Skip to content

„La Bolta Rece, timpul trece, prietenii rămân”

Iulie 2, 2011

ăsta e sloganul vestitului restaurant Bolta Rece, locul unde au poposit „tot ce Iaşii aveau mai de vază”, aici s-au cunoscut cele două valori ale literaturii române, Creangă şi Eminescu, e locul unde se năşteau creaţiunile spontane, improvizaţiile şi vorbele de duh. Bolta Rece este „o faţetă originală, specifică a Ieşilor, ce duce o amintire a vremurilor de altădată”. Se numeşte  Rece, întrucat aici se cunosc din vechime întinse şi ramificate pivniţe iar strada pe care-i amplasat se numeşte cum altfel, decât strada Rece.🙂
„Localul azi, ca-n vremuri de-altădat
Ne rostuieşte în lumină paşii
Iar vinul în butoaie ferecat
Ne-aşteaptă la băut să fim noi naşii”.

Tot aici am poposit şi eu cu Mishulake alaltăieri, la o cană cu vin. Cum s-a întâmplat? Ca şi data trecută, am primit un telefon surpriză prin care am fost anunţată că preţ de câteva ore este în oraş şi şi-ar dori să mă/ne vadă. Zis şi făcut. Şi cum data trecută când a fost prin Iaşi n-am apucat să-i arăt mai nimic decât parcul Copou şi teiul lui Eminescu, de data asta am hotărât să-l duc la o crâşmă muzeu, ca să zic aşa😀 – deci cumva am îmbinat culturalul cu plăcutul. Ne-am simţit bine, am beut, am fumat şi-am sporovăit, într-un cuvânt a fost o seară frumoasă, de neuitat.
Am făcut şi câteva fotografii- nu-s de cea mai bună calitate şi pentru asta îmi cer scuze. Vă pup pe toţi şi vă doresc un uikend liniştit!

24 comentarii leave one →
  1. Iulie 2, 2011 13:19

    Felicitări pentru organizarea fără cusur. Ci fromooos. Acu’ dă-ne indicaţiile rutiere cum ajungem acolo din Bulevardul Copou. Salutări lu’ Mishulache şi să ne viziteze cât mai des, că ne place.

  2. Iulie 2, 2011 13:23

    Claus, deci din Copou, te duci pe Sărărie, faci prima stradă la stânga, dupe aia la dreapta, iar la stânga, iar la dreapta şi tot aşa până-ţi apare în faţă Bolta Rece😀 Sper c-ai înţeles! hihihihhh.

  3. Iulie 2, 2011 13:32

    Daaaa, biiiine… Mi-ai promiiiis! V-ati vazut numa voi :((
    Eniuei, sa va fie de bine iesirea!

  4. Iulie 2, 2011 13:52

    Mikiluşa, a ajuns seara, destul de târziu… şi fiind şi în timpul săptămânii… crede-mă că nu era vreme! a fost tot aşa, pe fugă. Dar cu siguranţă vor mai fi ocazii. Te rog eu nu te supăra, dar m-a luat şi pe mine prin surprindere şi cum îs cam zoombie de atâtea nopţi nedormite cum trebe, nu mi-o stat mintea la nimic.
    Ti pup!

  5. Iulie 2, 2011 14:37

    :p Hai ca nu m-am suparat. Am facut-o si eu pe interesanta, dar, sincer, as fi vrut sa-l cunosc pe Mishu. Ramane pe data „aviatoare”😀

  6. Iulie 2, 2011 17:12

    Felicitari pentru o petrecere frumoasa, o prietenie trainica si faptul ca Mishu e de nadejde, ca si tine, adica nu uita de prieteni! Vezi ce noroc ai cu el…dar si el cu tine. Va doresc vacanta placuta si tie si lui Mishu, gata, ridicam ancora si ne vedem pe la sfarsitul lunii iulie, sa va distrati!🙂

  7. Iulie 2, 2011 17:43

    🙂 păi vezi! dacă eşti tu aşa de faină, normal că i se făcu dor lui conu mişulache dă tine! aoleu fată să vezi ce-o să păţesc şi eu după ce o să ne vedem!
    frumos! întâlnirile din real sunt întotdeauna aparte, speciale. mă bucur pentru voi!

  8. Traian permalink
    Iulie 2, 2011 20:52

    In prima poza, Mishu…probleme…?!

  9. Iulie 2, 2011 21:30

    Si blonda aia misto e Veronica Micle?🙂

  10. Iulie 3, 2011 0:40

    Fie-vă la fel de bine tot weekendu’! :*

  11. Iulie 3, 2011 13:47

    Bre, voi ati dat bacul la Bolta rece? Ca vazui niste scriiciosi, pe pereti! Sper ca voi ati trecut! Bine ca n-ati dat bacu la Mehedinti!

  12. Iulie 3, 2011 13:51

    Sărut mâna Georgia ! pentru aprecierea făcută în titlul postării. Bucuria deplină este de partea mea, dragi prieteni ieșeni, sunteți tonici și orice întâmplare cu voi este un punct de referință în viața mea. Vin la Iași, mereu cu multă plăcere, de aproape 11 ani, de pe vremea studenției fiului meu ăl mare. Anul ista v-am cunoscut și pe voi. Îmi doresc mult a vă reîntâlni, nu numai în fuga generată de intersele patrimoniale ale lui fii-miu, interese pe care le reprezint cu delegație, huf ! cred că am terminat ! și a veni ea vremea să zicem împreună

    La „Bolta rece” epigramă de Petre Fântânaru

    Adânc e beciul ei şi mare
    Şi plin de vinuri fel de fel!
    Dar nu ştiu pricina din care
    Nu se-nvecheşte vinu-n el!

    Epigrame de PĂSTOREL

    Sfrijită ca o Sfântă Vineri,
    Mi-a spus o babă:
    “La români,
    Băbeasca place mult la tineri,
    Pe când feteasca, la… bătrâni!“

    PRIMEJDII

    Un om grăbit, la Iaşi,
    prinzându-l ploaia,
    A zăbovit
    în crâşmă şapte ani,
    Când cu “fetească”
    neagră de Cârjoaia
    Când cu “băbească
    de la Uricani !

    Toate cele bune, tuturor ! Zâc io .

  13. Iulie 3, 2011 16:00

    Felicitări! Ce frumos că aţi reuşit să vă vedeţi!
    M-am uitat bine la poze, să iau aminte pentru când voi veni la Iaşi!😀
    O duminică frumoasă, dragă Georgi!

  14. Iulie 3, 2011 19:19

    Poate reusim sa ajungem si noi pe acolo, ca sa ne convingem ca-i asa cum spui.

  15. Iulie 3, 2011 21:47

    Acum vreo… sa tot fie… 100 de ani ( :)), eu am fost studenta la Iasi. Nu am o explicatie pt asta, dar am fost la Bolta Rece doar o data, in cei patru ani de facultate! Locul mi s-a parut de vis, era fain si pe vremea aceea, acum cred ca e si mai frumos. Ai facut o alegere excelenta, moldoveanco!🙂

  16. Iulie 4, 2011 9:25

    next time mergeti la 2 cocosi!🙂 si sa ne aduci poze si de acolo, te rog frumos!

  17. Iulie 4, 2011 9:30

    Frumoase momente!…

  18. Iulie 4, 2011 9:35

    fata, incep sa te invidiez, esti la intersectie de drumuri de prieteni😀
    hai ti pup si ma bucur ca esti one piece!

  19. Iulie 5, 2011 23:05

    Uite bre Georgiana, poate te intereseaza:

    Agentie de turism: IcarTours
    Aşteptăm cu drag bloggerii din #Iaşi la degustarea de vinuri de la Herghelia de la Dumbrava

    http://blog.icar.ro/2011/06/30/bloggerii-din-iasi-degusta-vinuri-calare/

    Daca mergi faci sa faci si poze.

    • Iulie 5, 2011 23:11

      Cip, acu zici? :(((
      „Te rugăm să confirmi prezenţa ta la eveniment până pe 30 iunie 2011, ora 22:00”,

      • Iulie 5, 2011 23:15

        Pe mine m-a invitat azi o doamna de la Icar Tours, dar le-am spus ca nu o sa mai fiu in Iasi joi.

Trackbacks

  1. Despre marea mea, despre marea ta! « Mirela Pete. Blog
  2. Someone is fuc%&ng with the Matrix … « Silence's Blog
  3. Târgul Moşilor. Poveşti de Bucureşti 4 « Clipe de Cluj

Lasă un răspuns

