Skip to content

Sunt gospodină, ce muşchiu’ meu

Aprilie 4, 2011

În ultimul timp am observat că eu ori scriu despre starea vremii, ori despre ce mai gătesc. Ce mai contează, în definitiv dacă ar fi să dau un nume blogului, acela cu siguranţă ar fi VARZĂ!😀

Ieri m-am trezit în faţa unui muşchiuleţ de porc şi după ce l-am privit îndelung neştiind în ce fel să-l prepar, mi-a venit ideea unei rulade. Reţeta e una inventată pentru că, la modul meu caracteristic, fac mâncare cu ce am prin frigider, le sucesc, le învărtesc în aşa fel încât să iasă ceva cât de cât comestibil.

Ce-am pus în ruladă? Păi am pus un cârnat de casă mare şi gros (:mrgreen: ), potrivit la fix cu dimensiunea muşchiului (compatibilitate, deci), o ceapă tăiată julién (ştiu şi franceză, da?), caşcaval, jumătate de ardei gras, sare, piper, cimbru, măghiran, oregano. Partea cea mai nasoală a fost cu înfăşuratul pentru că, a’ naibii muşchiuleţ, nu stătea prins cu scobitori. Ce mă fac? Ce mă fac? Şi cer ajutor inginerului din casă… păi îl legăm, îmi zice. Ok, îl legăm, dar cu ce? Ar fi fost bună aţă din aia specială, dar de unde pălăria mea? Nici măcar o bucată de sfoară n-aveam în casă! hmmm! Inginerul se concentrează şi a doua oară şi-i vine ideea să folosim aţa de papiotă. ok, dar e prea subţire. Eu într-un capăt de casă ţineam papiota, el cu aţa se îndepărta pân-a ajuns undeva prin baie, deci în celălalt capăt al casei, şi-a făcut vreo patru drumuri din astea dus întors până am obţinut o aţă grosuţă, numa bună de legat muşchiuleţul.
Odată legat fedeleş, l-am tămăjit pe deasupra cu putin ulei de măsline, boia de ardei dulce şi un gălbenuş de ou, acesta din urmă nefiind foarte necesar, dar aveam şi ouă în frigider şi deci trebuia să le folosesc, nu?😀

Cam aşa arăta dragul de el, legat

Înfăşurat şi mai apoi, scos din cuptor

Şi-o secţiune transversală

A fost bun, fireşte, ca de altfel tot ce fac eu!:mrgreen:

60 comentarii leave one →
  1. Roxana Chita permalink
    Aprilie 4, 2011 20:49

    Imi place ce vad😀 A fost bun ?😀

    • Aprilie 4, 2011 20:54

      Roxa, s-a mancat in 10 minute. Tot. deci cred c-a fost bun.😀 Deci nu-ti ascuti dintii, ca nu mai am!😛

    • Aprilie 4, 2011 21:07

      Eu sunt convins că a fost super, dar cred că are un mare păcat ca toate celelalte plăceri ale vieţii… (în cazul ăsta îngraşă)

  2. Aprilie 4, 2011 21:05

    Hehehe … asta e pentru ca cei care postesc să bălească😀

    Zici – „Sunt gospodină, ce muşchiu’ meu”. Absolut lăudabil, dar fii atentă că nici în acest caz nu excesele nu sunt … indicate.
    E indicat ca gospodăreala să se rezume la bucătărie.
    În societate femeia trebuie să fie doamnă iar noaptea în pat …😉

  3. coralie permalink
    Aprilie 4, 2011 21:14

    georgiana draga, ia nu te mai lauda ca stii franceza, da?! ca doar nu le poti sti chiar pe toate, nu-i asa?! si bucatarie si franceza?! iti spun eu ca nu se poate, jur! julien se scrie fara nici un fel de accent si pentru postari bucataresti, vezi la maestrul adi hadean, un fel de jamie oliver de-al nostru.

    • Aprilie 4, 2011 21:15

      Coralie, atunci nici DEX-ul nu mai este ce-a fost, ca iote ce zice:
      JULIÉN adj., s.n. (În gastronomie) 1. Adj. Mod de a tăia alimentele (legume, ciuperci, coajă de citrice, limbă afumată etc.), cu cuțitul sau robotul, în fâșii subțiri, ca niște filamente, lungi de circa 3 cm. ◊ (În sint.) a tăia sau tăiat julien. 2. S.n. Alimentele astfel tăiate. ◊ (În expr.)
      As zice ca e bine si cu accent si fara.🙂

      • Aprilie 4, 2011 21:26

        Aia e copy-paste. Ca să spui că ştii o limbă, trebuie să ştii cel puţin trei înjurături diferite. („Merde” nu se pune…)
        Ştii?

  4. coralie permalink
    Aprilie 4, 2011 21:23

    http://www.adihadean.ro/
    nu pen’ ca-i ardelean ci pen’ ca am invatat sa gatesc citind. si pen’ ca vrea sa schimbe obiceiul copiilor clujeni de a manca junk food sau cum i-o fi zicand.

    • Aprilie 4, 2011 21:24

      Coralie, n-am nimic cu Hadean, spun doar ca julien e corect si cu accent🙂

      • coralie permalink
        Aprilie 4, 2011 22:04

        larousse zice ca nu-i nici cu accent, nici fara, e „julienne”, adica „a la maniere…”, la fel ca „a la francaise”, „a l’ancienne” etc.

        julienne
        nom féminin
        (du prénom Julien)

        * Nom usuel commun à quelques espèces de crucifères parfumées des genres hesperis(julienne des dames, des jardins, d’Orient), malcomia(julienne de Mahon, des bordures), barbarea (julienne jaune).
        * Manière de tailler certains légumes en fins bâtonnets ; potage fait et servi avec des légumes ainsi taillés.
        * Autre nom de la lingue.

  5. Sailorman permalink
    Aprilie 4, 2011 21:26

    Draga coralie,
    Cu accent sau fara, nu stiu cum tai tu ceapa dar uite la maestrul Ducasse cum le stie pe amandoua.Si franceza si bucataria!
    http://www.romanialibera.ro/actualitate/mapamond/alain-ducasse-ataca-iar-new-york-ul-119655.html
    Scuze, miroase a ceapa.

    • coralie permalink
      Aprilie 4, 2011 22:00

      pai…tocmai de-aia-i maestru, ca le stie pe amandoua! desi, am o banuiala, ca pentru a sti franceza n-a facut nici un efort?!

      • Aprilie 4, 2011 22:07

        Coralie, haidi mai, ca eu nu-s maestră, nu citesc hădean ca să gătesc, le simt aşa, cum să zic… am asta în sânge! moştenire genetică di la mămuca🙂
        Eu, spre deosebire de Hădean, nu-s o cultă şi-o recunosc, iar când am zis că ştiu franceză am glumit. Postările mele sunt scrise cu scopul de-a flecări pe aici cu prietenii….
        Pupici.

  6. Aprilie 4, 2011 21:28

    pe cind o budinca din aia cu ficatei si cu … orez parca? Reloaded de data asta! :))

    • Aprilie 4, 2011 21:30

      Cool, nuuuuuuuuuuuuu! numai la gandul, vomit !! beaxxx! Am alta reteta de budinca… in curand. Fara ficatei si fara orez.😀

  7. Aprilie 4, 2011 21:45

    măăăă…. tu n-ai milă dă pisici? adică viu şi io acasă şi peste ce-mi dă ochiu! pfaaaaaaaaa… mă duc să rod ceva! tu şi cu rata-culniuţu parcă mi-aţi pus gând rău la glandele salivare…
    acu trecând dă glumă, arată fain, de fain iar procedeul de legare îi similar cu al lui mine (aţă plimbată prin casă) eu folosesc… de nebună… rozmarin şi coriandru. astea-s obsesiile mele. şi-o târă de vin roşu spre negru.😉
    bucătăreasa psipsinei! pup!

  8. Strigo permalink
    Aprilie 4, 2011 21:59

    Deci ai bagat pana la urma carnatul in muschi =)) =)) =))

    Arata bine: si legat, si ornat si gata gatit. Sa va fie de bine :-*

  9. Aprilie 4, 2011 21:59

    Bre, dacă aţi muncit voi din baie pînă în bucătărie, înseamnă că o meritat😉

  10. Sailorman permalink
    Aprilie 4, 2011 22:12

    Laura, te salut din tara saormei!
    Alelei- cu- salam!

  11. Georgiana permalink*
    Aprilie 4, 2011 22:18

    Psi, mânca-ţi-aş rozmarinul şi coriandrul, dar mă abţin, aştept să vină vara…😛 Te pup gospodăreşte! :*

    Strigo, am reusit, da! l’am bagat cu greu :))) nu’i usor sa bagi, sa stii!:mrgreen: Kiss!

    Remik, ne-am sacrificat, ca deh! arta cere sacrificii. …:mrgreen:

    Sailore, pe mine nu ma saluti?? :(((

  12. Sailorman permalink
    Aprilie 4, 2011 22:20

    Georgiana, te salut si pe tine! Simpla mea prezenta aici e un salut, nu-i asa?(pfuai !!! ce modest sunt azi!)

    • Georgiana permalink*
      Aprilie 4, 2011 22:21

      Sailore😆 ce’ai mancat azi de te-ai facut asa modest?😀

  13. Strigo permalink
    Aprilie 4, 2011 22:21

    Sailore, urla modestia-n tine :))
    Dar ce patisi, ha? Ai dat de vreo cadana mishto😉

  14. Aprilie 4, 2011 22:27

    jorji, nu mai e mult… acuşi îi vară… stai să gat curăţenia de paşte.😉 apoi vine ea, vineeeee.😀

  15. Strigo permalink
    Aprilie 4, 2011 22:28

    Io am mai scris un comet aici, dar nu stiu unde o disparut😦

    Sailore, l-au sutit tu?

    Ca scriam ce esti tare modest si ma gandeam ca ai dat de vreo cadana pe acolo😉

  16. Sailorman permalink
    Aprilie 4, 2011 22:42

    Georgiana, cred ca de la prea multa saorma sa fie!

  17. Aprilie 4, 2011 22:55

    Stricași bunătatea de mușchi cu cârnatul ăla!😀
    Scuze, n-am vrut să zic asta, ci doar să verific de ce nu-i intră Strigoiței comentariile, că plânge la mine acasă de-i sare ceașaful de pe ea din cauza asta.😀
    Sper că mi-ai păstrat și mie o feliuță, că mă știi ce pofticioasă-s! :-*

  18. Traian permalink
    Aprilie 4, 2011 23:06

    Hai bre, nici furaje d’alea n-au mai ramas ?

  19. Aprilie 4, 2011 23:10

    Mel, ti-am pastrat o feliuta, da! de rosie!😀

    Traiane, nica nimicuţa! halit tot! parcă suntem născuţi pe timpul foametei😀

  20. Traian permalink
    Aprilie 4, 2011 23:16

    Pai si unde o pui (!) bre, ca nu se licheste nica di tini ?!

  21. Traian permalink
    Aprilie 4, 2011 23:22

    Gg
    Hihihihihihihihihiiiiiiii !

  22. Strigo permalink
    Aprilie 4, 2011 23:35

    Iote ca is iar la aer🙂

    • Aprilie 4, 2011 23:53

      Laura, daca tot ai iesit la aer, dai si tu ceva de baut? c’ar merge un vinuc dupa muchiuletu ista!😀

  23. Altcersenin permalink
    Aprilie 5, 2011 0:16

    mmm! tentant! si zici c-a fost bun? vrei sa-i inbolnavesti pe pofticiosi?! 🙂

    • Aprilie 5, 2011 0:22

      Altcersenin, pe parole de onore! s-a topit!🙂 Da’ nu poftiti prea tare, ca-i o banalitate de mancare, zau asa! se face si foarte usor.. deci .. la munca, tovarasi!😀

  24. Strigo permalink
    Aprilie 5, 2011 0:23

    Giana, dupa? In timpul mesei unul mai sec, iar

    dupa masa unul mai dulceag asa ca desert🙂

  25. Aprilie 5, 2011 1:29

    Meserie, ce muschiu’ tau! Am facut si eu acum fo doi – trei ani, dar bagam in el doar verdeturi si sun dried tomatoes. Sunt convins ca ce prezinti a avut si-un gust pe masura aspectului😉 Ti-o spun ca-ntre gospodine😆

    • Aprilie 5, 2011 1:49

      Papicu,
      a fost bun, acu’ nu ca ma dau mare, dar iti dai seama ca n’avea cum sa iasa rau, stiut fiind faptul ca cea mai buna leguma e totusi carnea de porc!😀

  26. Aprilie 5, 2011 1:44

    Ca sa nu-ti cada greu la stomac, hai la o cafea! Dau si tigari hand made!

    • Aprilie 5, 2011 1:50

      Iupiiiiiii! acu vin!! nu m-am mai bucurat demult de asa invitatie si stiu eu de ce zic asta!!😉

    • mishulake permalink
      Aprilie 5, 2011 2:14

      As veni si io la un cafe, minten, da’ imi traba popirus de autentic , si deci n-am. Toate cele bune!

      • Aprilie 5, 2011 2:16

        mishulake, cafeaua agita!
        L.E. mai ales acum pe seara, chiar nu-ti recomand. Nu mai bun un paharel cu apa? a? sau poate un vinuc?

      • Aprilie 5, 2011 10:27

        Misulache !
        .Am fost la cafeluta dimineata si chiar s-a intrebat „Cafeauata” de ce n-ai venit,ca ti-a facut o invitatie pe emailul tau.
        Tu nu te uiti ce emailuri ai?
        Hai,ca inca o mai gasesti la cafea.

      • Aprilie 5, 2011 13:01

        Cum nu, domn’ Misu? Rog pe tine sa verifici la ce ora ti-am lansat cu drag invitatia… La cluj era cam 2 de dimineata. Asa ca, hai, te astept, mai facem un rand ca e de unde!

  27. Aprilie 5, 2011 8:50

    deci ti-ai pus in gand sa ne extermini, pe noi astia mai fragiliciosi. biineeeeeee!
    fata, tu te pregatesti de ceva concurs gastronomic? zi sa stim si noi!😀

  28. Aprilie 5, 2011 11:44

    Giorgiana, mi-adusasi aminte de-un personaj real al istoriei mele al carui fel preferat era „gratar de ceafa de porc cu garnitura de mititei”😀

  29. Aprilie 5, 2011 13:29

    Georgiana, esti o mare…”Bubulina gospodina”! Da bune bucate mai gatesti. Ti-am laudat si pizza…si muschiuletul! Da` urzici nu faci?😀

  30. Aprilie 5, 2011 16:09

    red, eee, ma dau si eu rotunda!😀 da’ te rog eu nu pofti prea tare, ca nu-i cine stie ce sofisticarie…

    balaura, nu stiu cine-i personajul despre care vorbesti, dar stiu sigur ca-i un simpatic!!😀

    Alex, ca orice taur care se respecta!😉 Pai nu? ne place sa si mancam dar si sa gatim. Asta e! deci nu noi suntem de vina ci horoscopu’! hihihi
    Urzici nu fac, ca’s cam inecacioase si ma zgarie pe esofag! Basca speli la ele de’ti ies ochii din orbite!😀 In schimb o sa fac un spanac bunuc, cu ochiuri alaturi. Merji, nu?

  31. Aprilie 5, 2011 18:47

    Cu asta ma dadusi pa spate, vad ceru gurii? Salivez ca,cainele lu Pavlov.. :))

  32. Aprilie 5, 2011 18:48

    Ce post, manca-ti-as galagia..?

  33. Aprilie 5, 2011 21:55

    Că bine zici, Jorji dragă! Dacă asta ne e zodia, ne „luptăm” cu ea! Şi băgăm la ghiozdan cu hotărâre tăurească!😀
    Am cules neşte urzici ieri şi mi-a zis mama că să le trec prin maşina de tocat, după ce le opăresc, ca să iasă ca un piure. Cu usturoi din belşug şi câteva ochiuri…tiiii! Mai subţiem sângele (de taur)! Ha, ha!

  34. klausen1976 permalink
    Aprilie 6, 2011 19:48

    G, arata bestial, pe cuvant. promit sa incerc si eu … auzi, da’ de ce ata speciala zici, ca am incercat cu o rulada si am folosit tot ata de cusut ?…

    • Georgiana permalink*
      Aprilie 6, 2011 20:37

      klaus, se gaseste in comert, e special pentru preparatele culinare. Nici eu nu stiam, de la maica-mea am aflat.🙂

Trackbacks

  1. Trafic cu Hituri (runda 62) « Teo Negură

Lasă un răspuns

