Skip to content

Plătesc facturi, deci trăiesc

Septembrie 6, 2011

Şi nici nu ne-am revenit bine din euforia concediului, c-au început să apară facturile. Una câte una. Zilnic câte una după cum urmează: factura Orange, factura RDS, factura Eon energie electrică, factura Eon gaz, ba chiar s-a afişat şi întreţinerea pe luna august, ca să nu mai zic că tot la început de lună avem de plătit şi rata la casă (nica tătă – 400 de oiro) plus ceva dobândă (100 oiro) la un card American Express. Deci, toate se întâmplă de-a dracu, parcă să ne iasă pe ochi faptul c-am îndrăznit şi ne-am simţit bine vara asta. E ok, sunt ale noastre, ni le asumăm. Sănătoşi să fim, că de-o ţigară şi-o bere s-or mai găsi ceva bani.

Daaar,  da, există un dar,  o singură mare nemulţumire am şi anume aceea legată de factura la energie electrică.  Măi fraţilor, ce bine era înainte când te prezentai la ghişeele lor cu citirea! Plăteai cât consumai, ştiai pe ce dai banii. Acum, pe lângă factura lunară din care oricum nu înţelegi nimic, mai e şi chestia aia ce poartă numele de regularizare. Să mă bată jalea dacă înţeleg o iotă din noianul ăla de maculatură regularizată! Au un dar ăştia de la Eon să te facă de creierii capului mai ceva ca cei din sistemul bancar! Am ajuns în faza în care nici nu-mi mai bat capul… nu mai depun niciun efort încercând să-i înţeleg. Mă duc cu banii în dinţi la sediul lor amplasat undeva în centrul oraşului unde invariabil mă izbesc de un domn de la pază care se crede cel puţin director din moment ce te ia la perpules (să mă scuze doamnele) exact când  intri pe uşă cu întrebări de genul: ” heeeei, doamna! (pe un ton aşa, de ca şi cum am fi undeva pe tarla şi obişnuim des să ne tragem de brăcinari) unde vă duceţi?” Hm. Oare unde pot să mă duc?  – Merg să vă fac vouă curul mare deşi, mai curând aş merge să vă las o bombă! Adevăru-i că arăt a infractoare!, de aia nici nu mă întrigă  interogatoriul ăla de tip poliţienesc.  Ajung la ghişeu plină de draci şi de ca şi cum casiera aia ar avea vreo vină, îi arunc o privire crâncenă, îi bag factura ştiinţifico-fantastică sub nas, plătesc şi mă îndrept (regularizată de data asta) spre casă. Intru în scară, deschid cutia poştală şi ce mi-e dat să văd?-  factura Eon energie electrică! În prostia mea, văd partea plină a paharului şi zic mulţumesc, deoarece timp de vreo doi ani nu primeam decât avertismentul ăla care ne anunţa că dacă nu plătim în 3 zile, ne debranşează!! Mai fii normal dacă poţi! da, da, fii pozitiv, sigur că da! Eu nici nu mai tre să zâmbesc. Rictusul mă însoţeşte  peste tot.

Ş-acuma, vă întreb şi pe voi, că deh! eu-s blondă şi asta ar putea fi o cauză a incapacităţii  mele de înţelegere, – voi pricepeţi ceva din facturile alea de la Eon?

48 comentarii leave one →
  1. Septembrie 6, 2011 13:58

    stai să-ţi spui draghe, că asta a mea e şi mai abitir… io am boală d-aia a lu calache pe factura de gaz. şi să vezi de ce: prin aprilie, pe când ne pregăteam noi să paştem fericit ca tăt rumânu vine factura de gaz. recunosc, pe vremea aia nu mă autociteam, convinsă fiind de corectitudinea furnizorului. care furnizor se gândeşte el că nu o să pasc prea fericit, aşa că îmi trimite un cadou: o facturică de 2000 ron, aka regularizare. citesc io o dată, citesc a doua oară, iau nitroglicerina, pun aparatu de resuscitat aproape, mă resuscitez io de una singură şi încep să mă întreb serios cam cât tre să fac trotuaru şi pe unde ca să pot să plătesc factura aia (ştii tu, femeie bătrână, cu dureri de spinare, cam greu să fac faţă concurenţei). şi cum stăteam io aşa, ca mâţa-n coadă, îmi trece mie prin claia creaţă o idee să citesc eu însămi ceasu de gaz. şi acolo, zâmbitoare, andreea marin şi bănică îmi şopteşte: surprize, surprize… între factură şi contoar era o diferenţă cam măricică, semn că nu eu am ars gazu degeaba şi mă regularizau ăştia de un consum pe un an jumate, anticipat şi de-acum încolo cu tot cu eventualele majorări. aşa că am plecat şi io cu poza lu contoaru şi factura la ăi de la gaz să mă elucidez. şi m-am elucidat: coana de la ghişeu zice: „plătiţi d-voastră anticipat şi regularizăm noi data viitoare” data viitoare când? peste un an? în final, după lupte seculare şi crâncene, mai ceva ca mihai viteazu pentru unificarea statului, factura aia monstru a fost anulată şi m-au regularizat de vreo dooj dă lei.
    de atunci sunt cu ochii pe ceasu de gaz ca pe butelie.
    da… iubesc şi eu furnizorii de servicii. oioioi!

    • Septembrie 6, 2011 14:25

      Psi, ‘tu-le mama lor! poţi să şi înnebuneşti la aşa o fază!!
      Eu m’am lasat la mana mea, ca sa zic asa…. dar sunt convinsă că-s furată! am ajuns la faza aia in care refuz pur si simplu sa ma mai enervez. Stiu ca nu-i atitudinea cea mai potrivita, da’ nu ma simt in stare sa ma lupt cu ei. Basca, la gaz poate’i mai usor, dar la energie electrica, zau ca nu stii de unde sa le iei si unde sa le pui! e’o varza pe facturile alea!!

  2. Septembrie 6, 2011 14:30

    Eu citesc tot la doua luni indexul, intru la ei pe net, declar citirea, astept factura sa vina, verific, platesc online. Nici nu le fac onoarea de a le calca in stabilimentul lor!

  3. Septembrie 6, 2011 14:31

    Fata, mare dreptate ai! Uite, eu propun sa facem Partidul Bloggerilor fututi de facturi! Eeeee? Ce zici ? Eu te propun prejadinta, ca tu ai avut intiativa si o sa vezi tu cati bloggari regularizati o sa gasesti pe aici! Deja doi au aparut! Eu (ca nici eu nu inteleg nik din hartiile alea) , si Psipsina!

  4. Septembrie 6, 2011 15:19

    Lasa si tu un nr de tel sau o adresa de mail! Eu ti-as da dar nu stiu unde sa-ti trimit!

  5. eon permalink
    Septembrie 6, 2011 16:03

    Va faceti de fapt ca nu intelegeti; cititorul de contoare trece pe la dvs o data la trei luni; in cele doua luni in care nu trece, consumul este estimat fie pe baza declaratiilor dvs (ar fi trebuit sa semnati o anexa la contract) fie pe baza consumului lunilor similare din anul precedent; in luna a treia, vine nenea si citeste contorul (consumul real) si platiti doar diferenta dintre consumul real si cel estimat (platit deja). Daca s-a estimat prea putin fata de realitate in lunile precedente, la citirea reala vine o factura babana; daca s-a estimat prea mult, la citirea contorului vine o factura mai mica, eventual credit.
    Daca v-a venit o factura mare la citire (regularizare) inseamna ca ati consumat mult si ati estimat prea putin. Sau cine a citit contorul a inregistrat aiurea, ca in cazul psipsinei.

    • Septembrie 6, 2011 17:23

      a grait avocatul Mariei Sale Eon.baaaa da ne lasi,cat de mult sunt incarcate facurile ,ai?ce vina am eu consumator ca tu furnizor hot si f***t in noroc ai binevoit sa estimezi ca un dobitoc facura precedenta?!?daca am un salariu de 200 euro si imi vine lunar o factura conform consumului nu mor de foame o luna dar daca odata la 3 luni ma jefuieste eon spun „pas” la mancare sau ce mama zmeilor fac?dar n-ar fi mai corect sa fie facturat consumul fiecarei luni in parte.doar de asta sunt atat de multe cururi cat caruta care fac pe angajatii eon.ai mei parinti sunt plecati din tara de doua luni,si ghici ce ,le-au venit niste facuri cat casa .pe langa faptul ca ii furati voi linistiti mai platesc si taxe la western union sa trimita bani sa plateasca vecinii facturile.sa nu mai fac eu ceva in bafta si norocul vostru de hoti profesionisti ce sunteti?si in cazul Psipsinei cred ca e evidenta competenta personalului firmelor vostre,mama voastra de hoti!

      • eon permalink
        Septembrie 7, 2011 10:58

        Nu era mai simplu pentru parintii tai sa roage vecinii sa raporteze „autocitirea” cu indexul vechi la momentul potrivit? Ar fi venit facturile pe zero si n-ar mai fi fost nevoie de alte manevre. Dar nu, noi semnam contracte ca primarii si cand trebuie sa le respectam e vina celorlalti.

    • Septembrie 6, 2011 17:33

      Ai, sa mori tu ca trec cititorii o data la 3 luni? Atunci de ce regularizarea e o data la 6 luni? Dupa logica ta ar trebui sa fie trimestriala, nu? cat priveste anexa aia la contract, probabil numai pensionarii si aia fara ocupatie au semnat-o, pentru ca cei care muncesc n-au timp de pierdut cu orele la cotineața aia de centru de relații cu publicul/casierie/și ce-o mai fi acolo, ca n-am avut niciodata rabdare sa iau coada dinspre pasajul Moldovița. Sa nu mai spun de faptul ca doua luni la rand (ultimele) a trebuit sa merg la banca sa platesc facturile pentru ca v-a durut fix in cur ca odata ce v-ati unit cu cei de la gaz, nr. facturilor era format deja din 12 digiți și nu mai incapea in campul predefinit de voi (prin firma care v-a implementat sistemul) pentru a fi platite prin internet banking. Abia dupa ce v-a sesizat BRD ati catadicsit sa-mi transmiteti prin ei ca aveti o problema si sa selectez optiunea de plata pentru persoane juridice.

  6. Septembrie 6, 2011 16:31

    eu consum exact la zecime de kwh de la un an la altul!😀 M-am regula(riza)t o data, nu-mi mai trebuie!

  7. Septembrie 6, 2011 17:26

    las iubita noi sa fim sanatosi ca belelele…au am vrut sa zic facturile curg .ai mei is in Italia si le-au venit facturi de groaza.chiar imi zicea mami sa a trebuit sa platesca taxe la western sa trimita bani pentru facturi.le-as pune o bomba fix sub cur hotilor astia de furnizori.lu ‘nenea portarul data viitoare fa-i un itinerar spre mami lui poate nimereste!pupicei

  8. Septembrie 6, 2011 18:30

    :))) pai nu prea is facute sa le intelegi.
    serios acuma, eu te sfatuiesc sa iti urmaresti consumul lunar si, daca la regulalizare iti vine cam mult de plata, du-te si schimba-ti baza de calcul. asa platesti in fiecare luna mai mult, dar nu mai ai regulalizari.

  9. Septembrie 6, 2011 18:50

    eon, la mine clar a fost o încărcare de factură de peste o mie de metri cubi. dar mă întreb eu, dacă nu descopeream greşeala şi nu mă duceam cu jalba în băţ, eram bună de plată? cam eram… ar fi putut măcar să îşi ceară scuze, dar nu, în prima fază s-au purtat de parcă eram rău platnic şi hoţ… tot eu!😦
    jorji, pe mine nedreptăţile mă scot din pepeni urgent aşa că devin iute din pisică ditamai chitbulu, de tre să mă ţină omu în lesă…😆

  10. Septembrie 6, 2011 20:52

    psipsino, tot respectul! (nu ca mâţele n-ar avea argumente convingatoare😀 )

  11. Septembrie 6, 2011 21:05

    Pfuai… daca iti zic ca nici eu nu imi pricep factura de curent :))

    Acum vreo doua luni o venit scrisoare ca sa schimbam tariful ca daca nu se scumpeste. Am schimbat tariful si acum a venit factura. Clar mai scumpa. Ca si consolare era atasa o scrisoare ca nu s-a marit exact cat trebuia, ci ca doar umpic. Vreo 10 % =)) =)) =))

    Deci contorul il citesc, dar cat si cum costa nu pot descifra😀 Ata ete. Fac ca si tine: nu ma mai enervez🙂

  12. Septembrie 6, 2011 21:09

    Tariful trebuia schimbat pentru toata casa si nu doar pentru o locuinta. Alta grozavie😀

    Acum ca am schimbat tariful ma mut. Mi-am fericit urmasii =))

  13. Septembrie 6, 2011 21:10

    eu astept de 3 luni un aviz de acord de racordare (pentru un apartament racordat la curent inca inainte de a ma naste eu). la depunerea cererii, bineinteles soldata cu niscai nervi, un domn „de bine” pe care putin ca nu l-am zgariat pe fata, n-ar avea doo zile la fel, m-a hasait din birou cu instructiunea sa nu ma duc sa-i inoportunez degeaba, mai intai sa-mi confirme ei telefonic ca sunt de acord sa-mi dea acordul. si-am sunaaat, intr-o veselie. eu am sunat/ei nu mi-au raspuns/eu am sunat/ei nu mi-au raspuns… Pana azi, cand un tip iritat m-a intrebat ce vreau, de si amutisem de uimire, si m-a luat la refec: avizul e gata din iulie (cu numa’ 2 saptamani peste termen), de ce n-am binevoit sa ma duc sa mi-l iau? deci nu mai trebuie decat:
    1. sa ma duc la ei sa le platesc 21 lei taxa de aviz.
    2. sa mai astept numa’ fo 2-3 zile si sa ma duc sa le mai platesc inca o taxa de instalare contor (care contor exista, cum va spusei). lejer, numa’ fo 350 ron.
    3.dupa care pot sa ma duc la furnizorul de curent (ca astia-s „producatorul”) sa incep demersurile pentru intocmirea unui nou contract de furnizare a energiei electrice.
    daca o sa auziti la stiri maine de una nebuna care o luat beregata unui grup de oameni ai muncii din domeniul energiei electrice, sa stiti ca io-s aia!

  14. Septembrie 6, 2011 21:35

    Ba_lauro, fii tare! Ai să treci tu și peste asta. Noi suntem alături de tine. Și depunem și mărturie dacă e necesar, să te scoatem măcar cu „prin imprudență” și nu „cu premeditare”😀

  15. Septembrie 6, 2011 21:55

    =)) =)) =))

    Balaura, nu se merita. Te pierdem degeaba :(((((((((

  16. Septembrie 6, 2011 21:56

    hahahaha! se pare că pluteşte ceva în aer!! :))))

  17. Septembrie 6, 2011 22:13

    Of, Georgi, cum te inteleg!
    Io am patit-o la inceputul verii cu aia de la Enel (ca la noi asa ii cheama, dar tot hotii aia sunt). Mi-a venit factura de regularizare de 2468 de lei, de erau sa imi ramana copiii orfani cand am citit-o. Am intrebat in dreapta, in stanga, sa fac rost de bani, nimic. Am incercat sa vb cu ei, am fost de 3 ori, am vrut sa intru in audienta la careva sa ma lamureasca ce si cum si am fost trimisa de 3 ori la acelasi ghiseu unde nu am inteles nimic. Concluzia a fost ca sunt buna de plata, ca daca nu platesc taie astia curentul si mai platesc si reconectarea :)). Asa ca si-a luat al meu lumea in cap si a plecat in Jermanica la munci, ca aici era imposibil sa strangem rapid banii astia!
    Deci, se poate orice aici, ca idiotii au monopol. Si sa ma lase nenea sau tanti eon cu citirea alora care cica vin la 3 luni! In ultimul an eu nu am prins nici unul pe la mine sau vecinii mei. Mi-am facut cont pe site-ul lor si acum dau index-ul regulat, ca sa nu mai am surprize datatoare de infarcturi.
    @Balaura, rabdare, tutun si un pumn de calmante. Am uneori impresia ca furnizorii mari isi aleg majoritatea angajatilor (or mai scapa si cativa normali) pe criterii de imbecilitate si impertinenta

    • Septembrie 6, 2011 22:23

      Ana, vai mami… da’ tu chiar ai tras-o rau din cauza astora! Fereasca Dumnezeu si maica Domnului! Amin!

      • eon permalink
        Septembrie 7, 2011 11:07

        Cum din cauza astora? N-auzi ca a consumat dar ca a platit mai putin pe parcurs si a avut mult de plata la regularizare? Ce-ai fi vrut, sa-i dea vreun premiu in loc de factura?

        • Septembrie 7, 2011 12:00

          eon, vezi ce inseamna comunicarea? uite, incet, incet ne imprietenim🙂
          Hai sa admitem ca nu suntem perfecti si ca, mai ales, traim in Romania – tara tuturor posibilitatilor.
          Cum am si zis, nu-s pusă pe harţă, plătesc şi merg înainte. Am obosit🙂
          În altă ordine de idei, te mai aştept pe aici şi cu alte ocazii.
          Zi bună!

        • Septembrie 7, 2011 15:54

          Eon sau care ti-o fi numele adevarat, nu am asteptat nici un premiu. Stiam si eu ca trebuie sa platesc factura, ca doar nu m-am nascut ieri. Insa asa cum aia care trebuiau sa treaca sa citeasca indexul nu au trecut si cei care trebuiau sa vina sa imi inlocuiasca contoarul nu au venit, ca se matizase invelisul si eu nu puteam citi, asa ma asteptam sa existe si comunicare din partea celor de la enel si posibilitatea de a plati suma in 2-3 rate. Oi avea eu pomi in curte, dar in niciunul nu cresc bani. Si nu mi se pare normal sa ti se bage sula in coaste cand enel-ul nu isi respecta nici el obligatiile contractuale. Sau voi sunteti aia desteptii si consumatorii aia prosti, care trebuie sa taca si sa inghita?

  18. Septembrie 6, 2011 22:51

    Cică să stai liniştit! Păi te lasă bandiţii ăştia? M-am crucit citind toate comentariile de aici. Dragă Georgi, ai deschis o temă de mare actualitate. Sunt multe nemulţumiri legate de aceste aspecte ale vieţii noastre. Mă gândeam să scriu şi eu ceva despre ăia de la regia de apă, dar…aş repeta impresiile „puternice” de mai sus. Mama lor de hoţi…
    Seara bună tuturor!🙂

  19. Septembrie 6, 2011 23:16

    Cred ca a fost, de departe, cel mai haios post pe care l-am citit in ultima vreme… iar comentariile- absolut remarcabile. Felicitari Companiei EON, care le-a generat!🙂

    • Septembrie 7, 2011 0:00

      Gabi, felicitari si atat? niciun foc de artificii, nicio bombă, nica?😀

      Alex, las’… noi sa fim sanatosi, cum am mai zis! oricum ne zbatem inutil, ne consumam bunatate de neuroni si astia, ‘ai dreacu’, nu se mai refac! Seara frumoasa si tie!

  20. Septembrie 7, 2011 11:56

    Eu am fost la sediul lor,nu stiu daca sunt cu Eon-ul,ma rog…si le-am spus sa ma inregistreze lunar cu un numar de 100 de kw.In care ma incadrez cand fac estimarea lunara. O data la trei luni,se face citirea,cand intra totul la zi..
    Am facut asta pentru ca doua luni plateam cam 25-35 ron,iar a treia luna undeva la 150 ron.
    Acum e ok.

  21. Septembrie 7, 2011 12:23

    Eu am observat ceva destul de interesant… :)))
    Cum se face ca, printr-o minune bineinteles, se mai intampla sa greseasca ei nu stiu mai ce si trebuie sa iti returneze 2 lei dupa care asteptati vreo…5-6 ani!(in medie)
    Si cand e sa dai/sa platesti vin facturile si duminica!!!:O:O:))
    Tare nu?

  22. Septembrie 7, 2011 13:23

    remarcabil ca a raspuns cineva si din randul eon-ului. eu zic ca esti deja in vizor, ai grija🙂
    in alta ordine de idei, ma duc acasa sa compar indexurile de la gaz si de la curent realul cu ce-i facturat, sa ma asigur ca-s ok😀

    • eon permalink
      Septembrie 7, 2011 15:36

      doar nu crezi ca-i chiar eon-ul! e doar punctul de vedere al avocatului diavolului!

  23. Septembrie 7, 2011 14:47

    :)))
    eu nu ma ami enervez cu Eon astia…ca oricum mor eu de inima si ei tot pe treaba lor sunt.
    deci…ia o bere si …relax…pup…o fo bune vinetele? :))

  24. Septembrie 7, 2011 15:30

    Măi, factura aia e corectă și cât se poate de înțeles. Uite, de pildă, eu am găsit în ea și numărul de la pantof al celui care-mi citește contorul, suprafața locuibilă a locuinței șefului pe țară al Eon și numrele câștigătoare de la ”6 din 49”. Deci, corectitudine și transparență; ce vrei mai mult de atât?!
    Cârcotașilor!

    • eon permalink
      Septembrie 7, 2011 15:44

      Puneti fratilor o factura online sa v-o explicam, ce-i atat de complicat?
      La scoala mi se spunea intr-una ca romanii sunt destepti dar vad ca 50% din ei nu stiu nici sa citeasca o factura de gaz/electricitate. Nu-i decat o explicatie: ceilalti 50% sunt cu mult, mult mai destepti decat media mondiala ca sa iasa global ca romanii sunt destepti.

      • Septembrie 7, 2011 15:49

        e posibil sa fim prosti din moment ce am ales sa traim in continuare in Romania🙂 Ce sa zic… bine ca esti tu fericit acolo, unde esti Hai noroc!

  25. Septembrie 7, 2011 17:32

    Eoane, io cred ca nivelul de inteligenta al celor care fac facturili eonului e discutabil. Ca daca 50% din clientii mei n-ar intelege ce le trec eu in facturi, pe mine m-ar cam pune pe ganduri chestia asta.
    De fapt, eu mai cred ca logica n-are-a face nimic cu comportamentul de facturare al furnizorului monopolist (de stat sau oarecum privat).

    • Septembrie 7, 2011 22:06

      Subscriu la parerea ta cu nivelul de inteligenta. Si as spune ca si modul in care esti tratat e la fel de discutabil.

  26. Septembrie 7, 2011 20:30

    de doua zile am primit factura de energie electrica… nici n-am deschis-o, i-am dat-o azi soacra-mi, ca randul meu a trecut la plata :)… in privinta regularizarii nici eu n-am inteles nimic…. cred ca acolo se fura foarte mult. eu am in grija facturile vodafone si cosmote, netul si tv-ul, uneori si curentul, in rest sunt responsabila cu consumabilele din casa, care ma omoara la buget ( detergenti, balsam de rufe, sampon si balsam de par, sapunuri, produse de curatat de igienizare, zahar, sare , ulei, saci de gunoi…)

  27. m3bis permalink
    Septembrie 8, 2011 5:59

    https://myline-eon.ro/ faci cont si ai scapat de griji la gaz și electricitate! O să le știi pe toate!

  28. Septembrie 10, 2011 8:47

    draga mea,eu primesc toate facturile online,trimit indexurile,idem,asa platesc,habar nu ai cata „distractie ” si socializare pierd.
    m-au pierdut de mult de client amicii furnizori pe la casele lor de incasat
    la fel si postasul si toti care doar ca nu-mi spuneau in fata :”da’ bacsisu’ meu unde e,ha!?”
    ma costau motorina si parcarea ,plus timpul si nervii mei ,prea mult asa ca dintr-un click,hai doua, intimp ce-mi beau cafeaua sau la bucatarie astept sa se coaca/gateasca ceva bun
    pupici,fata
    P.S.
    daaaaaaaaar,asa nu mai am chestii haioase de povestit

  29. Septembrie 10, 2011 8:51

    si be) d’aia am ajuns sa mi se spuna ca nu traiesc in lumea reala,ca n-am contact direct cu poporu’ cat ar trebui si vreau sa functioneze totu’ ca’n vest,dap

  30. Septembrie 10, 2011 15:59

    Enervanti rau cu facturile lor si cu preturile lor.😀

Trackbacks

  1. Arta de a infasa… « Silence's Blog

Lasă un răspuns

