra se vede aşa, o crustă – aproximativ trei sferturi de oră la foc mediu.

Se serveşte caldă, cu checiap şi cu multă poftă!!

Am făcut şi două fotografii, c-aşa-i şade bine unui maestru bucătar:mrgreen:

A fost foarte bună şi cel mai important – aluatul în sfârşit mi-a ieşit fraged!! V-o recomand cu căldură!!

Uikend fain s-aveţi! E un ordin!😛

56 comentarii leave one →
  1. Gregorie Casă permalink
    Aprilie 2, 2011 0:28

    Ai mușcat un colț din felia aia. Nu te-ai putut abține.

  2. Aprilie 2, 2011 0:29

    Vaaai, doamna Georgiana! Felicitări pentru această opera culinară! Bine că nu e Gheorghe p-aici, că o înfuleca instant!

    • Aprilie 2, 2011 0:33

      TJ, chiar „operă culinară” n-o fi, dar copiii au mâncat! ştii cum e: bun, rău, copchiii mănâncă!😀 Mulţumesc oricum de aprecieri, te pup pe polonic!!

  3. Aprilie 2, 2011 0:33

    Cum? Pizza? Hap-hap-hap! Care pizza?

  4. mishulake permalink
    Aprilie 2, 2011 0:38

    Goghiltz ! hm.
    Am inghitit in sec da’ nu din cauza de lipsa unui vinuc di Bucium!

    • Aprilie 2, 2011 0:39

      Mishulake, vin’ la Iasi si ti’oi da VIN de n’ai sa mai stii cum te cheama cu bolentinu’n faţă! Şi pizza. Promis iu!!

  5. Strigo permalink
    Aprilie 2, 2011 0:41

    Baaaa, ce pofta mi-ai facut!

    Sa nu te superi, dar daca nu ziceai ca e gata io credeam ca tra sa mai bagi la cuptor, ca prea e alba. Si parca trebe sa arate umpic mai maronie asa.

    Dar daca zici ca-i gata, apoi o fost gata si si coapta😀
    Oricum arata bine🙂

  6. Aprilie 2, 2011 0:45

    Băăăă, asta e postarea pentru mâine, ce cătaţi la mine acum?? Păsări de noapte ce sunteţi!!!

    Strigo, e mai deschisă la culoare că n-am exagerat cu sucul de roşii. N-am vrut să exagerez că dupe aia prea îi dădeam aspect şi gust de tocăniţă:mrgreen: Cum am zis, nici nu-s o expertă în pizza😀 dar cine-o mai vrut culoare, şi-o pus checiap! O fo bună, să moară Veta de te mint!😀

  7. Aprilie 2, 2011 0:45

    Cristinel, pentru tini mai fac şi doo!😉

  8. Strigo permalink
    Aprilie 2, 2011 0:58

    No, atunci sa traiasca Veta :))

  9. Aprilie 2, 2011 2:16

    Minca-ti-as pizza ta de talentata!😉😆

    • Aprilie 2, 2011 2:18

      Papa, tu razi di mini😦 Am recunoscut ca nu le am, da???? apreciaza-mi macar sinceritatea!😀

      • Aprilie 2, 2011 14:36

        Geo
        Cum sa fac misto? E exactamente o declaratie sincera si interesata😉 Ca zau ti-as minca-o!

  10. Melania (soacra) permalink
    Aprilie 2, 2011 7:14

    Bravo Giana! Felicitari! Dar…ai uitat sa precizezi ca pt. aluat e suficienta 250 g de margarina ( nu de alta dar daca pui o cutie de 500 g risti sa nu mai simti gustul celorlalte ingrediente). Te pup si…pofta mare la urmatoarea pizza.

  11. Aprilie 2, 2011 8:09

    Georgiana, arata apetisant. De cand m-am intors din Italia, unde am invatat sa fac pizza ca acasa la mama ei, fac si eu macar o data pe saptamana.

  12. Aprilie 2, 2011 9:18

    ce beton arata, trebuie s-o comit si eu cat de curand😀

    • Aprilie 2, 2011 21:33

      Pune și tu paie pe foc!😉
      Nu vezi că se plânge că-i iese de obicei tare. Vii tu acum și zici că nu doar tare, ci beton!😀

  13. Aprilie 2, 2011 10:36

    mi-au dat lacrimileeee! m-am incapatanat sa nu mananc carne, in postul asta si ai pus tu ditamai placinta! ispita!

  14. Aprilie 2, 2011 11:41

    Aha! Deci tu cu pizza…io cu borcanele! Bantuie un virus de gospodine printre noi :))
    Am retinut si salvat reteta de blat…nu de alta da’ io am una al carui rezultat seamana invariabil cu o talpa de pantof😀

  15. Aprilie 2, 2011 12:26

    Melania (soacra), da, da! iaca tot am uitat ceva in antuziasmul meu! Deci 250 grame de margarina!! oameni buni, luati aminte!!

    Gabriela, imi trimiti si reteta ta?? Plssss! pup iu anticipat!

    Red, pentru amanunte, suna un prieten!😉

    dr. Lecter, felicitarile mele absolut sincere ca poti posti!! Se cheama ca ai vointa! Iarta’ma pe mine pacatoasa care te-am dus in ispita! Amin!

    Ana, hai ca vin sa-ti vad borcanele!!! Aaaa, si sper c’ai vazut mai sus ca trebe 250 de grame de margarina, da??
    Nu-mi spune de talpa de pantof… vorbesti de funie in casa spnazuratului! Aluatul asta iti garantez eu ca iese mancabil! pupez!

  16. Aprilie 2, 2011 12:32

    Felicitari! Bravo, bravo, bravo

  17. Traian permalink
    Aprilie 2, 2011 12:36

    Gianuca
    Tu ai scapat si un mouse in cuptor, ui’ ce paguba o facut !

    • Aprilie 2, 2011 14:26

      Traiane, naiba stie ce’oi fi avut in cuptor, cert este ca iote si tu cata pizza o disparut!😦 fenomene paranormale…

  18. Aprilie 2, 2011 13:13

    Georgi, ti-am lasat un mail. Sper ca l-ai primit.

    • Aprilie 2, 2011 14:28

      Gabita, primit, citit, pus la arhiva. E de elaborat la ea, nu gluma! dar chiar am s-o fac! suna bine!
      Pupez la tine! merci fain.

  19. Aprilie 2, 2011 13:23

    Bună ziua, gazdă, bună ziua, meseni.
    Am intrat şi eu pe uşă la meşterul Manole şi m-am trezit aici.

    Ce pizza minunată… băi, lăsaţi gargara (ăştia care sunteţi mai vechi pe aici) şi spuneţi-mi şi mie: femeia asta e măritata au ba ???

  20. Aprilie 2, 2011 13:45

    Marian, e foooarte maritata!😀

  21. Aprilie 2, 2011 13:48

    Marian S, da’ bine’ai venit la mine! Si ca sa te primesc cum se cuvinte, hai ca mai bag la cuptor o tava de pizza, tu vino cu berea, da??

  22. Aprilie 2, 2011 13:50

    Ete na, mă jigniţi la intelighenţie. Soacră am avut şi eu. AM AVUT, da ?
    Am lăsat-o odată cu nevasta.
    Păcat, gătea mai bine ca nevasta.

    • Aprilie 2, 2011 13:52

      Marian, te-am simtit, ca sa zic asa, cu simtul umorului, de aia mi-am si permis. Imi cer scuze daca am sarit calul, insa stiindu-te venit de la Manole de pe blog, era clar ca esti baet destept!😉

  23. Aprilie 2, 2011 13:55

    Mariane, am invatat sa suflu si-n iaurt! ca tare-i sensibiloasa lumea’n ziua de azi. Si cum eu sunt omul pacii…

  24. georgiana permalink*
    Aprilie 2, 2011 14:37

    Papa, mi-ai manca’o si tu taman acuma cand e deja mancata😦

  25. Aprilie 2, 2011 14:38

    No, vad ca v-ati cunoscut! :))

  26. georgiana permalink*
    Aprilie 2, 2011 14:53

    Ana, dacum! ne-am descurcat ca niste oameni mari😀

  27. Aprilie 2, 2011 15:53

    hihi, de-asta am trimis-o pe mama sa-mi faca o pizza exact ca in poza. Imi place ca mai aflu si eu cateva regionalisme a la Moldova, cum ar fi „sucitor”. Noi ii zicem vergea.(stai sa vad daca vorbim de acelasi lucru- o chestie de lemn, lunga, numai buna de alergat pe cineva cand devine enervant)…Asta e? Bravos, Giana!Arata atat de delicioasa ca ar muri si mama soacra de ciuda! O zi buna!:)>:D<

  28. Aprilie 2, 2011 18:24

    Fata, eu ce sa zic care am intrat azi? sa-ti fie de bine la matz! ca dejae si mancata si …..
    Dupa ficateii aia chiar ca ai evoluat. Si acum intrebare: Nishulake e din Iasi? Si pentru Marian S care umble sa se insoare sa imi spuna ca poate il ajut eu cu o fatuca. Numai ca ea nu face. Cam cumpara de-a gata. Iacata-ma-s si starostoaie.

  29. Aprilie 2, 2011 19:12

    Ce ne recomanzi? Soacra?
    Cum? Tot la cuptor, la foc mic????

  30. Aprilie 2, 2011 20:30

    De arătat, arată bine, combinația cromatică e super, e bine garnisită… E eușită, dragă Georgi! Unde mai pui că are ochii verzi, ca și tine! Enya te pupă pentru cuvintele frumoase! Muah!😛

  31. Aprilie 2, 2011 22:54

    ce de salam are … Numa’ niste ciuperci si olecuta de praz n-ai fi pus si tu pe ea ca doar e post!😀

  32. mishulake permalink
    Aprilie 2, 2011 23:54

    Georgia , cre ca nu te apuca spiritu’ gospodaresc, ala din 24 de novembre cel’lalt an, si sa ma lasi fara descriptie si imagine la pizza asta, tre s’0 fac si io, pizza, nu ca e mult apreciata, se pare pe merit, da’ arata tare ghini. Esti mestera ! ce mai. Tzi-o cazut ghini, vaz, preumblarea taliana !

  33. Aprilie 3, 2011 0:31

    Gia, hai ca si eu aflu cuvinte noi, nu numai tu!!😀 te pup, scumpica fata!! ai grija de tine.

    Minoki, stai fata sa-l mai testam, nu-l recomandam pana nu avem toate datele!!😉

    Virtuale, mai sa stii ca si soacra e buna, chiar mai buna decat pizza!😛

    Pup si eu Enya!! Mirela, acu pe bune, poate nu arata de vis, dar de buna, a fost superrr!!

    Rata, =)) =)) =))

    Mishulake, sunt la dispozitia ta! orice detaliu si orice neclaritate, pe mail😉

  34. Aprilie 3, 2011 10:56

    niaţa, jorji!
    cum ştii se pare că am luat ordinul tău de bun: e fain acest prim sfârşit de săptămână de aprilie, la mine s-a lăsat cu distracţie, da tot salivez de pizza aia!
    iau reţeta pentru zile mai liniştite. acu tot alerg după soare. pup.
    mulţumiri lu tanti mama soacră a lu jorji!🙂

  35. Traian permalink
    Aprilie 3, 2011 12:27

    Gg
    Haidi bre, ca s-o uscat de-amu !

  36. Aprilie 4, 2011 14:32

    Da’ ce bine arată „pizzoasa”!🙂 Să ştii că acum mă duc la bucătărie şi m-apuc de treabă. Mi-ai făcut pohtă de pizza. Mie îmi place să fac de câte ori am ocazia şi, mai ales, de când am mâncat una în oraş de era să mor după ce-am mâncat-o. Aşa că…mai bine mor pre mâna mea!😀
    O zi bună, Georgiana!

  37. Aprilie 4, 2011 22:50

    Georgiana, să ştii că am făcut o pizza pe cinste! Nu că vreau să mă laud, dar chiar a fost bună. Recunosc că am mai tras cu ochiul şi la ….reţeta ta! Că prea arăta bine😀 Trebuie să mai mă inspir de aici, de la tine! Mi-a plăcut şi muşchiuleţul de azi. Bravo ţie…”Bubulina gospodina”!

  38. Aprilie 17, 2011 18:52

    Asta e mai mult tarta decat pizza… Sunt chestii diferite…

Trackbacks

  1. puterea distructiva a cuvintelor « Rokssana's Blog
  2. Leapsa | Redsky2010's Blog

Lasă un răspuns

