Skip to content

Papa.Papanaşi

Iunie 28, 2011

Din ciclul aş mânca ceva dulce dar n-am nimic decât zahăr, iar afară plouă încontinuu de azi noapte şi deci nu ies să-mi cumpăr ceva nici să mă picuri cu ceară, astăzi despre papanaşi.

M-a pălit acum, pe seară, o dorinţă nebună de dulce. Am deschis frigiderul, am evaluat tot ce era de evaluat (nu mi-a luat foarte mult timp) şi-am dat cu ochii peste o pungă plină-plinuţă cu brânză de vaci. Am decis să fac clătite cu brânză şi smântână. Am pus laptele la fiert, că era din ăla de la ţară, lapte care în două minute s-a brânzit. Deci mi-am luat de-o grijă. Varianta clătite a căzut. Dar nu m-am lăsat cu una-cu două şi am purces la confecţionarea de papanaşi. Se fac foarte repede, nu-i nicio subtilitate.  Ai nevoie doar de 500 grame de brânză de vaci, 250 grame de faină, 2 ouă, 100 grame de zahăr, bicarbonat, zeamă de lămâie, sare şi ulei.
Hai să vă zic cum se fac. Aşadar, se amestecă brânza de vaci cu ouăle, bicarbonatul stins cu zeama de lamâie, zahăr şi sare, se adaugă făina şi se amestecă până ce se omogenizează. Se formează papanaşii  şi se pun la prăjit în ulei încins. Se papă fierbinţi cu zahăr pudră, smântână şi dulceaţă. (eu nu-i mânc cu dulceaţă pen-că mi se par mai apoi greţos de dulci).

Şi gata. Am făcut o burtă de papanaşi. Acum stau cu ea în sus şi privesc la Discovery. Gipsy vrea afară … iar eu nu mă mai pot mişca. Aş avea nevoie de ceva ajutoare. La mâncat papanaşi, nu la scos câinele😀 Se bagă cineva? Hai, poftiţi! avem pentru toată lumea!

17 comentarii leave one →
  1. Iunie 28, 2011 22:13

    Sper ca vei avea ingredientele necesare si cand vom trece prin Iasi… Pentru ca eu –
    pe principiul ca prajelile dauneaza sanatatii – fac doar papanasi fierti, cu mai putina faina, fara bicarbonat, dar un pic de gris. Dupa ce sunt fierti, ii tavalesc in pesmet amestecat cu zahar.
    Te sarut!

  2. Iunie 28, 2011 22:59

    Mi-ai făcut aşa o poftă de papanaşi…taman la ora asta! Parcă le simt şi mirosul apetisant!😀
    Numai bine, Georgi!

  3. Iunie 28, 2011 23:12

    ahaaaa… adică brânză de veci prin frigideru-ţi, de-aia de se face singură singurică papanaşi? acu viu! şi-l duc io şi pe gipsy afară!

  4. Iunie 28, 2011 23:21

    Ia încearcă data viitoare să pui la brânza aia vreo 5 linguri cu vârf de griş, ceva vanilie, o lingură de zahăr, 3-4 ouă, toate amestecate bine şi lăsate 10 minute la odihnă.
    Apoi iei cu cleştele de îngheţată gogoloaie pe care să le fierbi în apă până se ridică la suprafaţă şi le tăvăleşti prin pesmet amestecat cu zahăr tos şi scorţişoară.
    Eu prestez varianta ta, apoi ne întâlnim şi schimbăm impresii :p

    http://cara.sunphoto.ro/culinary/RSGOQGANZMHMVEMUIUY

  5. Iunie 29, 2011 9:52

    La papanași ce vin merge? A?

  6. Iunie 29, 2011 12:10

    Cafeluto, fierti n-am mâncat. Pe aici, prin Moldova se poartă prăjiţii. Când vii la Iaşi promit că-ţi fac! te pup şi eu cu gust de papanaşi!🙂

    Alex, pentru tine am pus deoparte vreo 5! îs suficienţi?😀

    Psi, mă păcăleşti😦 ştiu eu că nu vii😦

    Arcadia, sună bine reţeta ta şi uite chiar am s-o fac! Avanatajul este că n-o să-mi mai pută hainele şi părul a prăjeală!😀

    Mishulake, vin şi eu?

  7. Iunie 29, 2011 13:49

    foarte buni papanasii. As veni si eu dar cand vad ceva bun, ma gandesc repede la cate calorii si-mi trece pofta. Oricum, pofta mare ca sunt foarte ispititori!🙂

  8. Iunie 29, 2011 13:55

    Sărut mâna, Georgi! Daaa, sunt suficienţi! Că bine te-ai gândit şi la mine. Să ştii că-l plimb eu pe Gipsy cât faci la papanaşi!😀 (sau mă plimbă el pe mine?)
    O zi frumoasă!

  9. Iunie 29, 2011 14:26

    Eu n-am de nici unele, saraca de mine. Decat niste visine in pom…

  10. Iunie 29, 2011 15:21

    jorji, chiar nu! ador brânza de veci (nu de vaci😆 ) gătită în orice fel dulce. aşa că viu! am zis! şi aduc reţeta de plăcintă cu brânză de-asta eternă şi afine!😉

  11. Iunie 29, 2011 18:06

    Eu nu am facut niciodata papanasi,dar sigur o sa fac dupa ce am inghitit acum in sec…:))

  12. coralie permalink
    Iunie 29, 2011 20:47

    facut, placut, mancat, gatat! si prin ardeal, pe la mama, se fac tot de-aia fierti da’ m-am ocoshit la de-astia prajiti de dragu’ sotului si-al armoniei conjugale. multzam de retzeta! am salvat-o in format electronic, e pusa bine, cum se zice.

  13. klausen1976 permalink
    Iunie 29, 2011 21:19

    iete cum imi ploua mie in gura, acu ! ;lol: … da’ la voi nu se fac cu gaura si bila ?

  14. Iunie 29, 2011 22:09

    Probabil ca mirosu-i placut si umple gura de apa.
    Mi-e imi plac aia fierti,dar si aia numai pina sint fierbinti spre cald.Dupa ce se racesc ,parca nu ma mai incinta.
    A mea stie si-i face ca atare.

    Mihai,
    cred ca ar merge ori un vin gros,negru si dulce, dupa papanasi,ori unul alb sec inainte .

  15. Iunie 29, 2011 23:51

    Găbiţa, adevăru-i că am şi eu o săptămână de când am renunţat la pâine, dar ieri chiar mi-am băgat picioarele!😀

    Alex, hai cu pita mai repedeeeeeee! hihhih

    Alexo, ai grijă şi de alea, că ţi le papă coţofenele!😀

    Psi, mmmm, sună bine! chiar vreau reţeta!!

    Scorpiuţo, îs uşor tare de făcut! amesteci toate alea acolo şi pui la prăjit! mare scofală!🙂

    Coralie, tu chiar ai făcut! ce mă bucuuur! nu-i aşa c-au ieşit buni tare?…. bine, trecând peste mirosul de prăjeală care intră peste tot! Va pup, şi pe tine si pe soţul! Să vă fie de bine, dragii mei.

    Klausen, se fac cu gaura si cu billa la restaurante. Lenea-i cucuoana mare!😀

    Fosile, să ştii c-o să fac şi eu fierţi. chiar îs curioasă cum îs, dar n-are ce să fie rău, clar! Pupici ţie şi cafeluţei.

  16. Iulie 5, 2011 11:31

    sau la cuptor mai dietetici ca sa eviti uleiul!🙂

Trackbacks

  1. Update de legaturi! » Toţi îţi vor binele. Nu ţi-l lăsa luat!

Lasă un răspuns

