Skip to content

Probleme, probleme…

Iunie 30, 2011

Vă spusesem eu acum vreo câteva zile, că Gipsy al meu umbla cu capul pe-o parte dar că a doua zi îşi revenise oarecum. La scurt timp, a început să i se umfle vizibil lăbuţa din faţă, dreapta, aşa c-am decis că-i cazul de mers la veterinar. L-am lăsat acolo, la cabinet, dis de dimineaţă, urmând să mă sune domnul doctorul când e gata treaba – a decis să-l sedeze pentru că urma să-l şi detartreze, tundă, vaccineze plus o mică intervenţie chirurgicală la pleoape, unde avea două bubiţe. Altfel spus, câte bube, câte rele, toate-n fundul căţelului meu. După câteva ore bune, primesc telefon şi mă duc să-mi recuprez odorul. Ulterior, aflu că odorul avea cinci ariste intrate în lăbuţa aia de se umflase şi un complex (formate din mai multe) în urechea aia bolundă. Pentru cine nu ştie, aristele sunt nişte ţepe de la spicele anumitor graminee – în cazul de faţă orzul şoarecilor – aşa i se zice popular. Ţepii sunt astfel orientaţi încât nu permit deplasarea înapoi a seminţei. Atunci când câinele se miscă, arista se deplasează înainte, putând pătrunde în urechile, nările sau ochii câinelui. Mai mult decât atât, vârful ascuţit al aristei poate străpunge pielea şi, odată ajunsă sub piele se deplasează tot înainte, putând ajunge până la organele interne. Aşa a păţit Gipsy în zona interdigitală. Acum îl tot controlez în speranţa că vor ieşi cumva la suprafaţă, deşi se linge cam insistent – linsul nu face decât ca arista să înainteze pe sub piele. Dacă prin absurd, bat în lemn, n-o să iasă la suprafaţă, va fi nevoie de intervenţie chirurgicală. dar poate nu.
Mă bucur totuşi că am reuşit să-i salvez timpanul, că dacă mai înainta puţin în ureche, îl spărgea. Deci sunt extrem, extrem de periculoase. N-aş fi crezut dacă nu m-aş fi lovit de problema asta. Acum Gipsy este sub tratament antibiotic, iar noi aşteptăm să iasă la suprafaţă aristele.
Am scris postarea asta pentru că ştiu că mulţi dintre voi aveţi animăluţe pe acasă. Chiar nu-i de glumă.

20 comentarii leave one →
  1. Iunie 30, 2011 11:22

    saracultul gipsy….

  2. Iunie 30, 2011 11:35

    Bai, chiar imi pare rau! Saracutu de el… A’ dracu’ plante! De-acu sa ai grija pe unde-l plimbi. Sa-l scarpini pe burtica din partea mea

  3. Iunie 30, 2011 11:41

    naspa cu aristele…iar cockerii le agata instant :))
    sanatate

  4. Iunie 30, 2011 11:44

    Pfuu, e ingrozitoare buruiana asta! Se agata intreg spicul si de pantalonii nostri, nu numai de animale!

  5. Iunie 30, 2011 12:17

    Am vrut sa citesc tot articolul dar nu am putut. E prea….brrrrr….mie mi-e mila de animale de nu mai pot. BTW la ce veterinar mergi si ce preturi are?

  6. Zazuza permalink
    Iunie 30, 2011 12:46

    aolo, noroc ca tundem iarba asta in fiecare saptamana ca altfel ne pricopseam si noi la caini cu cine stie ce. pupam micutu’, sa se faca bine. si ca info: noi avem un pisoi nou, da’ ii caut casa. poze pe febeu la mine. ti pup!

  7. Iunie 30, 2011 13:03

    săracul gipsy!😦 multă sănătate îi dorim!

  8. Iunie 30, 2011 13:47

    Uffff, mititelu’. Uite, imi fac si eu intrarea pe blogul tau, si dau de asta! Sanatate lu’ ala micu’ si tie, Giani, putere sa treci prin provocarea asta. Nu stiu cum sa fac o fata plangacioasa, asa ca o pun pe asta. Da’ ai retinut, de fapt nu-i vesela….🙂

  9. Iunie 30, 2011 15:06

    Transmite-i lui Gipsy salutări şi multă sănătate din partea lui Alex! Bietul căţel, ce să păţească el, doar pentru că a mers prin iarbă! „Şarlele” mele de la ţară (aşa le ..alint!) n-au nicio treabă cu aşa ceva. Au pielea mai groasă. În schimb, stau bine cu…puricii!
    O zi frumoasă şi ţie, dragă Georgi!🙂

  10. Iunie 30, 2011 16:48

    Sănătate la căţel. >D<
    Şi salutări de la patrupedul meu, Carol🙂

  11. Iunie 30, 2011 17:46

    Da, Giana! Iar cockerii is nebuni si agitati!

    Sanatate multa si sa scape de ariste.

  12. b.d. permalink
    Iunie 30, 2011 19:08

    Uff, dragul de el:( Prin cate trece…
    Alinta-l din partea mea, cum stii tu mai bine🙂
    Si, multa sanatate !

    Vezi ca tiza mea este cam lacoma. Sa nu i se faca rau😉
    O hranesc zilnic, da-mi linge si degetele dupa.
    Si ma latra, de parca nu i-ar fi de-ajuns.
    Mai, o sa ajunga obeza !:-)

  13. Una permalink
    Iunie 30, 2011 22:30

    Tinem pumnii pentru Gipsy! Ham-ham, Gipsy, sa te faci bine!

  14. Iulie 1, 2011 10:46

    Eu am inghitit o chestie din aia cand eram mica si nu m-am simtit tocmai bine, dar mai ales mama nu era chiar in culmea fericirii. De-asta il inteleg perfect pe Gipsy si ii trimit un pupic pe botic.:*

  15. Iulie 2, 2011 1:42

    Nu-i de glumit si mai rau este faptul ca nu ai ce face. Orasele sunt pline de aristre, care se inmultesc ca dracu, n-ai cum sa scapi de ele. Cunosc un cocker care in fiecare vara trece prin cosmarul asta, iar un altul care niciodata in 12 ani nu a avut probleme. Cand o aveam pe canicha, nu ii tundeam blana de pe labute si atunci aristrele ramaneau acolo, nu ajungeau in piele. Nu stiu, poate este o solutie si pentru voi…
    Toate cele bune, dragilor!

  16. Iulie 2, 2011 11:18

    Saracutul!

  17. Iulie 2, 2011 13:48

    Dragii mei, hai c-a ieşit la suprafaţă o aristă dar mai e una, că tot se linge pe lăbuţa aia. În tot cazul, avem vreo 4 nopţi de când nu mai ştim ce-i aia noapte dormită… e agitat şi scânceşte şi chiar nu poti face abstracţie. Dar va fi bine, simt eu🙂
    vă mulţumesc că-mi sunteţi aproape şi vă pup pe toţi dulce!

  18. Iulie 4, 2011 9:28

    Esti o mamica foarte buna!
    Astept vesti pozitive, si va tin pumnii!

Trackbacks

  1. Marseilleza 1- Zidane, sarailii si barci | coolnewz about hot thingz
  2. Tradarea Vestului « Rinder Razvan Catalin

Lasă un răspuns

